Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 maart 2014, 21:27
peshooe peshooe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 maart 2014
Berichten: 3
peshooe is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief studie aan ACTA. Graag commentaar!

Ik heb een motivatiebrief geschreven voor een studie Tandheelkunde aan het Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam. Graag wil ik jullie hulp om mijn brief helemaal perfect te maken. Al het commentaar is welkom. Alvast bedankt !

--------------------------------------------------------------------------


Bereft: Toelating Bachelor Tandheelkunde


Geachte heer/mevrouw,

met deze brief wil ik graag mijn aanmelding voor de Bachelor Tandheelkunde aan ACTA motiveren.

Mijn naam is xxx en ik ben achttien jaar oud. Momenteel zit ik in mijn laatste jaar op het vwo (examenjaar). Deze vwo opleiding volg ik op het xxx in xxx. Ik ben van xxx afkomst, een xxx om precies te zijn. Toen ik nog klein was, was Saddam Hoessein aan de macht in Irak en xxx hadden het moeilijk onder zijn regime. Ik ben samen met mijn vader en moeder in 1998 als vluchteling vanuit Irak naar Nederland gekomen. We zijn als vluchtelingen enorm goed opgevangen door Nederland. Niet alleen door de regering, maar ook door de maatschappij. Iedereen was altijd heel aardig en open tegenover ons als buitenlanders. Dit heeft mij als kind al doen besluiten dat ik ooit iets terug zal gaan doen voor Nederland. Al snel kwam ik erachter dat de studie Tandheelkunde voor mij optimaal was. Niet alleen kan ik mensen helpen en iets terug doen voor Nederland, maar ik kan ook mijn kinderdroom om ooit tandarts te worden vervullen. Deze redenen maken mij zeer gemotiveerd om mijn doel, namelijk om tandarts te worden, te behalen. Een groot pluspunt aan de studie tandheelkunde vind ik dat het heel erg praktijkgericht is. Je leert bijvoorbeeld in je eerste jaren al hoe je moet omgaan met patiënten en je oefent heel veel met je handen. Ik heb een aantal open dagen bezocht en ik ben er achtergekomen dat ik al redelijk goed kan boren!

Zoals ik al eerder had vermeld, heb ik verscheidene universiteiten bezocht. Ik vind het belangrijk om mezelf goed te oriënteren voordat ik een grote beslissing maak. Ik kan zeggen dat ik alle open dagen met plezier bijgewoond heb, maar het Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam had al snel mijn aandacht getrokken. ACTA is nationaal en internationaal een instituut met een hoog aanzien en beschikt over zeer moderne apparatuur en geavanceerde technologie. Het feit dat ACTA in Amsterdam gelegen is, maakt het allemaal nog beter. Amsterdam is een zeer mooie stad met een rijke cultuur en ik zou me er helemaal thuis kunnen voelen. Deze factoren maken het dat ik het een eer zou vinden om bij ACTA de studie tandheelkunde te gaan volgen!

Ik ben zeer gemotiveerd. Velen zouden het saai vinden om een studie te volgen waarbij je elke dag met tanden bezig te bent. Maar ik vind het juist fascinerend om elke dag nieuwe dingen te leren. Het feit dat ik ooit de kennis kan gebruiken om anderen van hun pijn te verlossen motiveert mij nog meer. Ik beschik ook over de juiste kwaliteiten om de studie tandheelkunde te voltooien. Ik kan zeer zelfstandig werken. Ik heb relatief weinig begeleiding nodig, maar ik weet ook wanneer dit wel nodig is en dit geef ik dan ook aan. Mijn leergierige houding zorgt ervoor dat ik mezelf constant blijf ontwikkelen. Nieuwe kennis kan ik makkelijk toepassen in de praktijk. Ik kan goed presteren onder druk. Deze eigenschap heeft mij veel geholpen tijdens mijn vwo opleiding. Ik zie mijzelf later als een succesvolle tandarts. Graag zou ik ook mijn eigen praktijk openen. Dan is mijn wens om iets terug te doen voor Nederland pas voor mij vervuld.

Ik hoop dat ik middels deze brief een goed beeld van mijzelf geschetst heb. Ik ben ervan overtuigd dat ik in het plaatje pas waar jullie naar op zoek zijn en ik door de eerste selectieronde heen kom. Voor meer informatie wil ik jullie verwijzen naar mijn Curriculum Vitae.


Met vriendelijke groet,







xxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 maart 2014, 10:20
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Geachte heer/mevrouw,

met deze brief wil ik graag mijn aanmelding voor de Bachelor Tandheelkunde aan ACTA motiveren.

Citaat:
Mijn naam is xxx en ik ben achttien jaar oud. Momenteel zit ik in mijn laatste jaar op het vwo (examenjaar).
Welk profiel?
Deze vwo-opleiding volg ik op het xxx in xxx. Ik ben van xxx afkomst, een xxx om precies te zijn. Toen ik nog klein was, was Saddam Hoessein aan de macht in Irak en xxx hadden het moeilijk onder zijn regime. Ik ben samen met mijn vader en moeder in 1998 als vluchteling vanuit Irak naar Nederland gekomen. We zijn als vluchtelingen enorm goed opgevangen door Nederland. Niet alleen door de regering, maar ook door de maatschappij. Iedereen was altijd heel aardig en open tegenover ons als buitenlanders. Dit heeft mij als kind al doen besluiten dat ik ooit iets terug zal gaan doen voor Nederland. Al snel kwam ik erachter dat de studie Tandheelkunde voor mij optimaal was. Niet alleen kan ik mensen helpen en iets terug doen voor Nederland,
Citaat:
maar ik kan ook mijn kinderdroom om ooit tandarts te worden vervullen
Dit is interessant en daar ga je naar mijn mening nu te weinig op in. Waarom was dit jouw kinderdroom? De meeste kinderen vinden de tandarts nu niet bepaald leuk :-) Deze redenen maken mij zeer gemotiveerd om mijn doel, namelijk om tandarts te worden, te behalen. Een groot pluspunt aan de studie tandheelkunde vind ik dat het heel erg praktijkgericht is. Je leert bijvoorbeeld in je eerste jaren al hoe je moet omgaan met patiënten en je oefent heel veel met je handen. Ik heb een aantal open dagen bezocht en
Citaat:
ik ben er achtergekomen dat ik al redelijk goed kan boren!
Leuke opmerking!

Zoals ik al eerder had vermeld, heb ik verscheidene universiteiten bezocht. Ik vind het belangrijk om mezelf goed te oriënteren voordat ik een grote beslissing maak. Ik kan zeggen dat ik alle open dagen met plezier bijgewoond heb, maar het Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam had al snel mijn aandacht getrokken. ACTA is nationaal en internationaal een instituut met een hoog aanzien en beschikt over zeer moderne apparatuur en geavanceerde technologie. Het feit dat ACTA in Amsterdam gelegen is, maakt het allemaal nog beter. Amsterdam is een zeer mooie stad met een rijke cultuur en ik zou me er helemaal thuis kunnen voelen. Deze factoren maken het dat ik het een eer zou vinden om bij ACTA de studie tandheelkunde te gaan volgen!

Ik ben zeer gemotiveerd.
Citaat:
Velen zouden het saai vinden om een studie te volgen waarbij je elke dag met tanden bezig te bent.
De voorgaande zin kun je beter weglaten. Schrijf alleen dat je het fascinerend vindt om zelf de hele dag met tanden in de weer te zijn. Maar ik vind het juist fascinerend om elke dag nieuwe dingen te leren. Het feit dat ik ooit de kennis kan gebruiken om anderen van hun pijn te verlossen motiveert mij nog meer. Ik beschik ook over de juiste kwaliteiten om de studie tandheelkunde te voltooien. Ik kan zeer zelfstandig werken. Ik heb relatief weinig begeleiding nodig, maar ik weet ook wanneer dit wel nodig is en dit geef ik dan ook aan. Mijn leergierige houding zorgt ervoor dat ik mezelf constant blijf ontwikkelen. Nieuwe kennis kan ik makkelijk toepassen in de praktijk. Ik kan goed presteren onder druk. Deze eigenschap heeft mij veel geholpen tijdens mijn vwo opleiding. Ik zie mijzelf later als een succesvolle tandarts. Graag zou ik ook mijn eigen praktijk openen. Dan is mijn wens om iets terug te doen voor Nederland pas voor mij vervuld.

Ik hoop dat ik middels deze brief een goed beeld van mijzelf geschetst heb. Ik ben ervan overtuigd dat ik in het plaatje pas waar jullie naar op zoek zijn en ik door de eerste selectieronde heen kom. Voor meer informatie wil ik jullie verwijzen naar mijn
Citaat:
Curriculum Vitae
curriculum vitae schrijf je met kleine letters.


Met vriendelijke groet,

xxx

Laat je ons nog weten of je tot de opleiding bent toegelaten?!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 maart 2014, 15:56
peshooe peshooe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 maart 2014
Berichten: 3
peshooe is on a distinguished road
Standaard

Dankjewel voor de tips, ik zal het laten weten !
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief Traineeship telecommunicatie. Graag commentaar. bonki3 Sollicitatiebrief en cv 1 10 juni 2011 12:15
Motivatiebrief voor stage Architectenbureau Graag commentaar SkylerWhite Sollicitatiebrief en cv 3 4 mei 2011 10:13
Graag commentaar Motivatiebrief Engels wtm Sollicitatiebrief en cv 4 28 november 2010 18:11
Sollicitatiebrief Financieel Medewerker. Graag commentaar tutor1977 Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 15:11
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon