Los bericht bekijken
  #3  
Oud 3 september 2016, 18:17
Martijn7 Martijn7 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 september 2016
Berichten: 2
Martijn7 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SollicitatieAcademie Bekijk bericht
Hi Martijn,

Leuke vraag stel je. Ben wel benieuwd met welk motief je deze vraag stelt.

Een werkgever heeft een stageopdracht of een praktijkervaringsplek (of beide) als stage-aanbod. De vraag is, om welke van de 2 gaat het? Zo te lezen om de tweede.

Een werkgever die een stageplek aanbied heeft meestal de intentie om een goede samenwerking op te tuigen tussen personeel en stagiair. De vraag die dan door de werkgever gesteld wordt is: "wat kun je en wat wil je bij ons leren?"

Als je op die 2 vragen een helder antwoord kunt geven en je weet dat te verbinden aan wat je wilt op een langere termijn, dan maak je een gedegen indruk en krijg je werk aangeboden dat bij jouw niveau past.

Als er andere zaken spelen, of je hebt twijfels over het motief van de werkgever, dan adviseer ik je om gewoon vragen te stellen. Je kunt al je vragen gewoon stellen. Hou je dus niet in. Alle twijfels omzetten in heldere vragen, geeft jou een antwoord waar je mee verder kunt. Daarmee creëer je duidelijkheid voor jezelf en anderen.

Dat vraagt om een goede voorbereiding. Doe dat goed en je krijgt een geweldige stageplek.

Succes!
Erik
Hallo Erik,

Bedankt voor je reactie. Ik heb van mijn klasgenoten verschillende ervaringen te horen gekregen. zo voelde de een zich een gewaardeerde kracht binnen het bedrijf en de ander helemaal niet. Ik zelf heb de periode als zeer leerzaam en leuk ervaren en voelde me ook zeker gewaardeerd door mijn begeleider.

Door deze verschillende ervaringen begon ik mij af te vragen hoe het bedrijf zelf tegen een stagiaire aankijkt. Zien ze je als een kracht waar eigenlijk de hele tijd een opdracht voor verzonnen moet worden of maken ze gretig gebruik van je om hun eigen werkzaamheden te ontlasten?
Ik ben zelf namelijk van menig dat jij als stagiaire ervoor kan zorgen dat andere mensen in het bedrijf meer werkzaamheden kunnen uitvoeren doordat jij "kleinere" opdrachten uit hun handen neemt.

Ik ben dus nieuwsgierig naar de zienswijze van een stagebedrijf naar een stagiair toe.

Groeten,
Martijn7
Met citaat reageren