Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 mei 2011, 15:45
watervrouwtje watervrouwtje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 mei 2011
Berichten: 2
watervrouwtje is on a distinguished road
Standaard Gat CV mantelzorger 2x

Ik wil na een aantal jaar graag weer gaan solliciteren, maar weet niet hoe ik dit in mijn cv moet vermelden.. klinkt beetje vaag maar zal proberen uit te leggen.

In 2000 heb ik een gehandicapte dochter gekregen. Veel ziekenhuisbezoeken, opnames operaties etc. in 2001 kwam een gezonde dochter en in 2002 een zoon. Wederom gehandicapt, rolstoel gebonden en hetzelfde verhaal als zijn zus. In 2004 kregen we een kadootje. Een gezonde dochter.

Van 2000 tot 2007 heb ik fulltime voor mijn kinderen gezorgd. In 2007 en 2008 gewerkt en toen eind 2008 bleek dat mijn zoon heel ernstig ziek was ben ik weer fulltime voor mijn kinderen gaan zorgen. Dat alles heeft een groot gat geslagen in mijn cv. Nu mijn zoon is hersteld wil ik graag weer aan het werk. Ik heb een ontzettende leuke baan gevonden maar hoe vermeld ik dit in mijn cv.

KAn ik in mijn cv een aanvulling geven op mijn werkervaring en de reden waarom ik thuis gebleven ben of moet ik dit gewoon bij mijn werkervaring plaatsen?

2000 – 2007 :
Fulltime actief geweest met de opvoeding en verzorging van mijn 4 kinderen. Daarnaast was ik zeer betrokken bij de basisscholen.

De sluitingsdatum van de sollicitatie is maandag. Dus een snelle reactie zou ik erg prettig vinden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 mei 2011, 16:28
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Ik zou het wel gewoon vermelden dat je mantelzorger bent geweest. Nu staat er betrokken bij de opvoeding en verzorging van je kinderen, ik zou dit iets meer uitleggen, immers je kon in die tijd ook niet deeltijd werken. Je had de volledige zorg over twee gehandicapte kinderen en dat zou ik gewoon kort nog in je CV vermelden.
Wellicht dat je in de brief kan aangeven waarom je nu wel weer kan werken (nu kinderen wat groter zijn). Dan is dat ook duidelijk voor de werkgever.
In mijn cv staat altijd een korte omschrijving van de werkervaring/functie onder de functienaam.

Groet, Eveline
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 mei 2011, 16:38
watervrouwtje watervrouwtje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 mei 2011
Berichten: 2
watervrouwtje is on a distinguished road
Standaard

Ik heb mijn cv aangepast
Citaat:
2000 – 2007 :
Fulltime actief geweest met de opvoeding en verzorging van mijn 4 kinderen. Daarnaast was ik zeer betrokken bij de basisscholen.
* Mantelzorger (Zie aanvulling onderaan).
en dan onderaan deze extra aanvulling.

Citaat:
Extra aanvulling
Twee van mijn kinderen zijn geboren met Spina Bifida. Een open ruggetje. Beide kinderen hebben vooral in hun jonge jaren veel medische zorg nodig gehad waardoor het voor mij niet mogelijk was om daarnaast nog te blijven werken. In 2007-2008 was het mogelijk om weer 24 uur in de week te gaan werken tot eind 2008 mijn zoon ernstig ziek werd. Zijn herstel is na een zware operatie goed verlopen en nu wil ik dolgraag weer aan de slag om mijn ervaringen en competenties gebruiken in een leuke afwisselende baan.
vooral het laatste stukje vind ik moeilijk. Ben er toch behoorlijk lang uitgeweest. Wil niet te smekend overkomen maar toch wil ik die baan heel graag hebben.. althans de kans krijgen om op gesprek te komen.
zucht.. moeilijk
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 mei 2011, 20:18
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard

ik blijf even meelezen voor de tips.
ben op het moment (werkzoekend en) ook mantelzorger voor 2 familieleden (zoon en moeder) en als straks alles weer een beetje op de rit is wil ik heel graag weer aan het werk. ben er ook al ruim anderhalf jaar uit..

kreeg vorige week een afwijzing met de opmerking dat ze graag iemand hadden met recente ervaring.. tja die heb ik dus niet, dus nu wil ik het ook in mijn cv melden, maar is nog best lastig..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gat in CV RBus Sollicitatiebrief en cv 6 2 maart 2011 13:22
Gat in m'n cv door zwangerschap en ontslag na reorganisatie maaikestrating Loopbaanvragen 7 16 november 2010 09:23
Herintreder met 'gat in cv': welk soort cv? tilly Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2009 18:09
gat in cv DarkAngel24 Sollicitatiebrief en cv 9 16 januari 2009 23:34
Help ik heb een gat in mijn CV bruin Loopbaanvragen 4 15 juni 2008 06:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon