Los bericht bekijken
  #3  
Oud 6 juli 2011, 13:38
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard

Ja, ik functioneer al jaren op "laag" HBO niveau, tenminste mijn functie is een jaar geleden ingedeeld in de laagste HBO schaal. Om daar naar te kunnen verdienen, moet ik dus de HBO opleiding hebben afgerond. De verschillende, elkaar opvolgende leidinggevenden zijn al jaren tevreden met mijn functioneren.
Is het in feite wel fair om van mij te vragen dat ik naast mijn opleiding er nog een tandje bovenop gooi, terwijl ik dus in feite al een schaal te laag krijg betaald (al meerdere jaren)? Weliswaar krijg ik na het afronden van mijn opleiding binnen de termijn, het verschil alsnog bij gelegd, maar ik moet nu ook wel een extra inspanning leveren naast mijn fulltime baan. We zijn nu ook begonnen met een fors project, namelijk nieuwe software. Aangezien ik het meest met deze software werk, moet ik hieraan ook een flinke bijdrage leveren. Ik vind het logisch dat ik daarbij ook flink wat input geef, dat doe ik ook zeker.
Mijn leidinggevende wil dat als hij een rapport schrijft over de markten, dat ik daar inhoudelijk commentaar op lever. Voor mijn huidige functie is het niet direct nodig dat ik alle marktinformatie en economische informatie op de voet volg. Dat verlangt hij nu dus wel.
Ik weet wel wat er in grote lijnen gaande is, maar omdat ik behoorlijk wat administratie moet doen (kan niet te lang blijven liggen), komt dat voor mij op de eerste plaats.
Hoe gaat dit bij andere bedrijven in zijn werk?
Met citaat reageren