Los bericht bekijken
  #1  
Oud 14 mei 2008, 16:22
Amber9 Amber9 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 24
Amber9 is on a distinguished road
Standaard Deze baan is het niet, maar wat dan wel?

Hoi,

Ik heb net zoals vele anderen hier mijn twijfels over wat te doen met mijn loopbaan. Ik ben sinds september afgestudeerd en heb redelijk snel een baan gevonden, waar ik nu ongeveer een half jaar werk. Maar nu blijkt dat deze baan niet is wat ik zoek en dat ik me indertijd te veel heb laten leiden door de meningen van andere mensen in mijn omgeving. Ik werk als promovenda, maar het onderwerp waar ik me mee bezig hou ligt mij niet.
Wat ik dan wel wil? Dat blijft de grote vraag! Wat mij leuk lijkt om te doen is iets in de trant van begeleiding, kennisoverdracht, coaching of iets dergelijks. Maar ik heb totaal geen idee of dat iets is dat bij mij past en aan wat voor soort beroepen ik dan kan denken. Ik zoek afwisseling in mijn werk (en niet zoals nu de hele dag alleen op een kamertje achter een computer) en contact met mensen.
Mijn CV ziet er in het kort ongeveer als volgt uit:
Na de middelbare school ben ik gezondheidswetenschappen gaan studeren, met in de bachelor de major Arbeid & gezondheid en de minor Geestelijke Gezondheidkunde (2006 cum laude geslaagd). Daarna heb ik de Engelstalige master Mental Health gevolgd, met keuzevakken bij de master Work & Health (2007 cum laude geslaagd). Beide scripties die ik geschreven heb, lagen op het raakvlak tussen arbeid & gezondheid en geestelijke gezondheidkunde. De eerste over man/vrouw verschillen in reďntegratie na langdurig verzuim, waarbij onderscheid gemaakt is tussen werknemers met psychische klachten en werknemers met klachten aan het bewegingsapparaat; de andere over het effect van therapie op coping-stijlen van werknemers die overspannen zijn.
Behalve dat half jaar als promovenda, heb ik verder geen werkervaring. Wel ben ik in het verenigingsleven actief. Eerst alleen als lid van een plaatselijke sportvereniging, maar nu ook al een tijdje als bestuurslid/secretaris/penningmeester van de betreffende vereniging. Naast deze functie ben ik ook betrokken bij het bestuur van de overkoepelende regionale organisatie. Voor de eerstgenoemde vereniging ben ik verantwoordelijke voor de organisatie van onze jaarlijks terugkerende wedstrijd en voor de organisatie van activiteiten voor de leden. Dingen die ik met veel plezier doe.

Dus mijn vraag, als jullie dit alles lezen, wat zijn dan dingen die in jullie opkomen? En hoe kan ik verder voor mezelf dingen meer concreet krijgen. Ik heb wel vaag een idee welke kant ik op wil, maar hoe krijg ik dit meer concreet en hoe kom ik erachter of dit bij mij past en of ik dit kan?
Met citaat reageren