Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 mei 2011, 01:04
Bushido Bushido is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 3
Bushido is on a distinguished road
Standaard Hbo-opleiding starten op basis van 21+ toets, terwijl ik nog mbo doe?

Ik doe momenteel een opleiding MBO netwerkbeheerder, en zal hiervoor binnenkort beginnen aan stage. Deze stage is je examen, na stage is er dus geen school meer en heb je je diploma.

Ik ben 22 dus kan een HBO toelatingstest ondergaan. Mijn vraag is eigenlijk, mag je naast je MBO, als je hier nog mee bezig bent, starten aan een HBO opleiding? Oftewel een MBO en HBO opleiding tegelijk volgen.

Ben er zelf ook niet echt uit of die handig is. Hoor dus graag verschillende meningen .
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 mei 2011, 12:10
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik begrijp niet zo goed waarom je nu een toelatingsonderzoek zou willen doen. Als je je diploma hebt, kun je zo naar het hbo (als je huidige studie aansluit op de hbo-opleiding). Ik weet daarnaast voor 99.9% zeker dat geen enkele hogeschool je zal aannemen als ze horen dat je nog een stage moet lopen en dan je diploma hebt. Ze zullen je adviseren eerst je mbo-diploma te gaan halen en je dan pas aan te melden voor de hbo-opleiding. Daarnaast begrijp ik echt niet hoe je erbij komt dat je die twee dingen (stage en hbo-opleiding) naast elkaar kunt doen.

Mijn advies is dus: eerst je mbo afmaken en dan naar het hbo.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 mei 2011, 12:28
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Wanneer ben je klaar met je MBO en wanneer start de HBO opleiding? Is er soms een overlap die je wilt vermijden?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 mei 2011, 22:52
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Als je mbo4 opleiding doet kun je in de meeste gevallen direct door naar de hbo en anders kun je nu direct een instaptoets doen.

Het is wel heel afhankelijk van de hbo opleiding hoe de toets eruit ziet en ook niet elke school hanteert dezelfde regels en toetsen daarvoor. Zou gewoon hbo opbellen en de vraag stellen.

De toets zelf is volgens mij max. een jaar geldig en ook als je zakt kun je in de meeste gevallen de instaptoets gewoon overnieuw maken een maand later dus daarom is het ook handig om op tijd te beginnen met toets te maken. Je zou nu voor de zomervakantie nog 2 toetsen kunnen doen maar ook dat is weer afhankelijk van de school.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
21+ toets voor hbo terwijl ik nog mbo-3 doe? klaasjan Opleiding kiezen en volgen 2 29 november 2010 18:15
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon