Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 september 2014, 12:01
Nickname1 Nickname1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 september 2014
Berichten: 1
Nickname1 is on a distinguished road
Post Ik weet niet wat ik wil

Hallo,

Ik ben 22 jaar. Ik heb mijn diploma voor MBO detailhandel niveau 4. Deze opleiding ging mij goed af. De stages vond ik soms leuk en soms ook heel saai. Ik verveelde mij snel als er niets te doen was. Toch wist ik niet helemaal of dit het beroep voor mij was. Ik heb toen verschillende beroepskeuze testen gedaan om erachter te komen wat ik dan wel wilde. Hier kwam heel verschillende resultaten uit. De ene keer logopediste of Sociaal pedagoog, de andere keer detailhandel of verpleegkundige en daarna weer hypotheekadviseur of tandartsassistente.

Ik ben op opendagen gaan kijken van de opleidingen Pedagogie, Sociale studies en logopedie. Uiteindelijk gekozen voor Sociale studies. Het beeld wat er benoemd werd leek mij wel leuk, dus heb ik voor deze opleiding gekozen. Ik was vooral bezig met kan ik HBO niveau wel aan in plaats van is deze opleiding iets voor mij.

Ik zit nu in het vierde jaar van SPH. Het niveau HBO gaat mij goed af. Ik merk wel dat ik in al deze drie jaar, veel getwijfeld heb. Is dit het wel? Veel van mij studiegenoten kicken op de uitdaging en de moeilijke doelgroepen (Psychiatrie, verslaving, gedragsproblemen, etc). Dat heb ik totaal niet. Ik heb in mijn derde jaar stage gelopen op een kinderdagcentrum waar kinderen zitten met een ontwikkelingsachterstand en of meervoudige beperking. Ik vond dit leuk, maar het koste mij ook heel veel energie. In de avonden piekerde ik veel over mijn handelen en over hoe ik situaties aan moest pakken. Dit gevoel vond ik niet fijn. Ik merk nu dat ik bijna geen een doelgroep echt leuk vind. Ik vind het leuk om met kinderen bezig te zijn, dat weet ik wel. Ik pas wel vaker op en dat vind ik wel leuk.

Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Als ik denk aan mijn toekomst en werken in de zorg als SPH'er dan krijg ik al een rot gevoel. Ik wil werk hebben waar ik van thuis kom en het werk achter me kan laten. Ik zoek de uitdaging in dat opzicht niet zo op. Ik wil niet met moeilijke doelgroepen werken en 's avonds uitgeput thuiskomen en ik weet dat ik dan weer veel ga piekeren. Op stage waren ze wel heel enthousiast over mij, maar ik merk toch dat mijn gevoel aan mij blijft knagen. Ik merk dat ik daardoor minder goed in mijn vel zit.

Ik weet nu niet goed wat ik moet doen. In SPH is nu heel moeilijk werk te vinden. Kinderopvang zou mijn enigszins nog leuk lijken, als ik dan een beroep zou moeten kiezen uit de zorg. Echter is hier helemaal geen werk in te vinden.
Ook kreeg ik te horen dat je als 25+ dalijk moeilijk aan het werk komt in de detailhandel, omdat ze daar veel jonge mensen zoeken of schoolverlaters (omdat dit goedkoper is).

Ik weet nu niet goed wat ik moet gaan doen. Ik ben weer veel beroepskeuzetesten aan het doen, om te kijken wat mij leuk lijkt. Maar ik zou echt niet weten wat mij leuk lijkt! Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Vooral omdat werken zonder diploma in deze tijd heel erg moeilijk is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nog steeds niet weten wat ik wil Armegeddon Loopbaanvragen 8 8 januari 2015 12:25
Dilemma Musiclover Loopbaanvragen 1 25 januari 2013 01:06
Werk is één, maar wat wil ik nou echt? mai Loopbaanvragen 9 4 september 2012 22:51
Hoe kies ik een opleiding als ik niet weet wat ik wil? Emsje Opleiding kiezen en volgen 1 27 april 2012 11:29
PABO en spec.-onderijs opleiding. Maar ik wil iets anders, maar weet niet wat!! HELP! Barbamama Loopbaanvragen 1 27 november 2007 20:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon