Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 februari 2008, 22:55
Sara8 Sara8 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 2
Sara8 is on a distinguished road
Standaard Wachten op vacature of open sollicitatie?

Hoi iedereen,

Ik probeer een baan te vinden in een moeilijke sector. Nu heb ik via via gehoord dat over een aantal weken een vacature bij een bedrijf beschikbaar komt. Nu twijfel ik op welke manier ik mijn kansen kan vergroten om in ieder geval uitgenodigd te worden voor een gesprek.

Misschien alvast een open sollicitatiebrief sturen? Daarmee zou ik wel laten zien dat ik echt interesse in het bedrijf heb. Het nadeel is wel dat ik niet precies weet wat ze zoeken en ook heb ik geen mogelijkheid om uit te zoeken om wat voor een vacature het precies gaat (de informatie die ik heb is heel summier). Ik zit er eventueel ook aan te denken om een soort van open sollicitatiebrief te schrijven waarin ik vermeld dat ik op de hoogte ben dat er binnenkort een vacature vrij komt. Het nadeel is dan wel dat ik misschien wat te ongeduldig lijk en ook niet goed weet om wat voor een vacature het precies gaat. Mijn laatste mogelijkheid is om inderdaad maar te wachten tot dat de vacature geplaatst wordt. Alleen wordt het dan moeilijker om er echt tussen al die brieven uit te springen.

De eerste optie heeft nu mijn voorkeur, maar ik blijf twijfelen. Misschien dat mensen met meer ervaring op dit gebied mij een beetje op weg kunnen helpen.

Thanks!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 februari 2008, 23:03
mennepen mennepen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 6
mennepen is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar mennepen
Standaard Re: Wachten op vacature of open sollicitatie?

Hoi Sara,

Moeilijk inderdaad. De kans is groot dat als je een open sollicitatie stuurt, ze alsnog wachten op wat er allemaal uit de vacature komt. Dus óf je maakt je open sollicitatie zo goed dat ze totaal niet meer om je heen kunnen en jou zowiezo uitnodigen voor een gesprek, óf je wacht op de vacature om te zien wat ze specifiek vragen zodat je daarover kunt uitwijden in je sollicitatie. Maar mocht je nu eigenlijk wel zeker weten wat ze gaan vragen (wat bij de functie hoort) en je kunt goed onderbouwen waarom ze jou moeten hebben, dan zou ik toch voor de open sollicitatie gaan want dan val je wel meer op als wanneer je brief samen met die van de anderen aankomt.

Succes in elk geval!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 februari 2008, 15:14
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Wachten op vacature of open sollicitatie?

Ik zou een open sollicitatie sturen, waar je niet in vermeld dat je weet dat er binnenkort een vacature komt.
Mocht je geen positieve reactie krijgen (bijv. 'we hebben nu niemand nodig'), dan kun je nogmaals solliciteren tegen de tijd dat de vacature bekend gemaakt is.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 februari 2008, 15:22
Sara8 Sara8 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 2
Sara8 is on a distinguished road
Standaard Re: Wachten op vacature of open sollicitatie?

Dank voor de reacties! Ik ga toch voor de open sollicitatie om de concurrentie voor te zijn. Ik kan inderdaad bij een negatieve reactie altijd alsnog op de daadwerkelijke vacature reageren.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 februari 2008, 22:36
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wachten op vacature of open sollicitatie?

is het geen idee om te bellen met het bedrijf? dan kun je meer te weten komen over wat voor baan het is, wat voor iemand ze zoeken enz. je hoeft niet te zeggen van wie je weet dat er een vacature komt. maar wel zeggen Ik zoek iets in die en die richting. is er nu iets? binnenkort dan?
een beetje laten merken waarom je bij dat bedrijf wilt werken helpt altijd.
verdiep je daar dan ook in, bijv. via de website.
word je niets wijzer, prima. dan heb je het in elk geval geprobeerd.
ook al is je open sollicitatie heel goed, als je niet weet waar je op mikt, schiet je toch vaak mis. en weinig bedrijven gaan in zee met kandidaat. ze willen gewoon keus hebben, dan hebben ze het idee dat ze uit al die mensen de beste kiezen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open sollicitatie - graag jullie commentaar Eva Sollicitatiebrief en cv 4 22 augustus 2007 16:38
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46
Niet gesolliciteerd; vacature vergeven; alsnog open sollicitatie? Frankie Sollicitatiebrief en cv 1 19 september 2006 16:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon