Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 26 november 2013, 12:14
Daannij Daannij is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 2
Daannij is on a distinguished road
Standaard Wat past bij mij?

Hallo allemaal, ik zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Daan, 22 jaar en zit in de afrondende fase van mijn HBO opleiding Small Business & Retail Management (ondernemer/ ondernemend manager). Ik hoop mijn opleiding die schooljaar (lees: uiterlijk juli 2014) afgerond te hebben.

Ik moet daarbij zeggen dat ik eigenlijk spijt heb van mijn keuze voor deze opleiding. Ik ben aan deze opleiding begonnen omdat ik destijds een eigen bedrijf had (partyservice) en deze opleiding mij een zeer welkome toevoeging leek. Helaas is dit flink tegen gevallen. De opleiding profileert zich al een opleiding voor de ondernemer: hoe zet je een onderneming op, hoe geef je leiding aan je personeel, hoe gaat de administratie in z'n werk, hoe, wat en wanneer pas je goede marketing toe etc. De opleiding is veel meer algemeen ingesteld dan ik dacht:

Financieel: Hoe bereken je de gemiddelde boekhoudkundige rentabiliteit?
Recht: Ik leen mijn auto aan jou uit, ben jij nu eigenaar, bezitter of houder van de auto?
Onderzoek: Hoe zet ik een onderzoeksproject in elkaar

Samengevat: Niet de opleiding waar ik zo naar uit keek en nu echt met tegenzin aan het afronden ben.

Maar gelukkig is het einde nu in zicht en moet ik me langzamerhand gaan oriënteren op wat ik na mijn opleiding wil gaan doen. Nadeel van mijn persoonlijkheid is dat ik zeer kieskeurig ben (ik zit nu nog in de positie dat ik dat ook nog kan zijn).

Dingen die ik niet wil:
- 40 uur per week op kantoor
- Dagen lang achter de computer
- Zeer strikte en sfeerloze werkomgeving
- Verkopen, Targets halen
- Werken op provisie basis

Mijn eigen ideaal beeld is een beroep waarbij ik het veel op de weg zitten (geen privé-, taxi-, vrachtwagenchauffeur e.d.) kan afwisselen met een paar uur per week kantoor/computer werk. Ik wil niet 10 jaar lang een en dezelfde omgeving en mensen om me heen hebben. Heb hier al wat over rondgekeken en dan kom je uit bij een vacature als iets van rayonmanager. Moet zeggen dat me dit wel leuk lijkt, maar keur het daarbij zelf al direct weer af aangezien mijn gedachten zegt: 'Denk je nu echt dat ze een 23-jarig broekie die net van school komt direct een functie als rayonmanager gaan geven?'

Ben gister ook al even door het topic van Roque Santa Cruz gebladerd maar ook daar kan ik me nog niet helemaal in vinden gezien zijn grote affiniteit met talen.

Zijn er hier misschien mensen die mij een eindje of weg kunnen helpen of misschien tips hebben waardoor ik niet mijn eigen gedachten in de weg loop?


Nog even een toevoeging: Mijn werkervaring ligt tot dusver bij de functies privé- en taxichauffeur, allround horecamedewerker en eigenaar van een eigen partyservice. Al deze functies waren parttime als zijnde bijbaan. Een combinatie van deze 2 (rijden/onderweg zijn en horeca) branches zou helemaal perfect zijn.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kom niet verder bij bepalen studiekeuze vraagtekentje41 Opleiding kiezen en volgen 5 20 maart 2012 14:55
Welke baan/opleiding past bij mij? Aardebloem Opleiding kiezen en volgen 1 29 februari 2012 13:13
Ongelukkig door nieuwe baan selena24 Loopbaanvragen 3 16 oktober 2010 02:13
Welke baan past bij mij? Annet1982 Loopbaanvragen 0 13 oktober 2010 21:21
welke opleiding past bij mij? linatjee Opleiding kiezen en volgen 1 13 februari 2008 15:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon