Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juli 2006, 15:03
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv

Als je ervoor kiest je sollicitatiebrief te versturen via e-mail, zet je best je brief in het tekstgedeelte en niet in de bijlage. Je bijlage bevat je cv.

Is dit normaal? Ik zet namelijk altijd beide onder elkaar als bijlage bij een mail.

Vergeet je belangrijkste documenten niet: diploma’s, attesten, stageverslagen, thesis, map met persknipsels over activiteiten waaraan je hebt meegewerkt, getuigschriften van vroegere werknemers.

Wie neemt dit mee op gesprek? heb ik tot nu toe nog niet gedaan.

groetjes nicky
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juli 2006, 18:08
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: hoe mail je een sollicitatiebrief en cv

Nou Nicky ik zet mijn brief en cv altijd in de bijlage .. in de body van de mail geef ik aan wat ik wil met de email.. zo van:
geachte... Ik solliciteer op de door u aan geboden functie in... dd..
Mijn brief en cv vindt u in een virusvrije bijlage. Uk unt deze zonder enig gevaar openen
Ik zou een ontvangstbericht van deze mail op prijs stellen..
naam
email
telefoonnummer


Brieven die in de body staan zijn veel lastiger te printen. Als ik sollicitatiebrieven ontvang heb ik ze zelf ook het liefste als bijlage..
grts
clair
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 juli 2006, 18:17
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Smile Re: hoe mail je een sollicitatiebrief en cv

bedankt voor je tip,

groetjes nicky
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 juli 2006, 18:29
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: hoe mail je een sollicitatiebrief en cv

graag gegeven hoor.. ik hoop dat iedereen die het leest er iets aan heeft.. ik probeer alleen maar aan te geven hoe ik een sollicitatie het fijnste vind om te ontvangen en waar ik - en indien nodig leden van de sollictatiecommissies - naar kijken.
De sollicitatiebrieven waar ik alleen de schifting in maak zijn meestal van studenten die een stage of LIO plaats willen.

clair
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 juli 2006, 18:48
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: hoe mail je een sollicitatiebrief en cv

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicky1983

Vergeet je belangrijkste documenten niet: diploma’s, attesten, stageverslagen, thesis, map met persknipsels over activiteiten waaraan je hebt meegewerkt, getuigschriften van vroegere werknemers.

Wie neemt dit mee op gesprek? heb ik tot nu toe nog niet gedaan.

groetjes nicky
ik zag dat ik hier geen antwoord op had gegeven sorry... nee ik neem nooit diploma's enzo mee . waar ik voor zorg is dat ik de website van het bedrijf heb bezocht, heb uitgeprint.. in mijn geval een schoolgids en ik zoek bij Inspectie van Onderwijs naar relevante rapporten.
Tijdens het gespek laat ik merken (of toevallig! zien met bladeren..) dat ik de website bezocht heb....
Verder heb ik mijn competenties, ambities, motivatie op papier staan en mijn voorbeelden, valkuilen enzo..
Ook zorg ik dat ik een aantal vragen geformuleerd heb, die zinvol zijn
En ik heb natuurlijk de advertentie, mijn brief en cv bij me

grts
clair1991
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 juli 2006, 18:56
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Talking Re: hoe mail je een sollicitatiebrief en cv

is niet erg. advertentie, brief en cv meenemen, wist ik helemaal niet. Normaal neem ik wel de brief mee, die ik heb gekregen. Die was ik laatst vergeten. Op de laatste minuut had ik me voorbereid, vervolgens had ik hem op mijn bureau laten liggen. Had die stomme buschauffeur me ook nog op de verkeerde plaats verkeerd eruit gezet en de verkeerde kant opgestuurd. Ik had alles wel uitgzocht via 9292ov, maar de bustijden kloppen niet precies. Moest ik bellen en wist ik geen naam meer met wie ik gesprek had.......toen ik moest bellen dat ik een kwartier later was.
Gelukkig een positief gesprek, maar ik ben eens benieuwd naar de uitslag.
Ik kan hier trouwens bijna een column schrijven over mijn sollicitatie/ervaringen, ik heb me toch vreemde reizen meegemaakt, tijdens de drie gesprekken die ik heb gehad.

groetjes Nicky
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 juli 2006, 22:41
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: hoe mail je een sollicitatiebrief en cv

Citaat:
Ik kan hier trouwens bijna een column schrijven over mijn sollicitatie/ervaringen, ik heb me toch vreemde reizen meegemaakt, tijdens de drie gesprekken die ik heb gehad.
Ik ben wel nieuwsgierig naar je ervaringen en ik nodig je uit om hierover te schrijven.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 juli 2006, 17:48
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Re: hoe mail je een sollicitatiebrief en cv

Ik heb een onnoemelijk slechte coordinatie, dus hoop er altijd op dat ik op de juiste plaats terecht kom. Ik zoek via Internet uit waar ik moet zijn maar zoals bekend liggen diverse zorgsitichtingen nog steeds in the middle of nowhere.

Tijdens mijn eerste sollicitatie zit ik dus zenuwachtig in de bus hopend op mensen die weten waar ik moet zijn. Want de ov-site houdt geen rekening met vertragingen en buschauffeurs hebben geen idee door welke straten ze rijden. Onderweg stopt de bus rent er in eens een vreemde hond de bus in, vertraging...want van wie mag die hond wel niet zijn.
Vijf minuten later komt er een klein jongetje met een riem naar binnen gerend en we kunnen weer verder. Vervokgens stapt er een vrouw met een kinderwagen in. We rijden een berg af en niemand gaat dit geloven, te erg voor woorden. De kinderwagen kiept om en de baby vliegt met een boog de bus in tegen een paaltje aan.
Baby aan het huilen. Rot buschauffeur, kun je niet uitkijken. Ik denk stom mens hou dan ook die wagen vast en we rijden weer verder. Op een gegeven moment is de tijd aangebroken dat ik er zou moeten zijn. Ik stap uit en kijk om me heen, wat is dit voor een bos, gelukkig stapt er een ouder met haar kind uit.
Dankzij haar weet ik hoe ik moet lopen en krijg ik meteen wat informatie over de stichting. Godzijdank, alleen was ik gegarandeerd verdwaald.
Het was een goed gesprek geweest, maar ze hadden blijkt na een aantal dagen liever een man met meer ervaring. Helaas, maar meer ervaring doe ik pas op, wanneer mij een baan aangeboden wordt, 7 stageplaatsen is idd ook erg weinig....en me laten ombouwen, nah, zo graag wilde ik die baan ook weer niet.

Door naar het tweede gesprek. Deze stichting is mij bekend. Gelukkig dit betekent dat ik ook niet kan verdwalen. Ik sta wel aan de verkeerde kant van het spoor, maar als na een stukje heb lopen, kom ik bij de stichting aan. Daar krijg ik te horen dat ik verkeerd ben???!!! Er ligt nog een vestiging deze wijk, damn, slechte voorbereiding. Ik ren gauw terug naar mijn auto en reed de route die mij is verteld, zover ik deze heb gehoord, ben al bijna te laat. Industrieterrein, nog meer industrieterrein. Help en toen, gelukkig kom ik weer op een normale weg uit en zie wat jeugd staan. Yes, dit is de doelgroep, zij zouden het toch moeten weten. Een meisje weet me gelukkig goed te verwijzen. Bezweet kom ik iets te laat aan. Mm, deze ervaring kan ik wel weer verwerken in het gesprek, contact met de doelgroep behoort tot de functie. Positief gesprek, na een verontschuldiging.
Ik kan in hun ogen alleen geen jongeren begeleiden tijdens een inloopavond als er een conflict uitbreekt, dit is tenminste fair, daar ben ik misschien iets te lief voor en dit kan denk ik bijna niemand. Ik krijg vervolgens te horen dat ze me wel geschikt achten voor andere functies en ik krijg de dag erna al een vacature gemaild.

Next. Bij deze stichting ben ik al een aantal keer geweest, hier kan dus qua vervoer echt niets misgaan. Aangekomen begin ik relaxt aan het gesprek. het is een positief gesrek. Achteraf blijkt alleen dat alle moeite geen baan loont. Ze hebben per direct iemand nodig, dus mijn geboekte vakantie staat helaas in de weg. Maar ik heb wel een goede indruk achtergelaten. Vervolgens word ik door een andere vestiging in de flexpool opgenomen.

