Los bericht bekijken
  #1  
Oud 1 januari 2014, 00:05
Nial Nial is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 december 2013
Berichten: 1
Nial is on a distinguished road
Standaard Op zoek naar een beroep...

Hoi iedereen,

Ik ben al enige tijd opzoek naar een beroep dat bij mij past en ik wil jullie bij deze om suggesties vragen.

Even wat achtergrond informatie:
Ik ben 21 jaar. Ik heb al een MBO opleiding afgerond, namelijk Toerisme met als uitstroomrichting Frontoffice. Ik haat toerisme. Ik ben er destijds aan begonnen omdat ik iets moest kiezen en ik wist niet wat. Toch zie ik het niet als een verkeerde keuze omdat ik tijdens de opleiding veel heb geleerd en dingen heb kunnen oefenen waar ik heel slecht in ben, zoals presenteren en tegen vreemde praten. Ook heb ik één jaar graphic design gedaan maar dat vond ik niks. Ik wil nu een HBO opleiding doen of misschien naar de universiteit.

Ik heb al heel veel beroepskeuzetests gedaan maar ik krijg steeds resultaten die totaal geen financiële zekerheid bieden (bv. schrijver, muzikant, activist, vioolmaker, museoloog). Verder heb ik als resultaat gekregen dat ik praktisch, onderzoekend, artistiek, interpersoonlijk en visueel ben. Mijn MBTI-type is INFP.

Financiële zekerheid is dus wel belangrijk voor mij. Ik hoef niet perse rijk te worden maar ik wil wel graag een vaste baan. Verder vind ik afwisseling fijn, ook afwisselende werktijden, maar dat hoeft niet perse. Wat ik liever niet wil is verkopen, veel aan de telefoon zitten en aan deadlines vastzitten.

Mijn pluspunten
  • Samenwerken
  • Geduldig
  • Artistiek
  • Talen
  • Niet snel moe
  • Inlevingsvermogen
  • Fantasierijk
  • Zelfstandig
  • Avontuurlijk
  • Flexibel
  • Praktisch
  • Behulpzaam

Mijn minpunten
  • Presenteren voor een groep
  • Hoofdrekenen
  • Perfectionistisch
  • Verlegen
  • Plannen
  • Concentreren op iets dat me niet interesseert
  • Faalangst
  • Impulsief
  • Soms vergeetachtig
  • Stil
  • Mezelf uiten
  • Onbedoeld onverschillig overkomen
  • Hou niet van competitie

Vragen zijn welkom. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren