Los bericht bekijken
  #2  
Oud 21 februari 2007, 13:32
Taalfan Taalfan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 14
Taalfan is on a distinguished road
Standaard Re: Solicitatiebrief & CV Clinical Research Associate

Hallo MissDiZz,

Ik vind het een hele sterke brief, waar eigenlijk weinig op aan te merken is. Je benadrukt je sterke punten, laat zien dat je hebt nagedacht over wat je wilt en motiveert je keuze voor deze vacature.

Het enige wat ik mis is de inleidende alinea. ('Naar aanleiding van de vacature bla bla bla...') Misschien heb je dat weggelaten omdat je het saai of voorspelbaar vond. Maar ik denk dat het voor de lezer soms nuttig is om te weten waar je de vacature hebt gevonden. Ik bedenk nu, dat het misschien een open sollicitatie is. In dat geval heb je natuurlijk geen naar-aanleiding-van-verhaal maar zou ik toch een inleidend zinnetje opnemen. Het komt wat minder abrupt over, denk ik.

Typefoutje: in de voorlaatste zin staat 'mij' waar je 'mijn' bedoelt.

De zin 'Daardoor lijkt het organiseren en monitoren van deze onderzoeken mij erg afwisselend, waarbij steeds nieuwe dingen komen kijken.' lijkt me grammaticaal niet helemaal correct. Misschien is dat ook een typefout. Het woord 'waarbij' moet ergens op terugslaan en dat doet het nu niet. Je zou het woord 'werk' toe kunnen voegen na 'afwisselend'.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!
Met citaat reageren