Toch wil ik een vastere baan en meer uren, volgend gesprek dus.
Mmm, op het laatste moment vertrokken, maar ik heb me goed geinformeerd waar ik moet zijn. Op het station sta hoor ik een gescheld en geschreeuw, wat is dit. Een jongen flipt helemaal uit tegen een meisje. Vuile ###, @@@. Het meisje duikt in elkaar en de jongen gooit een fles voor haar voeten kapot. Relaxt begin van de dag, iedereen staat er bij en kijkt erna. Ik word er helemaal opgefokt van en bel meteen de politie.
Dadelijk wordt dat meisje verrot geslagen, want die jongen ziet zwart voor zijn ogen en scheld ook op omstanders. Gelukkig ziet hij mij niet.Ik spreek trillerig tegen de agente en vertel hoe de jongen uitziet. Na vijf minuten arriveert de politie en gaat een gesprek met hem aan. Ik houd me uit zicht, heb geen zin in wraakacties.
Ik zit in de trein en besluit mijn ervaringen met solliciteren op te gaan schrijven, wordt ik meteen wat rustiger. Aangekomen bij het betreffende station stap ik uit en neem ik de bus. Ik vraag de buschauffeur of hij wil vertellen waar ik eruit moet. De haltes op 1 weg liggen vaak nogal ver uitelkaar, dan heb ik tenminste voldoende tijd om rustig te lopen. Hij laat me eruit en zegt dat ik een stukje moet terug lopen. ik stap uit en vraag na een eindje lopen aan mensen hoe ik het makkelijkste verder kan lopen. Wat blijtk heeft die @@@ me op de verkeerde plaats eruit gezet.
Moet ik twee kilometer lopen. Na een stuk rennen kom ik bij de volgende bushalte aan, over vijf minuten komt de volgende bus, dan ben ik misschien toch nog op tijd. Maar nee, hoor de buschauffeurs maken hun eigen vakantieplanning. Busje komt niet. Ik ren nog een eind verder en bel ondertussen dat ik iets later ben. Met wie ik gesprek heb, ja, met die mevrouw van wie ik de brief op mijn bureau heb laten liggen.
Gelukkig daar komt weer een bus. Ik stap in en leg het verhaal uit, of hij me een eindje verder eruit kan zetten, want ik weet niet hoelang 80 huisnummers nog rennen is. Zet de buschauffeur me net zoveel nummers verder dan het adres eruit, dan ik er nog heen moest lopen. Dit levert dus ook weer niets op. Maar ik ben er. Bezweet en vier blaren rijker, vertel ik wie ik ben en dat ik over doorzettingsvermogen beschik.
Bij mijn antwoord over creativiteit gaan de duimen omhoog van 1 van de vier begeleiders. Bij het rollenspel loop ik vast. Ik ben door een vreemd geformuleerde vraag op het verkeerde been gezet. Ben eens benieuwd naar het resultaat. Dit krijg ik gelukkig snel te horen. Jammer net gehoord dat de andere kandidaat meer ervaring en meer overtuigingsvermogen had. Moet denk ik ook iets meer succesvolle praktijkverhalen aan de orde laten komen.

Vandaag....weer een gesprek gehad. Meteen gevonden, alleen weer mijn uitgeprinte cv en de vacature thuis in mijn mooie mapje laten liggen. Maar het wordt een heel positief gesprek en ik ben waarschijnlijk door naar de volgende ronde.

Conclusies mijn onbetrouwbare auto en slechte orientatievermogen is nog altijd beter dan alle duffe buschauffeurs uit..... bij elkaar. Ov brengt ja van a naar AAAAAHHHHH!!!!

Veel succes op jullie sollictatiejourney!!!!
En wanneer ik weer eens iets gezelligs mee maak horen jullie het.

Groetjes Nicky
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 juli 2006, 11:25
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: hoe mail je een sollicitatiebrief en cv

He Nicky leuk verhaal.. herkenbaar.. om die reden heb ik sinds vorig jaar een wegwijzer aangeschaft.. je kent ze wel.. zo'n zoetgevooisde stem die zegt: verderop rechtaf...
ik moet zeggen dat het werkt .. als het werkt LOL..
maar heb ik dat ding niet bij me dan kom ik gegarandeerd niet waar ik wezen moet.. trouwens .. wat denk je van een adres keurig op tijd gevonden.. en dan bestaat het huisnummer niet...gevraagd aan een local... nada.. wist van niets.. totdat ik op het idee kwam om de stichting te omschrijven.. en ja hoor.. ik moest een straat in en daarin om de hoek was het nummer van de straat wat ik zocht.. dus ik daar heen gesjouwd.. zie het nummer.. ga de deur in.. en helemaal niets.. afgesloten deuren.. het lijkt op een bank.. niemand in de buurt om te vragen.. dus maar weer weg.. inmiddels verstrijkt de tijd.. en het is heet op goed geluk loop ik die zijstraat verder in...en wat blijkt: daar is het gezochte gebouw..
Dan blijkt dus maar dat datgene wat jezelf weet over plaats en naam best wel eens lastig voor een ander kan zijn die niet bekend is met de situatie.. Dat wordt dan ook wel beaamd door de sollicitatiecommissie.. oja ik heb de baan niet gekregen.. er was iemand met meer ervaring.. tja... dat kan .. jammer voor mij.. maar er komt vast iets anders

grts
clair1991
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 juli 2006, 11:34
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Re: hoe mail je een sollicitatiebrief en cv

Mensen weten tegenwoordig niet meer waar ze wonen, ik zelf ook niet trouwens. Volgende keer ga ik gewoon alle deuren langs, als ik er niet uitkom. Alleen bij de niet vermaatschappelijkte instellingen is dat weer lastig, want zij hebben geen buren!

Ik laat denk ik trouwens maar airco inbouwen in mijn golf van 83, want het lijkt me wel een sauna. Ik heb ook nog steeds toevallig gesprekken wanneer het meer dan 25 graden is.

Meer ervaring ja, dat heb ik ook al regelmatig gehoord, maar ja hoe doe je die op zonder een baan.
Ik ben aan het denken om ergens vrijwillig stage te gaan lopen, maar weet niet of dit mogelijk is. Of zou ik dan gewoon een vrijwilligerscontract moeten afsluiten, maar ja dan krijg ik misschien minder goede begeleiding. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Groetjes Nicky
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker Jule Sollicitatiebrief en cv 9 29 oktober 2009 10:27
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon