Los bericht bekijken
  #4  
Oud 8 oktober 2009, 21:47
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief feedback taaltechnisch + opzet

Hoi Smash,

Ziet er al stukken beter en uitnodigender uit dan de vorige versie!

Een paar puntjes:
1) In de tweede alinea geef je aan "onze onderneming richtte zich op...". Begrijp ik hieruit dat de onderneming in kwestie niet meer bestaat, of een andere weg ingeslagen is? Zo niet, zou ik dit nog wel aanpassen. Zo ja, zorg ervoor dat je een passend antwoord hebt op deze vraag.

2) Ik zou alinea 3 meer aan het einde van je brief implementeren, nu staat deze zo verloren en uit verband!

3) De laatste zin van je laatste alinea is erg lang, misschien handig om daar nog een keer naar te kijken?

4) Als je opent met "Geachte", is een ongeschreven regel dat je ook afsluit met "Hoogachtend" (in plaats van "Met vriendelijke groet").

5) De uitlijning van je CV is nog niet helemaal goed, komt dit door je censuur of is het nog iets waar je naar moet kijken? Fontys staat namelijk vreemd naar rechts, en het woordje Management staat zo eenzaam en alleen onder de jaartallen. Zeker in dit gedeelte van je CV moet je de lezer geen seconden laten verspillen door te laten 'zoeken' naar het volgende woord.

6) Bij overige vaardigheden: Puntje 1 zou ik wat correcter brengen (inhoudelijk gezien). Je geeft nu aan dat je met Office, Outlook, PP en Excel om kunt gaan, terwijl de laatste drie onderdeel zijn van de eerste!

7) Populaire termen als 'web savvy' absoluut weglaten uit je CV/Sollicitatiebrief.

8) Tevens zou ik deze vaardigheden van beste beheersing naar minste beheersing sorteren, zodat je beste kennis en ervaring als eerste gelezen wordt.



Veel succes ermee!
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren