Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 januari 2015, 12:27
chi chi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 3
chi is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief GZ-opleidingsplaats

Als basispsycholoog is dit natuurlijk de droom: de GZ-opleidingsplaats. Nu wordt er intern bij ons een plek aangeboden. Mijn brief moet perfect zijn, aangezien dit voelt als een eenmalige kans

Ik ben bang dat ik een te hoog 'ik' gehalte toepas en of de brief soms niet te 'creatief' is. Ik heb goede tips nodig! Help!

Mijn brief:

Beste heer XXX,

De zorg verandert, ik verander graag met de zorg mee! De opleidingsplaats tot GZ-psycholoog biedt mij de kans om mij niet alleen als psycholoog, maar zeker ook als mens te ontwikkelen. Om deze reden geef ik graag van mijn belangstelling blijk om als GZ-psycholoog in opleiding binnen afdeling XXX aan de slag te gaan.

Kwetsbare mensen hebben mijn hart en ziel geraakt. Hen handvaten bieden om vooruit te komen is waar ik als psycholoog voor sta. Mijn affiniteit gaat vooral uit naar de doelgroep volwassenen, omdat volwassenen het complexe product zijn van hun eigen leergeschiedenis.

De opleidingsplaats binnen XXX sluit goed bij mij aan omdat ernaar wordt gestreefd om een zo breed mogelijk leerklimaat te creëren. Dat is ook wat mij trekt aan XXX; binnen deze organisatie voel ik de ruimte om mij te ontwikkelen.

U vindt in mij een nuchtere hulpverlener die weet heeft van aanpakken en als een kameleon van schutkleur kan veranderen naar de behoefte van de client. In het contact met de cliënt ben ik empathisch en betrokken, maak ik gebruik van motiverende gespreksvoering en kan ik direct zijn daar waar nodig.

Dankzij mijn leergierige en ambitieuze houding, brede ervaring en persoonlijkheid geloof ik er in een uitstekende kandidaat te zijn voor de GZ-opleidingsplaats die u aanbiedt. Ik kijk er dan ook met plezier naar uit om mijn motivatie verder toe te lichten in een gesprek.

Met vriendelijke groet,

XXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 januari 2015, 11:13
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je brief heeft inderdaad een hoog ik-gehalte. Je schrijft vooral waarom de functie jou op het lijf geschreven is. De brieflezer daarentegen wil graag weten welke toegevoegde waarde jij voor de organisatie hebt. Een paar concrete tips:
  • Ga uitgebreider in op je motivatie om bij deze instelling en afdeling te werken. Wat spreekt je hierin nu echt aan?
  • Ga uitgebreider in op je motivatie om met volwassenen te willen werken. Haal bijvoorbeeld een situatie aan die je diep geraakt heeft.
  • Kies een aantal competenties uit de vacaturetekst en laat aan de hand van concrete voorbeelden zien dat je over deze kwaliteiten beschikt.
Als je deze punten uitwerkt, zal je brief al een stuk persoonlijker en pakkender zijn. Succes! Ik ben benieuwd naar versie 2 .
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 januari 2015, 16:54
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik merkte zelf op toen ik voor een GZ-plek solliciteerde dat ze ook graag willen lezen wat voor leerling je bent. Je solliciteert namelijk niet alleen voor een werkplek, maar ook voor een leerplek, waarin er veel in je geďnvesteerd wordt. Wie weet kun je hier nog iets over toevoegen.

Verder is het een vrij algemene brief. Ik heb zo nog steeds geen goed beeld van wat voor persoon je bent en waar je voor staat in je werk.
Dus: waarom werk je graag met volwassenen (wat trouwens een wel erg brede doelgroep is) en waarom wil je graag leren? Wat wil je graag leren tijdens de opleiding? Probeer hier dus specifieker in te zijn.

Veel succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 februari 2015, 15:05
chi chi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 3
chi is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor jullie tips! Hier heb ik zeker wat aan!

Groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief en cv opleidingsplaats Verpleegkundige BBL Caroline211 Sollicitatiebrief en cv 1 12 maart 2012 08:05
Sollicitatiebrief opleidingsplaats anesthesiemedewerker, te lang? gi-jane Sollicitatiebrief en cv 1 26 september 2011 18:26
Sollicitatiebrief opleidingsplaats Verpleegkunde duaal, graag feedback kjoetie Sollicitatiebrief en cv 4 1 december 2010 11:38
Sollicitatiebrief voor opleidingsplaats, graag feedback! jive Sollicitatiebrief en cv 2 13 augustus 2009 09:36
Sollicitatiebrief doktersassistente en opleidingsplaats Elmo Sollicitatiebrief en cv 2 7 november 2006 11:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon