Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 maart 2012, 12:34
Hannek Hannek is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 2
Hannek is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief graag advies.

Tel.nr. XXXXXXXXXX


XXXX

IJsselstein, 20 maart 2012

Betreft: vacature medewerker wijksecretariaat.

Geachte xxx

U zoekt een medewerker voor het wijksecretariaat. En daar ben ik blij mee.
Ik werk namelijk sinds oktober 2011 al enkele uren per week voor het wijksecretariaat.
En heb het daar geweldig naar mijn zin.
Ik heb me de stof voor een groot deel eigen gemaakt. En kan bovendien prima met de andere collega`s overweg,

Momenteel ben ik werkzaam bij het RSC en en ik heb gemerkt dat beide functie`s elkaar goed aanvullen.
De kennis die ik opgedaan heb bij het RSC komt goed van pas bij het werk op het wijksecretariaat.
In mijn huidige functie heb ik een klantgerichte houding en inlevingsvermogen naar de burger toe.
Ook ben ik stressbestendig. Dat komt omdat werken bij het RSC van het ene moment naar het andere ineens kan omslaan naar
naar hectiek.

Wat me aantrekt in de door u aangeboden functie is de mogelijkheid een brug te slaan tussen de twee afdelingen. En zodoende tot een nog betere samenwerking te kunnen komen. Bovendien leer ik heel veel van het werk bij het wijksecretariaat.
Ik verwacht mijn kennis van de organisatie nog meer te kunnen ontwikkelen in deze functie.



Ik kan goed overweg met de verschillende systemen. Waaronder BVH ,en ik ben ook BOA-gecertificeerd.
Mijn opleiding is een HBO opleiding zoals u in mijn cv kunt zien.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek mijn enthousiasme voor deze functie nader toe willen lichten.

Met vriendelijke groeten,

Hannek

Laatst gewijzigd door Hannek; 13 maart 2012 om 12:41 Reden: Vergeten advies te vragen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2012, 15:26
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Heb ik het goed als ik veronderstel dat je solliciteert op een interne vacature?

Je schrijft dat je huidige functie op de afdeling RSC goed aanvullen. Hoe, dat komt in je brief nu onvoldoende naar voren. Kijk daar nog eens naar.

Citaat:
In mijn huidige functie heb ik een klantgerichte houding en inlevingsvermogen naar de burger toe.
Wat houdt dit dan precies in? Onderbouw dit met concrete voorbeelden.

Citaat:
Ook ben ik stressbestendig. Dat komt omdat werken bij het RSC van het ene moment naar het andere ineens kan omslaan naar
naar hectiek.
Je verkoopt jezelf meer als je dit omdraait: Het werk bij RSC kan van het ene op het andere moment hectisch zijn. Dit is geen probleem voor mij, want door mijn stressbestendigheid blijf ik in iedere situatie kalm.

Citaat:
Wat me aantrekt in de door u aangeboden functie is de mogelijkheid een brug te slaan tussen de twee afdelingen. En zodoende tot een nog betere samenwerking te kunnen komen.
Heb je al een idee hoe je dit wilt bereiken?

Citaat:
Bovendien leer ik heel veel van het werk bij het wijksecretariaat.
Om twee redenen heb ik moeite met deze zin. Ten eerste roept hij de vraag op: wat leer je dan van het werk bij het werksecretariaat? Ten tweede verkoop je je niet met deze zin. Je wekt nu de indruk dat je nog lang niet alles weet om goed te kunnen functioneren.

Citaat:
Ik kan goed overweg met de verschillende systemen. Waaronder BVH ,en ik ben ook BOA-gecertificeerd.
Deze zin loopt niet. En welke systemen bedoel je? Administratieve systemen?

Citaat:
Mijn opleiding is een HBO opleiding zoals u in mijn cv kunt zien.
Welke hbo-opleiding? En ik zou het niet zo vernoemen in je brief. Je kunt beter schrijven: Na het afronden van mijn hbo-opleiding xxx ...
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon