Los bericht bekijken
  #3  
Oud 2 mei 2011, 14:30
aafje87 aafje87 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 mei 2011
Berichten: 4
aafje87 is on a distinguished road
Standaard

Wat ik me afvraag, heb je in de periode echt niets anders gedaan als solliciteren?
Als ik naar mezelf kijk in die maand welke in nu thuis zit heb ik naast de sollicitaties toch wel het een en ander gedaan, ik ben bezig geweest met een cursus, heb mijn compentities vergroot door andere bezigheden.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je in 8 maanden niets doet wat ook maar een beetje in je voordeel kan werken op je CV.

En ik begrijp best dat een werkgever wat raar opkijkt als je zegt dat je die tijd dus inderdaad alleen gesoliciteerd hebt waar niets op is uitgekomen.
Dat is vaak inderdaad toch een indicatie dat iemand wat te kieskeurig is of inderdaad bv hoge eisen stelt aan zijn salarisindicatie.

Ik zeg uiteraard niet dat het bij jou zo is, maar zo komt het inderdaad wel over.

Ik zou in je CV het niet omschrijven als werkzoekende ik zou de periode persoonlijk niet noemen maar hem in je motivatiebrief wel uitleggen waarom er een gat zit tussen school en werk. En maak daar dan iets van als, prive tijd na school voor zelf reflectie.
Over 5 jaar zullen ze er echt niet meer over struikelen, en mocht het gevraagt worden tijdens een gesprek dan zou je dus inderdaad weer die zelf reflectie op tafel kunnen leggen.
Met citaat reageren