Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 december 2008, 13:41
SR2008 SR2008 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 december 2008
Berichten: 1
SR2008 is on a distinguished road
Standaard Wisselen van baan: reden waarom?

Hallo allemaal,

Even kort de situatie:
Ik ben in mijn huidige job best tevreden over collegas en werk, maar niet over carierrekansen en doorgroei naar hogere functies. Ik werk al bijna 20 jaar en in deze 20 jaar ben ik zo om de 3 á 3,5 jaar van functie gewisseld en zo omhoog geklommen. Hiervoor is altijd ruimte geweest (voor de doorgroei) maar sinds dat we enkele jaren geleden zijn overgenomen door een ander bedrijf lijkt het wel alsof alle groei er niet meer is.
Nu is het zo dat bijn mijn oude werkgever een vacature open staat die perfect aansluit bij wat ik wil.

Nu mijn "probleem":
Als tijdens mijn sollicitatiegesprek gevraagd wordt waarom ik bij mijn huidige werkgever weg wil, wat moet ik dan zeggen? Ik kan wel zeggen dat ik aan een nieuwe uitdaging toe ben, maar dat klinkt zo afgezaagd. Ik kan ook niet zeggen dat ons management niets is, want dan gooi ik de deur al direct dicht bij mijn eventuele nieuwe werkgever.
Wat raden jullie me aan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 december 2008, 15:07
Phaidra
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wisselen van baan: reden waarom?

Wat is er mis mee om te zeggen dat er bij je huidige werkgever geen doorgroeimogelijkheden meer zijn, en dat je nog wel graag zou willen doorgroeien, en daarom op zoek bent naar iets anders?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 december 2008, 16:16
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wisselen van baan: reden waarom?

Precies. Eerlijkheid duurt het langst.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 december 2008, 01:46
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008