Los bericht bekijken
  #1  
Oud 26 december 2008, 00:24
ellaine ellaine is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 1
ellaine is on a distinguished road
Standaard nieuwe baan gevonden en ontslag nemen

Ik heb een jaarscontract via een detacheringsbureau die binnen 2 maanden verloopt. Ik heb al een nieuwe baan gevonden, maar ik moet uiterlijk in 1 maand beginnen anders mis ik de kans. Een jaarscontract kan in principe niet opgezegd worden, toch heb ik opgezegd. Mijn werkgever was niet blij natuurlijk maar ging uiteindelijk akoord dat ik na 1 maand opzegtermijn kon weggaan (dus 1 maand en enkele dagen eerder dan de feitelijk einddatum van mijn contract). Ik heb mondelijk en schrijftelijk opgezegd, maar voor de schrijftelijk opzegging heb ik nog geen bevestiging van mijn werkgever gekregen (aangetekend post, toch nog niet opgehaald door hem). Ook heeft mijn opdrachtgever geen officiele bericht gekregen (mijn werkgever moet dit doen want ik werk via zijn detacheringsbureau). Ik weet niet waarom stelt hij dit uit. Kan hij iets tegen mij doen, bijv. last-minute zich terugtrekken van ons akoord, of een schadevergoeding eisen? Er staat ook een concurrentiebeding in mijn contract, toch zei hij dat hij niets daaraan zou doen, en dat ik "vrij" kon weggaan. Ik ben toch bang dat hij over dit beding toch ook last-minute overstag gaat. Is dit mogelijk? Waar nog zou ik moeten opletten bij de afrekening?
Met citaat reageren