Los bericht bekijken
  #10  
Oud 12 januari 2011, 14:25
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Banken hebben waarschijnlijk een erg zakelijke en formele cultuur. Althans dat is mijn ervaring. Ik heb ook bij andere bedrijven (niet-banken) gewerkt maar ik heb altijd hetzelfde gevoel.

Het gaat mij meer om het feit dat je de hele week in hetzelfde gebouw zit. Ik voel me altijd erg opgesloten en ik schreeuw juist om afwisseling qua werkplek. Ik vind het prettig om onderweg te zijn. Nieuwe mensen en omgeving zien. Vreselijk om in een vast stamien terecht te komen: elke dag hetzelfde bureau, dezelfde collega's, enz. De gedachte alleen al....

Soms denk ik wel eens dat ik ondanks mijn hbo diploma's geen type ben voor een hbo baan. Dat zijn toch veelal banen waarbij je een groot deel van de tijd op kantoor zit. Anderzijds vind ik uitdaging en interessant werk wel erg belangrijk.

Door mijn beperkte kennis van de arbeidsmarkt is het lastig om te weten wat er allemaal mogelijk is. Mijn droombaan heeft de volgende elementen: reizen, talen, culturen, internet, communicatie en een sociale inslag (mensen helpen, begeleiden, trainen, enz.). Misschien klinkt het raar maar ik vind het altijd leuk om dingen op te ruimen. Misschien in een bredere context: ik vind het leuk om dingen te verbeteren.

Zijn er functies waarbij je als een soort van visitekaartje van een bedrijf fungeert? Relatiebeheer? Of functies waarbij je op pad moet voor het beoordelen/ beschrijven/ inspecteren?

Alle tips en inspiratie zijn van harte welkom!
Met citaat reageren