Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 juli 2007, 19:27
Zomer
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatie intakeconsulent: wie wil even kijken??

Hallo allemaal,

wil iemand alsjeblieft naar mijn brief kijken? Tips voor opbouw, spelling, motivatie etc. alles is welkom.
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om andere brieven te bekijken, maar dat ga ik zeker zo snel mogelijk doen!
Alvast bedankt!!

----------------------------------------------------------------------

Geadresseerde

Amsterdam, 26 juli 2007

Betreft: vacature intakeconsulent, vestiging Haarlem

Geachte heer/mevrouw,

Op de website van *** las ik dat u op zoek bent naar een intakeconsulent. Door middel van deze brief wil ik hier graag op reageren.

Onlangs ben ik afgestudeerd aan de lerarenopleiding geschiedenis. Bij mijn laatste stage vond ik het werken met mensen uit verschillende landen en culturen erg interessant. Het gaf me veel voldoening om deze mensen te begeleiden en vooruit te helpen in de maatschappij. Bovendien hoorde ik regelmatig goede verhalen over ***, van enthousiaste cursisten die via uw bedrijf werk hadden gevonden. Daarom was ik erg blij om te lezen dat uw bedrijf op zoek is naar een intakeconsulent. Het lijkt me fantastisch om bij een bedrijf te werken waarin mensen gestimuleerd worden het beste uit zichzelf te halen. Ik ben van mening dat je door individuele mensen vooruit te helpen, dit iedereen in de maatschappij ten goede komt.

Hoewel ik een opleiding tot docent afgerond heb, liggen mijn ambities niet in het onderwijs. Het is erg leuk om les te geven, maar het werken met individuele mensen spreekt mij meer aan. Aandacht voor talenten en kwaliteiten van het individu en dit verbinden aan de behoeften van de maatschappij is iets wat ik erg belangrijk vind en wat duidelijk naar voren komt in de visie van uw bedrijf.

In mijn werk als docent waren sociale en communicatieve vaardigheden onontbeerlijk. Ik heb hier veel geleerd over het begeleiden en activeren van mensen met mensen uit andere culturen. Met mijn enthousiasme, gestructureerdheid en leergierigheid kan ik een goede bijdrage leveren aan de doelstellingen van uw organisatie.

U begrijpt dat het haast onmogelijk is om alle informatie over mijzelf in een brief te verwerken. Voor een overzicht van mijn ervaring en opleiding, verwijs ik u graag naar mijn bijgevoegde curriculum vitae. Het lijkt me erg leuk om bij *** als intakeconsulent te werken. Ik kom daarom graag in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Met vriendelijke groeten,


***

Mijn adres

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 juli 2007, 12:39
Zomer
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie intakeconsulent: wie wil even kijken??

Hmmm
Is er niemand die een beetje advies kan geven. Ik hoop van wel, want ik wil hem eigenlijk dit weekend versturen.
Alvast bedankt voor alle moeite!
groetjes, Zomer
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 juli 2007, 15:19
Janssen Janssen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2007
Berichten: 5
Janssen is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie intakeconsulent: wie wil even kijken??

Hallo Zomer,

De zin "U begrijpt dat het haast onmogelijk is om alle informatie over mijzelf in een brief te verwerken", zou ik weglaten. Het zou in mijn ogen arrogant over kunnen komen, ook al heb je gelijk met wat je zegt.

De zin "Ik ben van mening dat je door individuele mensen vooruit te helpen, dit iedereen in de maatschappij ten goede komt" loopt niet zo vlot, en klopt grammaticaal niet, volgens mij. Ik zou er van maken: "Ik ben van mening dat mensen via deze functie begeleiden een waardevolle bijdrage is aan de maatschappij."

De term "individuele mensen" gebruik je vaker, ik zou individuele weglaten. Een individueel mens is dubbelop, ik zou mens, persoon of individu gebruiken in plaats hiervan. Mijn voorkeru gaat uit naar persoon

Dat is wat mij opviel, hopelijk kun je er iets mee.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 juli 2007, 16:24
Zomer
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie intakeconsulent: wie wil even kijken??

bedankt voor de tips! Ik ga meteen de brief aanpassen!

Je hebt gelijk dat die ene zin misschien een beetje arrogant overkomt. Ik dacht ik probeer eens een iets andere afsluiting, maar misschien dus maar beter van niet.
Bedankt voor die ene zin. Ik kon er maar niets leuks van maken
En dat individuele mensen had ik niet zo door, dus ga m zo nog even goed doorlezen.

Daarna kom ik ook nog even naar jouw brief kijken
groetjes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 juli 2007, 19:26
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie intakeconsulent: wie wil even kijken??

Hoi Zomer,

Misschien heb je de brief ondertussen al verstuurd, maar voor alle zekerheid wou ik toch nog even reageren. Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik je brief wel goed vind, zeker als je rekening houdt met de tips die al gegeven zijn. Misschien moet je ook nog zeggen waar je juist stage gelopen hebt, en wat die stage juist inhield, want dat is minder duidelijk. Voor de rest heb je dat goed gedaan!

