Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 juni 2010, 10:57
sjk sjk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 juni 2010
Berichten: 2
sjk is on a distinguished road
Standaard Twijfel tussen opleidingen

Hallo, ik ben S-J een 22-jarige student. Ik studeer nu docent alg. economie & bedrijfseconomie. Ik ga dit jaar niet halen omdat ik problemen heb met het wiskundige gedeelte. De theorie heb ik niet gehad in mijn vooropleidingen (vmbo&Havo). IK heb daarom een wiskunde docente benaderd maar die zei het zelfde waar ik al bang voor was, dat ik de theorie niet beheers. Ik kom hierdoor punten tekort om mijn assesment aan te vragen en dus het eerste jaar te halen.

Daarom ben ik nu aan het kijken voor een nieuwe opleiding die ecomisch is maar zonder te veel wiskunde (vooral B12 stof). Ik zat te denken aan MER & HBO rechten. Mer lijkt mij vrij algemeen maar dat kan ook zijn voordelen hebben omdat ik graag het bedrijfsleven in wil maar nog niet zeker weet welke richting. HBO rechten trekt mij omdat ik recht interessant vind maar bang ben dat ik aan mij einde van de studie moeilijk een baan kan vinden.

Dus mijn vraag is, kan iemand mij in grote lijnen de voors en tegens afstrepen van de opleidingen of ervaringen melden van de opleidingen.

bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 juni 2010, 13:42
ButterflyAngel ButterflyAngel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Berichten: 4
ButterflyAngel is on a distinguished road
Standaard Re: Twijfel tussen opleidingen

Als ik het goed heb onthouden kun je na je propedeuse HBO rechten doorstromen naar de uni. Daar kun je dan bijvoorbeeld kiezen voor fiscaal recht of notarieel recht.

Hier vind je wat meer info erover: http://www.studeren.uva.nl/rechtsgel...6ACD57AFA09ED1 Denk dat de meeste uni's wel op dezelfde manier werken.

Succes ermee!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 juni 2010, 14:53
sjk sjk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 juni 2010
Berichten: 2
sjk is on a distinguished road
Standaard Re: Twijfel tussen opleidingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButterflyAngel Bekijk bericht
Als ik het goed heb onthouden kun je na je propedeuse HBO rechten doorstromen naar de uni. Daar kun je dan bijvoorbeeld kiezen voor fiscaal recht of notarieel recht.

Hier vind je wat meer info erover: http://www.studeren.uva.nl/rechtsgel...6ACD57AFA09ED1 Denk dat de meeste uni's wel op dezelfde manier werken.

Succes ermee!
hey butterfly, bedankt voor je reactie maar ik weet zeker dat ik niet naar de uni wil. Ik zoek meer de verschillen tussen HBO rechten & MER. IK neig zelf meer naar de MER. Omdat ik het bedrijfsleven in wil, maar nog niet zeker weet welke richting dat op is.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 juni 2010, 16:57
Achmed
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Twijfel tussen opleidingen

MER = zeer algemeen, meestal komen mensen bij banken/verzekeraars terecht. Weinig doorgroeimogelijkheden; en
Rechten = zeer specifiek, meestal komen mensen bij advocatenkantoren terecht als zogenaamde "paralegals": hulp-sinterklaas voor advocaten. Weinig doorgroeimogelijkheden.

Tip: specifieke HBO beroepen zoals fiscaal recht, deurwaarder, accountancy, bedrijfseconomie bieden meer poen en mogelijkheden maar ook meer vervolgstudie eisen (vaak hard: geen vervolgopleiding: geen promotie of eruit).

Zoals altijd geldt: hoe zwaarder en hoger de opleiding: hoe beter de mogelijkheden.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 juni 2010, 19:47
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard Re: Twijfel tussen opleidingen

Als aanvulling op Achmed z'n betoog: degenen die HBO hebben worden vaak gedwongen om alsnog WO te gaan doen is mijn ervaring.

Dus als WO tot de mogelijkheden behoort zou ik het doen. Het is toch de "echte" rechten opleiding.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Keuze opleiding: twijfel tussen hbo SPH, MWD, Pedagogiek en Psychologie Angel70 Opleiding kiezen en volgen 1 11 maart 2012 13:20
Twijfel tussen Verpleegkunde & Pedagogisch werk kinderopvang haldun Loopbaanvragen 4 5 januari 2010 12:04
HBO opleidingen yoshi Opleiding kiezen en volgen 12 24 september 2008 16:49
Welke opleidingen heb je nodig voor vestigingsmanager op een kinderdagverblijf? elles Opleiding kiezen en volgen 3 29 september 2006 23:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon