Los bericht bekijken
  #15  
Oud 10 april 2009, 22:19
gast
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs down Re: Ervaring met uitzendbureaus

ik weet niet of hier nog op gereageerd word maar ik probeer het maar gewoon. de ervaring met uitzendbureau's is slecht, helemaal als je in een bijzondere situatie terecht komt waar de werknemers zelf ook weinig van snappen, en dat geld voor elke instantie.
dit is er aan de hand:
Het bedrijf waar ik werk heeft een interne regeling met een uitzendbureau voor het werven van mensen. iedereen die binnenkomt heeft in eerste instantie een contract via het uitzendbureau. bij 3 maal ziekte schijnt het zo te zijn dat je contract opgezegd wordt en opnieuw opgesteld wordt op het moment dat je weer beter bent. maar je mag niet langer dan 4 weken aaneengesloten ziek zijn. dan volgt er ontslag. zijn er mensen nodig dan mag je opnieuw solliciteren. vreemde situatie..dit levert problemen op bijvoorbeeld bij verlofaanvraag bij zwangerschap maar ook voor situaties waar een collega van mij in zit. zij werkt een jaar via het uitzendbureau voor deze werkgever. het bureau geeft aan dat na 76 weken zij of via de werkgever een vast contract krijgt of via het uitzendbureau. maar beide partijen weten ook dat zij een risicofactor is omdat zij te kampen heeft met een slechte rug en over 15 weken zit er een operatie aan te komen, zij heeft 6 weken nodig om daarvan te herstellen, maar ze zal daardoor wel beter kunnen functioneren. de regeling is echter dat je maar 4 weken aaneengesloten ziek mag zijn of het is ajuus zonder pardon. Tevens zit ze nu tegen de 61 weken aan. zowel de werkgever als het uitzendbureau weten van deze situatie en hoewel ze aangeven dat gezondheid boven alles gaat en zij dus door moet gaan met de operatie zijn zij verder niet duidelijk over wat er in de toekomst gaat gebeuren, contract of ontslag. zij heeft deze baan nodig om uberhaupt een dak boven haar hoofd te hebben. zij werkt 32 uur, is in 1 jaar tijd 7 keer ziek geweest maar dit is bekend en zij is verder een zeer goede werkneemster.
zowel het uitzendbureau en het bedrijf zouden zich moeten houden aan de 3 maal contractverlenging maar zij hebben een interne regeling die zij onbekend houden voor werknemers of waar zij zelf ook niet echt iets van snappen. het dillema voor mijn collega is nu dat zij niet weet of ze zich moet laten opereren met ontslag als gevolg, of dat ze moet blijven werken met alsnog ontslag als gevolg omdat ze tegen de 76 weken aanzit en zij geen contract van beide partijen aangeboden gaat krijgen.

deze situaties komen vaak voor via een uitzendbureau..wat moet je doen!? waar moet je beginnen!?
Met citaat reageren