Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 december 2008, 13:41
SR2008 SR2008 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 december 2008
Berichten: 1
SR2008 is on a distinguished road
Standaard Wisselen van baan: reden waarom?

Hallo allemaal,

Even kort de situatie:
Ik ben in mijn huidige job best tevreden over collegas en werk, maar niet over carierrekansen en doorgroei naar hogere functies. Ik werk al bijna 20 jaar en in deze 20 jaar ben ik zo om de 3 á 3,5 jaar van functie gewisseld en zo omhoog geklommen. Hiervoor is altijd ruimte geweest (voor de doorgroei) maar sinds dat we enkele jaren geleden zijn overgenomen door een ander bedrijf lijkt het wel alsof alle groei er niet meer is.
Nu is het zo dat bijn mijn oude werkgever een vacature open staat die perfect aansluit bij wat ik wil.

Nu mijn "probleem":
Als tijdens mijn sollicitatiegesprek gevraagd wordt waarom ik bij mijn huidige werkgever weg wil, wat moet ik dan zeggen? Ik kan wel zeggen dat ik aan een nieuwe uitdaging toe ben, maar dat klinkt zo afgezaagd. Ik kan ook niet zeggen dat ons management niets is, want dan gooi ik de deur al direct dicht bij mijn eventuele nieuwe werkgever.
Wat raden jullie me aan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 december 2008, 15:07
Phaidra
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wisselen van baan: reden waarom?

Wat is er mis mee om te zeggen dat er bij je huidige werkgever geen doorgroeimogelijkheden meer zijn, en dat je nog wel graag zou willen doorgroeien, en daarom op zoek bent naar iets anders?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 december 2008, 16:16
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wisselen van baan: reden waarom?

Precies. Eerlijkheid duurt het langst.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 december 2008, 01:46
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Wisselen van baan: reden waarom?

Sluit me aan bij de vorige sprekers.

Ik denk dat het in je CV wel te zien is dat je in 20 jaar steeds een stapje omhoog hebt gedaan. Logisch toch dat je na die tijd bij je huidiger werkgever weer eens iets nieuws wilt, dat pleit alleen maar voor je.
Dus gewoon de waarheid zeggen.

Zeg inderdaad niet letterlijk dat je toe bent aan een nieuwe uitdaging. Dat is de meest gebruikte zin in een sollicitatiebrief en dus niet echt pakkend en onderscheidend.

Probeer het gewoon in je eigen woorden te beschrijven.
Als het niet weet ga dan gewoon eens googlen op synoniemen voor uitdaging... (persoonlijke groei of ontwikkeling... zoiets...??)


groetjes en succes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help! Astrid001 Sollicitatiebrief en cv 9 21 juli 2008 13:55
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon