Los bericht bekijken
  #4  
Oud 11 november 2014, 13:11
Jeroen06 Jeroen06 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2014
Berichten: 7
Jeroen06 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Het meest verstandige is om je echt goed te gaan verdiepen de wo-studie die je wilt gaan doen. Ook is het slim om je te oriënteren op de universiteiten die deze studie aanbieden. Het is namelijk zo dat je niet meer altijd met alleen een hbo-p wordt toegelaten. Kortom: ga naar open dagen, praat er met docenten en studenten en zet voor jezelf alles op een rijtje. Een goede keuze maak je met je hoofd en met je hart.


Na een studie in het hoger onderwijs mag je een titel voeren: Bachelor of Master (gevolgd door het vakgebied). Universiteiten voegen aan de titels Bachelor of Master de termen ‘of Arts of ‘of Science’ toe. Vanaf 1 januari 2014 mogen bepaalde afgestudeerde hbo'ers zichzelf ook Bachelor of Master 'of Arts', 'of Science' of 'of Laws' noemen, dat is afhankelijk van de opleiding die je hebt gedaan. Dit heeft de overheid ingevoerd omwille van de internationale herkenbaarheid.
Ja ik heb de studie al uitgekozen en dat word International Business, en dat word dan de Rijksuniversiteit Groningen of Universiteit of Maastricht. voor beiden hebben ze een wiskunde A eis op VWO-Niveau en om zo een cursus te halen moet ik ook 800 circa betalen, maar dat moet ik maar voor lief nemen denk ik..

Maar qua titel heb je dus gewoon dezelfde dan? Vanaf 1 januari 2014. Stel ik haal in 2016 me diploma voor HBO IBMS (Ik had al gebeld en dit werd erkend door de NVAO) dan heb ik gewoon dezelfde titel als ik IBMS HBO op WO niveau (International Business) deed?
Met citaat reageren