Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 10 februari 2012, 01:10
ovbos ovbos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2010
Berichten: 8
ovbos is on a distinguished road
Standaard

Aller eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor de mooie reacties, ik vind het jammer dat mijn geboorteland een slechte reputatie heeft ! ik wil juiste het verschil maken voor anderen Nigeriaanse vrouwen om mijn heen. Ik heb mijn best gedaan om de taal te leren , en hier een Mbo opleiding gevolgd en als het aan mijn ligt volg ik ook nog een hbo opleiding. Ik ben heel erg trots op mijn herkomst en ik realiseer mijn nu hoe moeilijk het zou zijn om een baan te vinden in de sector waar ik afgestuurde ben, soms heb ik spijt dat ik niet eerst geïnformeerd heb voor ik de opleiding heb gekozen. Ik heb erg veel meegemaakt hier in Ned. Eerst naar de land gekomen via mensenhandel, veel geld moeten betalen, gelukkig heb ik een lieve en aardig man ontmoet en samen hebben wij twee mooie en gezond kinderen, hij heeft me gesteund en gestimuleerd met alles en daar voor ben ik hem erg dankbaar! Ik wil gewoon net als anderen moeders een voorbeeld zijn voor mijn kinderen dat alles kan, het maak niet uit wat voor herkomst en achtergrond je hebt. Dat ik hier veel heb meegemaakt is niet erg , dat is het leven sommigen hebben het makkelijk en de anderen niet. Toch vind ik het wel erg jammer als ik mensen hoor zeggen dat wij buitenlandse vrouwen de taal niet willen leren en niet willen participatieren in de samenleving, niemand geeft ons een kans en veel denken dat wij zijn allemaal crimineel, de meeste Nigeriaanse mensen vinden het zonden voor hun tijd om de taal en opleiding te volgen nu begrijp ik waarom!!! Wordt toch niet beloont vind ik nu. Ik ga zeker verder met het zoeken naar een geschikte baan, misschien niet in de financieel sector! wel jammer hoor maar ja, beter dan thuis zitten niks doen, ik heb laatst gehoord van iemand om te gaan solliciteren als verkoopster of kamermeisje niks is mis mee hoor!!! maar doet wel pijn om mijn diploma in de kast te stoppen naar al dat harden werken, tijd en geld die ik heb geïnvesteerd. Ik hoop dat iemand mijn de kans willen geven om te bewijzen dat ik flexibel, gemotiveerd, zelfstandig, en leergierige ben. Betreft mijn cv, ik heb na jullie advies en tips aan gepast. ik Hoop nu met deze aangepaste cv een baan te vinden. Ik houd jullie op de hoogte !! ik vind heel super fijn om mijn gevoel zo te delen. Ben een beetje depri. Om dat ik geen baan kan vinden en niemand heb om mee te kletsen.

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 1 maart 2012 om 11:15 Reden: Bijlage met cv verwijderd dat niet geanonimiseerd was
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 februari 2012, 15:57
Kanya Kanya is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 43
Kanya is on a distinguished road
Standaard

Hoi ovbos,

Je beschrijft precies wat ik bedoel! Juist doordat je zoveel meegemaakt hebt qua mensenhandel en dergelijke ben je in mijn ogen meer waard dan mensen die 'gewoon' Nederlands zijn. Door deze ervaringen ben je sterker geworden en je hele houding spreekt van doorzettingsvermogen en wilskracht. Laat dit vooral in je motivatie en CV naar voren komen. Laat ze zien dat je geen genoegen neemt met een baantje als verkoper of schoonmaker! (waar natuurlijk niets mis mee is maar jij wilt meer)

Volgens mij is er wat mis gegaan met het uploaden van je CV want ik krijg een bestand van 11 A-4 tjes met steeds een regelafstand van 3 cm. Ik het het toch doorgelezen en hier wat puntjes.

- volgens mij heb je naam en voornaam omgedraaid.

- Bij adres ben je je woonplaats vergeten

- burgerlijke staat hoef je volgens de officiele regels niet te vermelden. Ze kunnen zich druk gaan maken of je bijvoorbeeld na een jaartje geen kinderen wilt en dus geld gaat kosten voor hen.

- Opleidingen "2012 - heden" gewoon "2012" van maken. 2012 Is tenslotte pas net begonnen en je bent er de rest van het jaar nog wel mee bezig neem ik aan.

- bij alle overige opleidingen mag je sowiso de maanden wel weg laten. Dus gewoon "2009 - 2011" enzovoorts. Het gaat erom dat ze een beeld van je krijgen en teveel informatie maakt het geheel rommelig.

- heb je je diploma / certificaat gehaald voor de cursus NT2 spreekvaardigheid? vermeld dit dan. Als je geen papiertje gehad hebt kunt je 'succesvol afgerond' vermelden

- VERMELD JE NIGERIAANSE OPLEIDING WEER Als je werkelijk de instelling hebt dat je wilt bewijzen dat leuke nigeriaanse meiden als jij méér kunnen dan wij domme nederlanders ( ) denken, moet je deze zeker vermelden.

- Je werkervaring moet echt korter. Vat bijvoorbeeld een aantal banen die niets te maken hebben met de functie waarvoor je solliciteert, samen in een stukje. Ik heb dit bijvoorbeeld zo gedaan: "2007 - 2009: Diverse functies waaronder verkoopmedewerker, cateringmedewerker, ..."
- Laat hier ook de maanden weer weg, zo houd je het overzichtelijk. Het maakt niet uit als het dan lijkt alsof je in 2009 bijvoorbeeld twee banen tegelijk gehad hebt, zulke dingen kun je uitleggen in een sollicitatiegesprek.
- Vermeld ook alleen de functie en het bedrijf waar je dit gedaan heb. Wat je eronder vermeld, kun je beter bij 'vaardigheden' zetten.
- uitzendbureaus hoef je niet bij naam te noemen. Het maakt voor hen niets uit bij welk uitzendbureau je iets gedaan hebt. Vermeld gewoon 'uitzendbureau' en geen namen erbij.
- Let op je zinnen. Als je met een punt eindigt, moet je ook met een hoofdletter beginnen.

- Bij 'computer', probeer er een zinnetje van te maken. Bijvoorbeeld "Ik kan uitstekend overweg met Word, ..."
- Bij 'talen', Wek niet de indruk dat je Engels beter is dan je Nederlands. Je Nederlands is tenslotte uitstekend en als zij vinden van niet, is dat hun probleem ( ) Maak er van "vloeiend Nederland en Engels" Ken je geen andere taal? Bijvoorbeeld spaans of frans? Als is het maar een beetje kun je bijvoorbeeld zetten "enige kennis van ..." of "ruime kennis van..." Je hoeft niet te bescheiden te doen.

- Bij 'profiel' kun je alles kwijt wat je nu bij je werkervaring als overbodige informatie hebt staan. Heb je bijvoorbeeld in een catering gewerkt, snappen ze ook wel dat je producten afgebakken hebt en klanten bedient hebt. Zet dan bij je profiel, klantvriendelijk, klantgericht, enzovoorts. Hier op de site staan heel veel voorbeelden van vaardigheden.


- Ik kan nu moeilijk de layout beoordelen omdat hij over 11 kantjes staat maar ik zou inder met vetgedrukt werken en het lettertype in zijn geheel wat groter doen. Probeer ook echt je CV op één kantje te houden.


Heel veel succes!

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 1 maart 2012 om 11:13 Reden: Details over voornaam en achternaam verwijderd ivm privacy
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Stelling: Mijn universitaire studie staat slecht op mijn cv Severn Sollicitatiebrief en cv 2 15 november 2010 21:59
Mijn 1e open sollicitatiebrief! Willen jullie hem aub even nakijken? Lieke78 Sollicitatiebrief en cv 6 9 april 2009 12:37
Zou geweldig zijn als jullie mijn cv zouden willen reviewen Buism01 Sollicitatiebrief en cv 7 6 september 2008 20:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon