Los bericht bekijken
  #5  
Oud 9 augustus 2008, 08:38
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ik ben mijn baan echt spuugzat

Hoi Chantal,

Het lijkt wel alsof ik m'n eigen verhaal lees!! Echt precies hetzelfde. Bij mij gaat het net zo. Echt vreselijk. Vooral hetgeen wat je schreef over dat als je dan eenmaal wat heb dat je een half uurtje zoet ben en verder niet, is zo herkenbaar.

Wat ik nog erger vind in mijn geval dan, is dat er dan ook nog een collega is die precies op een moment vraagt dat je even niks zit te doen, vraagt: "heb je genoeg werk".. ik zeg "nee"... en dan zegt "Waarom trek je je mond dan niet open"... Nou dan heb je het echt gedaan. De heeeeeeeeeeeele dag toon je zelf initiatief en dan heb je nog een collega die zo'n opmerking maakt. Maar goed dat terzijde.

Bij mij hielp het ook niet als ik het telkens maar aangaf meer werk te willen hebben etc. Ik ging ook met tegenzin naar het werk en heb uiteindelijk een email aan mijn leidinggevende gestuurd, met daarin het hele verhaal uitgelegd en verteld hoe ik er over denk. Je kan vertellen dat je inmiddels met tegenzin naar het werk gaat en dat je vind dat je je tijd aan het verdoen bent, en dat je het op deze manier niet leuk vind om je jaarcontract nog vol te maken. Dan ben je gewoon eerlijk en weten zij precies hoe je erover denkt. Ik denk niet dat je hierdoor wrijving krijgt. Je bent gewoon eerlijk, en als ze dat niet willen dan zegt dat meer over hun dan over jou. Kom op voor jezelf!

Misschien zou je dit ook kunnen proberen?
Biij mij is gebleken dat doordat ik een mail (een hele lange mail) heb gestuurd ze het meer tot hun doordringt hoe je er écht over denkt. Dan gaan ze echt wel nadenken.
Face to face kan ik het ook niet goed overbrengen, maar wel via de mail. En dat heeft uiteindelijk wel geholpen. Ze hebben het zich aangetrokken en inmiddels heb ik veel werk. Heel soms moet ik nog steeds vragen om werk, maar daarna ben ik ook weer een hele tijd zoet.

Veel succes, ik snap precies hoe je je voelt hierin.
Met citaat reageren