Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 november 2010, 16:05
GWO GWO is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 november 2010
Berichten: 1
GWO is on a distinguished road
Lightbulb Nieuwe toekomst na bedrijfsleider bij een uitzendbureau?

Beste forumleden,

Ik zal mij even kort voorstellen. Ik ben 23 jaar oud, ben in Polen geboren en sinds mijn 8ste woon ik in Nederland. Ik heb een Havo diploma en werk als bedrijfsleider bij een uitzendbureau. Het uitzendbureau waar ik voor werk is van mijn neef en ik werk bij hem sinds mijn 19de dus al 4 jaar. Ik woon ook nog thuis bij me moeder. Sinds dat ik werk bij me neef ben ik al mijn contacten van school en omgeving kwijt geraakt vanwege een druk werkleven. Ik werkte toen minimaal 6 dagen per week en regelmatig zelfs 7 dagen. Ik heb dus ook niemand in mijn omgeving om advies te vragen over mijn loopbaancarričre vandaar dat ik mij tot jullie wend. Ik heb wel een maat die verkoopmedewerker is bij een supermarkt en parttime beveiliger is maar die worstelt ook met het verloop van zijn loopbaancarričre.


Mijn werk:

Het bedrijf waar ik voor werk heeft nu ongeveer 50 mensen in dienst in Nederland terwijl 2 jaar geleden er nog meer dan 150 mensen in dienst waren dus de economische crisis heeft ook ons hard geraakt. Wij zitten vooral in de scheepsbouw en ook in de bouwsector (meestal verbouwingen).
Mijn arbeidsvoorwaarden zijn onveranderd gebleven sinds mijn 20ste jaar. Heb een vast contract, verdien 2100 euro netto en mijn privé auto en telefoon worden helemaal vergoed.
Ik werk alleen met Poolse werknemers in de leeftijdsgroep tussen 20 en 55 jaar.


Mijn taken:

- Het zoeken en aannemen van werknemers en het ontslaan van werknemers in overleg met de bedrijfsleider bij de desbetreffende werkplek.
- Verzorgen van huisvesting voor de werknemers.
- Verzorgen van bankrekeningen en sofinummers voor de werknemers.
- Berekenen van hun salaris en de uitbetaling van het salaris aan de werknemers.
- Regelmatig gesprekken voeren over het functioneren van de werknemers met de bedrijfsleider of directie van de desbetreffende werkplek en ook met mijn baas.
- In de bouwsector praat ik vaak met klanten over de werkzaamheden die verricht moeten worden en stuur ik de werknemers aan om het naar de wens van de klant uit te voeren.
- Ik geef ook advies aan klanten over werkzaamheden waar ik uit ervaring verstand van heb.
- Voor de rest bestaan mijn taken ook uit de dingen die een personal assistant doet. Dus dingen brengen/ophalen, bellen, bestellen, regelen, plannen etc.. voor mijn baas.


Dit werk kan ik blijven doen zolang ik het zelf maar wil tenzij er nog meer werknemers worden ontslagen maar voorlopig blijft dat onveranderd. Vanwege dat er de afgelopen 2 jaar veel mensen zijn bijgekomen en ook merendeel is ontslagen heb ik veel minder te doen en zit ik in een vicieuze cirkel dat ik of thuis zit of aan het werk ben. Soms werk ik 5 dagen zoals iedereen en soms werk ik maar 2 dagen in een week het is net hoe ik dat kan plannen. Naar mijn mening verspil ik ook veel tijd met niks doen omdat er niks te doen is en ik ben wel een actief persoon die ook graag dingen onderneemt. Mijn werkkring bestaat ook alleen maar uit mijn baas en z’n vrouw (die doet de administratie) en de werknemers. Ik ben erg ambitieus en wil graag iets bereiken in mijn leven daarom zou ik graag advies van jullie krijgen hoe ik verder kan komen d.m.v. een opleiding of cursus. Heb steeds meer het idee dat ik niks meer kan bereiken binnen het bedrijf.

Mijn hart ligt ook bij het ondernemen, ik heb al besloten met mijn maat dat we in de toekomst een beveiligingsbedrijf gaan beginnen en daarna een uitgaansgelegenheid opstarten. We willen ook huizen kopen en verbouwen en dan verkopen zoals sommige klanten dat doen die ik ken. We hebben allebei nog geen hypotheek dus het zou makkelijk zijn om daarmee te gaan beginnen. Maar we willen nog 2 jaartjes mee wachten tot we financieel gezien sterk genoeg zijn om die stap te kunnen maken. In de tussentijd zou ik graag wel een opleiding willen doen die aansluit op mijn werk en ook genoeg voor mij zal zijn in de toekomst en eventueel voor het geval dat als ik een papiertje nodig heb en mijn “dromen” niet uitkomen dat ik ook ergens aan de bak kan komen en mezelf goed kan onderhouden.
Het is ook niet zo dat ik ongelukkig ben met mijn leven want ik heb nu veel vrijheid en materialistisch gezien heb ik nu alles wat ik nodig heb maar ik wil graag ook mijn toekomst veiligstellen, daar ben ik nu onzeker over.

Graag jullie advies/mening welke richting ik zou kunnen volgen om mijn doelen te bereiken.

Bijvoorbaat dank,
Marco
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 november 2010, 21:18
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

1: Beveiliging: daarvoor kun je op een ROC opleidingen volgen.
2: Horea: ook daarvoor kun je op een ROC opleidingen volgen.
3: Ondernemen: daarvoor kun je ook cursussen volgen.
Alle verdere informatie is niet relevant en je zult zelf de keuze moeten maken of je op de korte termijn lekker wilt blijven verdienen en/of je weer gaat studeren.
Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Sollicitatiebrief telemarketeer bij een bank. Gaarne commentaar Der Pieter Sollicitatiebrief en cv 2 23 april 2007 19:43
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon