Los bericht bekijken
  #7  
Oud 13 november 2012, 10:50
Dabo Dabo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 51
Dabo is on a distinguished road
Standaard

Ik zou gewoon solliciteren als je echt denkt dat je geschikt bent voor de functie. Als je daar zelf echt van overtuigd bent, moet je daar ook een ander van kunnen overtuigen. Niet geschoten is altijd mis.

Sowieso is een papiertje overrated. Ik heb zelf gestudeerd compleet met wetenschappelijke publicatie. En nog werd ik afgewezen, soms omdat het gewoon niet klikte, maar ook heel, heel vaak wegens gebrek aan ervaring. Tsja, wat doe je als je als baas ook iemand kan krijgen die gewoon letterlijk 2 tot 5 jaar meer ervaring heeft? En ik ken wel meer verhalen van mensen die er jaren over gedaan hebben om alleen maar binnen te komen. Het gras is dus niet groener aan de andere kant.

De succesformule is nog altijd blijven kijken ook bij andere bedrijven. Dit brengt natuurlijk wel een risico met zich mee, maar ik ben ook vaak bij carrierebeurzen geweest en echt letterlijk alle CEO's die er wel eens gesproken hebben zeggen dat ze voorbij allerlei van dit soort glazen plafonds zijn gekomen door bij een ander te gaan werken. Ze zijn altijd via meerdere bedrijven opgeklommen.

Ik kan je in ieder geval wel uit eigen persoonlijke ervaring vertellen dat zelfs 2 bedrijven die eenzelfde soort product maken en volgens dezelfde richtlijnen moeten werken enorm kunnen variëren qua beloning voor een soortgelijke functie. En ook uit sollicitaties kun je terugzien dat voor bijna gelijkwaardige functies alleen al soms MBO en soms HBO gevraagd wordt.
Met citaat reageren