Groetjes
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 juli 2007, 00:34
Antoinette Antoinette is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2007
Berichten: 10
Antoinette is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie intakeconsulent: wie wil even kijken??

Hallo Zomer,

Ik wil je bedanken voor je reactie op mijn berichtjes. Omdat ik zelf moeite heb met sollicitatiebrieven kan ik geen feedback geven op jou brief. Toch vind ik het knap dat je aan de slag wil als intakeconsulent.

Groetjes Antoinette
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 juli 2007, 16:33
Zomer
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie intakeconsulent: wie wil even kijken??

Hoi Lieselot,
bedankt voor je tip. Misschien moet ik er idd iets meer over vertellen. Maar is het dan niet dubbelop, aangezien het ook al in mijn cv staat? Ik ga in ieder geval even kijken hoe het staat. Ik heb hem namelijk nog niet verstuurd. Ik wilde hem afgelopen weekend versturen, maar ik had nog een paar vragen en de desbetreffende personeelsfunctionaris was afwezig. Ik heb dus mooi nog even een dagje langer de tijd!

Hoi Antoinette,
Ik ben blij dat je de moeite genomen hebt om mijn brief te lezen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het zelf ook erg lastig vind om andermans brieven te beoordelen, aangezien ik er zelf ook veel moeite mee heb. Maar iig wel erg bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 juli 2007, 17:20
Zomer
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie intakeconsulent: wie wil even kijken??

Hoi,

iedereen alvast bedankt voor de tips! Hieronder is de aangepaste brief. Zou iemand er aub nog een keertje een kritische blik op willen werpen.
bedankt!

groetjes Zomer

__________________________________________________ ___________



Geadresseerde

Amsterdam, 30 juli 2007

Betreft: vacature intakeconsulent, vestiging Haarlem


Geachte heer S.,

Op de website van *** las ik dat u op zoek bent naar een intakeconsulent. Door middel van deze brief wil ik hier graag op reageren.

Onlangs ben ik afgestudeerd aan de lerarenopleiding geschiedenis. Bij mijn laatste baan als inburgeringsdocent vond ik het werken met mensen uit verschillende landen en culturen erg interessant. Het gaf me veel voldoening om ze te begeleiden en vooruit te helpen in de maatschappij. Bovendien hoorde ik regelmatig goede verhalen over ***, van enthousiaste cursisten die via uw bedrijf werk hadden gevonden. Daarom was ik erg blij om te lezen dat uw bedrijf op zoek is naar een intakeconsulent. Het lijkt me fantastisch om bij een bedrijf te werken waarin mensen gestimuleerd worden het beste uit zichzelf te halen. Ik ben van mening dat mensen via deze functie begeleiden, een waardevolle bijdrage is aan de maatschappij.

Hoewel ik een opleiding tot docent afgerond heb, liggen mijn ambities niet in het onderwijs. Het is erg leuk om les te geven, maar het werken met individuele personen spreekt mij meer aan. Aandacht voor talenten en kwaliteiten van het individu en dit verbinden aan de behoeften van de maatschappij is iets wat ik erg belangrijk vind en wat duidelijk naar voren komt in de visie van uw bedrijf.

In mijn werk als docent waren sociale en communicatieve vaardigheden onontbeerlijk. Ik heb hier veel geleerd over het begeleiden en activeren van mensen uit diverse culturen en met verschillende achtergronden. Met mijn enthousiasme, gestructureerdheid en leergierigheid kan ik een goede bijdrage leveren aan de doelstellingen van uw organisatie.

Voor een overzicht van mijn ervaring en opleiding, verwijs ik u graag naar mijn bijgevoegde curriculum vitae. Het lijkt me erg leuk om bij *** als intakeconsulent te werken. Ik kom daarom graag in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Met vriendelijke groeten,

Zomer

Mijn adres

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 juli 2007, 18:58
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie intakeconsulent: wie wil even kijken??

Hoi Zomer,

Ik heb je brief nog eens bekeken en wat mij betreft is hij in orde hoor. Veel succes, hopelijk heb je de baan!

Groetjes, Lieselot
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 juli 2007, 17:25
Zomer
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie intakeconsulent: wie wil even kijken??

Hoi allemaal,

bedankt voor alle reacties. Ik heb de brief gisteren opgestuurd, dus nu maar afwachten!

groetjes, Zomer
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie wil er even naar mijn open sollicitatie kijken? Joyce Sollicitatiebrief en cv 3 15 september 2008 16:01
wie wil naar mijn open sollicitatiebrief kijken? girl1984 Sollicitatiebrief en cv 5 15 december 2007 16:16
Sollicitatie bij bank, wil iemand er naar kijken manoncornelissen Sollicitatiebrief en cv 2 23 augustus 2006 18:46
Wie wil me helpen mijn sollicitatiebrief te controleren op spelfouten en dergelijke? karink22 Sollicitatiebrief en cv 3 18 april 2006 15:53
Wie wil even kijken of ik het zo kan versturen! celine Sollicitatiebrief en cv 2 23 maart 2006 13:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon