Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 september 2005, 14:53
Atje Atje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 september 2005
Berichten: 3
Atje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief stageplaats contingent beheer Thomas Cook. Graag commentaar

xxx
xxx
xxx

Ridderker, 6 september 2005

xxx
xx
xxx

Betreft: sollicitatie stageplaats contingent beheer

Geachte mevrouw Smit,

Graag solliciteer ik naar de functie van stageplaats contingent beheer zoals vemeld op de Thomas Cook site.

Ben 23 jaar en studeer Toeristisch Management aan HBO Nederland te Rotterdam. Heb mijn theorie afgerond en moet alleen nog een afstudeerproject hebben van 8 maanden als afsluiting.

Mijn opleiding, Toeristisch Management, is een toeristische studie die daarnaast gericht is op marketing, Pr, management en communicatie. Op een breed vlak dus. Ben leergierig, flexibel en spreek mijn talen, waardoor het mij heel interessant lijkt om dit als afstudeerproject te mogen doen.

Voor verdere gegevens verwijs ik u naar mijn Curriculum vitae. Ik hoop dat mijn brief voor u aanleiding is mij uit te nodigen voor een gesprek.

Met vriendelijke groet,

xxxxx

Bijlage: Curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 september 2005, 16:54
Christagerding Christagerding is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 september 2005
Berichten: 1
Christagerding is on a distinguished road
Post Re: Sollicitatie stageplaats contingent beheer Thomas Cook. Graag commentaar

Hallo,

Nette brief, het valt mij op dat je je zinnen niet met ik begint.

Groetjes christa.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 september 2005, 17:42
sub0 sub0 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 9
sub0 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie stageplaats contingent beheer Thomas Cook. Graag commentaar

Ridderkerk of bestaat Ridderker ook?

".. nog een afstudeerproject hebben van 8 maanden als afsluiting."

.. ter afsluiting. ?

Ik zou die zin anders maken: Uw bedrijf lijkt mij prima geschikt om stage te lopen,( eventueel dit erbij: zodat ik met succes mijn opleiding kan afsluiten.)

Ben geen taalheld, dus wacht maar even op Rene
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 september 2005, 12:33
jellie jellie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 6
jellie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie stageplaats contingent beheer Thomas Cook. Graag commentaar

Mijn opleiding, Toeristisch Management, is een toeristische studie die daarnaast gericht is op marketing, Pr, management en communicatie. Op een breed vlak dus. Ben leergierig, flexibel en spreek mijn talen, waardoor het mij heel interessant lijkt om dit als afstudeerproject te mogen doen.

Waardoor is het nou interessant om die stage te doen? Omdat jij je talen spreekt? probeer een brug te leggen naar wat zij bieden (en dat weet ik natuurlijk niet).
Misschien is het wel een baan waarin je met veel buitenlandse gasten te maken hebt: "Graag zou ik mijn taalvaardigheid inzetten in een professioneel contact met buitenlandse gasten."

Overigens mis ik in je hele brief een motivatie. Ik kan niet zien dat je hebt nagedacht waarom je graag in dat bedrijf je stage wilt lopen. Het lijkt een beetje zo: ik moet stage lopen, daarom deze brief. Je wilt daar toch ook wat leren? Wat wil je leren. Wat wil je ervaren, wat heb je te bieden (en dan mag je best wat concreter worden." heb je al eerder stages gelopen, en zo ervaring opgedaan, heb je in een bijbaan iets waar zij iets aan hebben. Kortom: verkoop je zelf, dat gaat niet alleen door jezelf aan te bieden.

Waar ben je nieuwsgierig naar als je denk aan zo´n bedrijf?

En niet afgemaakte zinnen (Heb....) komen op mij niet heel geinteresseerd over.

Kortom, je moet jezelf, je ervaring, je kwaliteiten en je motivatie voor die stage nog wel eens goed onder de loep nemen voordat je echt een goede brief kunt schrijven.
Er zijn immers kapers op de kust: misschien krijgen ze wel tientallen brieven binnen. Het is toch de bedoeling dat die van jou komt bovendrijven?


Succes, en maak er wat van.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 maart 2007, 12:10
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief stageplaats contingent beheer Thomas Cook. Graag commentaar

Je moet je zinnen wel met ik beginnen! Het is geen msn!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage verpleegkundige: graag commentaar Daisy Sollicitatiebrief en cv 10 13 maart 2012 16:23
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste Tamara23 Sollicitatiebrief en cv 7 24 februari 2007 14:43
Sollicitatiebrief Docent Beeldende Vorming pluistervantil Sollicitatiebrief en cv 2 23 december 2006 15:38
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon