Los bericht bekijken
  #3  
Oud 19 februari 2009, 21:32
Mirakels Mirakels is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2009
Berichten: 5
Mirakels is on a distinguished road
Standaard Re: Carriereswitch IT - Financieel

Dank je zeer voor je reactie!

Voor de opleiding die ik nu wil gaan doen heb ik geen bijpassende job nodig. Ik ben van plan om eerst PDB (Praktijkdiploma Boekhouden / MBO 4) te gaan doen en daarna MBA (Moderne Bedrijfsadministratie / MBO +). Deze opleidingen zijn goed te doen d.m.v. zelfstudie en geven een zeer solide basis. Beide studies hebben een gemiddelde duur van ongeveer 1,5 jaar (ligt eraan hoe snel je bent). Ze zijn zeer veel gevraagd en met deze basis zullen er mogelijkheden zijn om wellicht een job te vinden, waarin ik kan doorgroeien en verder kan studeren (SPD?). Ik blijf voorlopig dus in mijn huidige positie totdat ik een voldoende basis heb om 'verantwoord' te kunnen switchen. Ik ben de laatste jaren veel aan het studeren om mijn huidige vakkennis op peil te houden, dus wat studiebelasting en discipline betreft zijn er geen obstakels. Ik leer makkelijk.

Het blijft natuurlijk een risico en de vraag is of werkgevers zitten te wachten op switchers van mijn leeftijd. Ik zal inderdaad moeten accepteren dat ik weer opnieuw moet beginnen. Ik zal aanzienlijk moeten inleveren (financieel) aangezien ik nu een senior functie in de IT heb en goed betaald word. Maar aan de andere kant denk ik dat de periode van doorgoeien snel kan gaan gezien mijn leeftijd en ervaring in het bedrijfsleven die ik inmiddels al heb opgedaan uiteraard ook meeneem in welke andere functie dan ook.

Ik zal parallel aan de studie wellicht wat kunnen snuffelen aan de praktijk bij mijn broer (administratiekantoor). Wellicht kan ik hier wat praktijkervaring op doen door hem wat licht werk uit handen te nemen, voordat ik mijn kansen op de markt ga wagen.

Al met al denk ik dat het de moeite waard zal zijn en de switch redelijk verantwoord kan verlopen wat mijn geluk ten goede gaat komen. Dat gevoel heb ik tenminste. Op dit moment maakt het vak dat ik uitoefen me niet gelukkig. Ik moet het nog maar even volhouden, want ik ga niet zomaar opzeggen. Ik zal eerst moeten investeren, maar het is dan inderdaad een investering in mijn eigen geluk.

Als ik eenmaal de basis heb en een kennis niveau, relevant voor het vakgebeid, kan aantonen zal ik je advies ter harte nemen en brutaal zijn, bedrijven schrijven en mijn verhaal uitleggen en gaan solliciteren. Dan moet het gaan lukken!

Andere visies en meningen zijn van harte welkom. Ik merk dat het fijn is om meningen van anderen te horen.
Met citaat reageren