Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 september 2011, 00:16
Lusa Lusa is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 september 2011
Berichten: 9
Lusa is on a distinguished road
Standaard Gat van 6 jaar in cv wegens medische redenen. Hoe omschrijf ik dat op mijn cv?

In 2005 ben ik bevallen van onze zoon. Zelf loop ik vanaf die tijd tot heden in de WIA vanwege Hypermobiliteitsyndroom en bekkeninstabiliteit.
Ook heeft onze zoon al heel vaak in het ziekenhuis gelegen en veel medische zorg nodig gehad (en nog steeds als het weer mis gaat).

Hierdoor heb ik een gat in mijn cv van 6 jaar.
Hoe kan ik dat het beste omschrijven in mijn cv?

Ik ben een jonge vrouw van 32 en wil dolgraag weer aan het werk. Mijn hart ligt in de zorg, maar vind de administratie ook ontzettend leuk. Dus een combinatie van die twee zou fantastisch zijn.

Heeft iemand nog tips en/of advies omtrent mijn cv die ik heb toegevoegd.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV.anoniem.doc‎ (42,5 KB, 167x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 september 2011, 16:12
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Lusa,

Als je van Werkervaring "Ervaringen" maakt, kun je de laatste 6 jaar invullen met opvang na medische zorgen van je kind. Hier beschrijf je wat je gedaan hebt voor zorg voor je kind en wat dit inhoudt.

Het stukje na personalia, over jezelf, zou ik nog eens goed nalezen en herschrijven. De zinnen lopen niet lekker en in mijn beleving vind je administratie leuker dan zorg. Ik heb dat stuk niet in mijnn CV staan omdat ik al veel vertel in de begeleidende brief. Maar je, overal is wat voor te zeggen.

Ik hoop dat ik je wat geholpen heb.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 september 2011, 13:13
tiram tiram is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 september 2011
Berichten: 2
tiram is on a distinguished road
Standaard

Hoi Lusa,
Op zich hoeft het volgens mij geen probleem te zijn om een gat van 6 jaar te hebben. Je moet er alleen iets harder aan trekken om aan de bak te komen. Ik zelf heb een gat van 4 jaar in mijn CV. Dit omdat ik ervoor koos om de eerste levensjaren van onze kinderen fulltime voor ze te zorgen. Vorig jaar september heb ik de keuze gemaakt om weer aan de slag te gaan en dan is het 'moeilijk' om weer iets te vinden naar jou wensen. Maar vergeet niet, de economie is slecht, het is voor iedereen moeilijk! Mijn laatste werkervaring was als acount manager met auto en laptop van de zaak door het land crossen. Als parttimer en een gat van 4 jaar is dat niet meer haalbaar. Dus ik realiseerde me heel goed dat mijn 'eisenpakket' er anders uit moest zien. Uiteindelijk ben ik in februari aan de slag gegaan als telefoniste/recepionist en bij de sollicitatiegesprekken was het geen issue dat ik lang uit het werk ben geweest. In mijn CV heb ik een stukje tekst geschreven onder de noemer 'Verklaring werkpauze' dat ik fulltime voor de kinderen wilde zorgen in hun eerste levensjaren. Misschien moet je het meer hierop gooien dan op ziektes. Ik snap heel goed dat het super vervelend is om zo'n periode mee te moeten maken, maar een werkgever heeft in eerste instantie alleen je sollicitatiebrief en CV in handen. Hier moet je de eerste indruk maken en die moet niet 'zielig' zijn. Ik hoop dat je het niet vervelend vindt dat ik het zo omschrijf maar ik denk dat je de zaken iets minder zwaar moet brengen. De zorg lijkt me wel een hele goede richting voor jou met dit CV. Tevens heb je kans dat er meer begrip is voor jou situatie, dan bij een commercieel bedrijf. Heel veel succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 september 2011, 00:38
Lusa Lusa is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 september 2011
Berichten: 9
Lusa is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb het een en ander veranderd.

Wat vinden jullie er nu van?
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV.anoniem.doc‎ (50,0 KB, 116x gelezen)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 september 2011, 01:59
ellen_o ellen_o is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 september 2011
Berichten: 11
ellen_o is on a distinguished road
Standaard

ik heb je nieuwe cv bekeken,
zelf zou ik bij verklaring werkpauze je verhaal samenvoegen.
__________________
ellen
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 september 2011, 16:25
Guido - stagiair Guido - stagiair is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Berichten: 12
Guido - stagiair is on a distinguished road
Standaard

Er staan nu nog wel meerdere spelfouten in het cv.

“Ik ... en houdt (Wanneer het onderwerp van de zin ‘ik’ is, dan gebruikt u de stam, dus ‘houd’.) er ontzettend van om mensen te helpen waar dat nodig is.“

“Het is het mooiste en dankbaarste werk wat (Behoort te zijn ‘dat’) er bestaat.“

“Maar de administratie vind ik ook ontzettend leuk en ben er ook goed in.“ (Er ontbreekt in deze zin ten minste één woord voorafgaand aan het woord ‘ben’.)

“Wat ik het allerliefste zou willen, (komma plaatsen) is hier een combinatie in te vinden.“

“Ik werk altijd nauwkeurig en houdt (In deze zin moet het zijn ‘houd’, net als in de eerste zin.) van hard werken.“

“Vooral het mensencontact vind ik erg leuk en heb daarom ook zeer goede communicatieve vaardigheden.“ (In deze schijnt opnieuw een woord te ontbreken.)

Met vriendelijke groet,

Guido
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 september 2011, 01:57
Lusa Lusa is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 september 2011
Berichten: 9
Lusa is on a distinguished road
Standaard

Guido en ellen bedankt voor de tips!

Ik heb mijn best gedaan op de veranderingen..graag jullie (van andere mag natuurlijk ook ) mening.

@Guido
Het is natuurlijk stom van mij dat ik niet zelf die spellingsfouten heb gezien. Mijn Nederlands was altijd goed en stam+t is altijd iets waar ik erg op let.
Je wilt het vlug typen en dan schiet er weleens wat tussendoor
Er staat op mijn cv dat mijn Nederlands uitstekend is in woord en schrift...dan mag ik geen spellingsfouten maken natuurlijk!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV.anoniem.doc‎ (55,0 KB, 113x gelezen)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Nieuwe toekomst na bedrijfsleider bij een uitzendbureau? GWO Loopbaanvragen 1 8 november 2010 21:18
Ongelukkig door nieuwe baan selena24 Loopbaanvragen 3 16 oktober 2010 02:13
Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de brief?) Dorien Sollicitatiebrief en cv 12 15 juni 2009 14:34
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon