Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 oktober 2008, 09:08
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Luxeprobleem: krijg administratieve baan aangeboden, maar wil bij de brandweer

Hoi!

Ik zit een beetje met een dilemma en weet eigenlijk niet wat ik nou moet doen.

Ik heb m’n baan opgezegd zonder dat ik al wat anders heb. Normaal gesproken doe ik dit nooit, maar het is echt niet vol te houden op m’n werk. Diverse redenen heb ik er voor en omdat ik bijna zover ben om me ziek te melden en dit erg ver vind gaan heb ik besloten weg te gaan.

Nou heb ik onlangs een sollicitatiegesprek gehad. Het is een administratieve baan, nog geen 15 min fietsen van m’n huis vandaan. Ga er qua salaris ruim op vooruit. Het is een informeel bedrijf (wat ik juist wil). Er zijn mogelijkheden om hogerop te komen, volgens degene met wie ik het gesprek gehad heb is het echt een leuk hecht team waar ik in zou komen. En er zou mij in de loop van de tijd van alle kanten veel geleerd worden. Maar ze zoeken iemand die wel voor langere tijd wil blijven. Ik krijg nog een 2e gesprek maar kan er eigenlijk vanuit gaan dat ik ben aangenomen, omdat dit mij al half is toegezegd.

Maar… toch twijfel ik. Ik loop de laatste maanden de hele tijd te zeggen dat ik juist geen administratieve baan meer wil en juist iets wil in de hulpverlening, denk aan de brandweer bijv. Onlangs heb ik daar ook gesolliciteerd maar kwam niet door de sporttest. Dus voorlopig zit dat er niet in, aangezien ik eerst wat aan m’n conditie moet doen. Over een tijdje wil ik het wel weer proberen omdat deze baan mij echt te gek lijkt.

Wat moet ik nu?
Toch deze baan aannemen en ondertussen veel gaan sporten en over een half jaar/jaar weer solliciteren bij de brandweer? Mócht ik dan aangenomen worden (ik ga nergens vanuit maar even als voorbeeld) moet ik dan alsnog gewoon bij dit bedrijf weggaan? Ik ben echt een muts wat dat betreft en vind het dan lullig voor het bedrijf omdat ze dan veel energie in mij gestoken hebben en iemand voor langere tijd wilden.

Er is al tegen me gezegd: “neem gewoon deze baan, ga ondertussen voor de brandweer en mocht je ooit aangenomen worden dan ga je gewoon weer weg”.

Qua salaris zou het heel goed uitkomen Maar ik heb ook zoiets van ik moet wel met zin naar m’n werk gaan. Maar de brandweer zit er voorlopig toch nog niet in dus moet ik toch iets.
Dan maar een tijdelijke uitzendbaan nemen? Wat waarschijnlijk toch ook weer een administratieve baan wordt. En hopen dat ik ook dit salaris kan verdienen?

Misschien denk ik wel te ver vooruit, maar volgende week heb ik een 2e gesprek maar ik merk aan mezelf dat ik toch niet heel enthousiast ben vanwege dit bovenstaande.

Ik weet dat ik uiteindelijk zelf moet beslissen. En misschien doe ik wel veel te moelijk. Misschien mag ik het niet vragen, maar wat zouden jullie in zo’n situatie doen? Niet dat ik dan hetzelfde ga doen als jullie, maar misschien zie ik wel iets over het hoofd wat ik ook zou kunnen doen?
Iemand tips?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 oktober 2008, 10:05
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: Luxeprobleem: krijg administratieve baan aangeboden, maar wil bij de brandweer

Misschien een praktische oplossing? Ga voor deze baan en meld je aan bij de vrijwillige brandweer.

Ik weet het, heel erg kort door de bocht, maar misschien werkt het prima
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 oktober 2008, 10:21
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Luxeprobleem: krijg administratieve baan aangeboden, maar wil bij de brandweer

Ik vind het niet kort door de bocht hoor Heb daar zelf ook aan gedacht maar heb besloten dat ik dat niet wil gaan doen. Ten eerste werk ik 40 uur per week en ben ik erg gehecht aan m'n vrije tijd. Ten tweede als ik naast een fulltime baan zaterdags of zondags ook nog moet "werken" dan ga ik dat niet lang volhouden. Heb dit eerder gedaan, op zaterdags vrijwilligerswerk (geen brandweer) maar ik trek dat niet, dan ben ik 's maandags nog moe van de week ervoor. Dat wil ik niet meer.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36
Ik heb een jobhop CV en wil graag een vaste baan Cherokee Loopbaanvragen 12 27 juli 2008 16:44
Deze baan is het niet, maar wat dan wel? Amber9 Loopbaanvragen 7 19 mei 2008 14:57
PABO en spec.-onderijs opleiding. Maar ik wil iets anders, maar weet niet wat!! HELP! Barbamama Loopbaanvragen 1 27 november 2007 20:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon