Los bericht bekijken
  #1  
Oud 7 oktober 2010, 01:14
Snokkie Snokkie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2010
Berichten: 2
Snokkie is on a distinguished road
Standaard Motivatietekst Applicatiebeheerder, jullie feedback graag

Onderstaande tekst betreft een motivatietekst bij een online sollicitatieformulier voor een functie via een W&S bureau. Ik kan niet achter de naam van de opdrachtgever komen. Is het in zo'n geval slim om de brief te beginnen met 'Geachte <<naam recruiter>>,' of is het beter om met de deur in huis te vallen?
“Ja, dat is mijn nieuwe baan!” Dat dacht ik toen ik de vacature voor Applicatie Beheerder op de website van XXX las. Graag vertel ik u waarom.

De veelzijdigheid en dynamiek van de werkzaamheden als Applicatie Beheerder spreken mij zeer aan. Adviseren, documenteren en werken met mensen zijn werkzaamheden waar ik in uitblink. Dat dit kan bij een onderneming waar persoonlijke ontwikkeling en de balans werk/privé ook belangrijk zijn, maakt dit voor mij de ideale baan.

In mijn carrière heb ik veel gewerkt in omgevingen waar ITIL als beheersproces werd ingevoerd. Mede hierdoor ben ik overtuigd van het nut van correcte documentatie en duidelijke richtlijnen. Doordat ik mij veel bewogen heb tussen de ICT en de business kan ik makkelijk communiceren en samenwerken met medebeheerders en gebruikers. Luisteren naar wat mensen willen, wat hen bezig houdt en hierop reageren, dat is mijn kracht! Eén van mijn sterke eigenschappen is dat ik mijn uitstekende communicatieve vaardigheden kan koppelen aan mijn technische vermogens. Hierdoor lukt het mij vaak om creatieve, ‘out of the box’ oplossingen te bedenken die voor zowel de ICT als de business de juiste oplossing zijn.

Mensen typeren mij vaak als enthousiast, verantwoordelijk en iemand die graag de handen uit de mouwen steekt. Ik beschik over goede organisatorische en sociale vaardigheden. Dit zijn eigenschappen die er, naar mijn idee, voor zorgen dat ik de functie van Applicatie Beheerder naar volle tevredenheid zal kunnen uitvoeren.

Graag overtuig ik u in een persoonlijk gesprek van mijn kennis en capaciteiten en waarom ik de juiste persoon ben voor deze functie.

Met vriendelijke groet,
Graag jullie, ongezoute maar gerichte, feedback

Alvast bedankt voor de moeite!
Met citaat reageren