Discussie: cv; eigen stempel?
Los bericht bekijken
  #5  
Oud 13 december 2011, 20:33
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard

Zeker als je een stap richting communicatie wilt maken is het mooi om je cv als "testcase" te gebruiken om jezelf op een mooie en opvallende manier te presenteren.
Ben het helemaal niet met Hassan eens (maar die drukt zich vrijwel altijd negatief uit, je zou haast denken dat Henk weer is opgestaan)
Maar mijn missie is dan ook juist om ieder zijn eigen stempel op zijn cv te laten drukken!! (figuurlijk dan he).

De Amerikaanse cv (om er dan maar een labeltje op te plakken) zie je in Nederland steeds meer. En dat vind ik een mooie ontwikkeling. Een mooi persoonlijk profiel is tegenwoordig veel belangrijker dan een ellenlange rij met onnodige persoonlijke gegevens.
Sterker nog, in navolging op Amerika kunnen dat soort gegevens alleen maar (leeftijds)discriminatie in de hand werken dus beperk je vooral tot relevante gegevens.
En 1 of hooguit 2 A4-tjes is meer dan genoeg.

Natuurlijk zijn er branches waar het niet gewoon of gewenst is, maar ik maak al 20 jaar bijzondere cv's voor zowel mijzelf als mijn clienten en het werkt.
Als het maar goed bij jou past en tot uitdrukking laat komen waar jij het beste past, wat jou onderscheidt van de rest (inhoudelijk en niet alleen in vormgeving) en wat jouw kwaliteiten zijn.
Ik ben ook voor een foto... uiteindelijk zijn de meeste mensen toch te vinden via social media, dus zorg voor een mooie zakelijke foto en gebruik die ook voor je LinkedIn profiel.

Maar het cv roept nog steeds vele verschillende meningen op, zowel onder recruiters / beslissers: voor de een kan het niet saai en standaard genoeg zijn en voor de ander liever zo persoonlijk en opvallend mogelijk. Wel of niet een foto, wel of niet hobbies noemen, het is en blijft een kwestie van persoonlijke smaak en jammer genoeg vaak ook vastgeroeste opvattingen en overtuigingen.

Daarom zeg ik altijd: maak een cv dat bij jou past, dan is de kans des te groter dat je ook een baan en werkgever vindt die bij jouw past...
Natuurlijke selectie!!

Succes!
gr, Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.

Laatst gewijzigd door Makingsense; 13 december 2011 om 20:35 Reden: typefoutjes in de vuur van mijn betoog.... #passie
Met citaat reageren