Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 november 2008, 15:36
rustigemeid rustigemeid is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 september 2006
Berichten: 2
rustigemeid is on a distinguished road
Standaard Hulp gevraagd bij parafraseren juridische tekst en brief schrijven

Met spoed heb ik hulp nodig om enkele zinnen uit een juridische tekst te parafraseren (in eigen woorden uitleggen aan client wat er gezegd wordt). Ook moet ik een brief schrijven, het gaat mij niet om de briefconventies maar om de inhoud. Het is voor mij heel belangrijk dat ik deze opdrachten goed uitvoer en daarom vraag ik hier hulp.

groetjes
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 november 2008, 16:54
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Hulp gevraagd bij parafraseren juridische tekst en brief schrijven

Wat is je vraag precies? Ik denk dat het lastig word om je hulp te bieden op basis van deze informatie.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 november 2008, 17:51
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Hulp gevraagd bij parafraseren juridische tekst en brief schrijven

Hallo,

Graag wat meer toelichting inderdaad.

Wat zijn bijvoorbeeld de zinnen?

groeten,
Rosina
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 november 2008, 00:13
rustigemeid rustigemeid is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 september 2006
Berichten: 2
rustigemeid is on a distinguished road
Standaard Re: Hulp gevraagd bij parafraseren juridische tekst en brief schrijven

Het gaat om de volgende stukjes tekst, het is dus de bedoeling dat ik dit omzet naar begrijpbare taal voor iemand die totaal een leek is op jurdisch gebied. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen want moet het morgen afhebben. Alvast bedankt.

1. Deze afwijking van hetgeen de deelnemers aan de jeugdreis was voorgespiegeld acht de kantonrechter dermate wezenlijk, dat daarmee reeds wanprestatie van Gaudelle ten opzichte van Hollanders c.s. gegeven is, welke van dermate ernstige aard is, dat deze om te beginnen terugbetaling van de reissom aan Hollanders rechtvaardigt.

2. Het argument van Gaudelle en vennoten, dat voor wat betreft het vertier dit bij de oorspronkelijk geboekte camping niet anders zou zijn geweest, kan daar niet aan afdoen, alleen al omdat de onder verantwoordelijkheid van Gaudelle gepubliceerde folder/advertentie, waarin het oorspronkelijk aangeboden arrangement werd aangeprezen, klaarblijkelijk het tegendeel wil doen geloven.

3. Gesteld noch gebleken is dat Gaudelle hieraan iets kon veranderen (als zij dit al had gewild), zodat zich hier - gegeven het feit dat de vakantie slechts vijftien dagen zou duren - de situatie voordeed, dat behoorlijke nakoming (van aanvang van de reis af) feitelijk reeds blijvend onmogelijk was.

4. In aanmerking genomen dat Stephanie reeds vrij spoedig na aanvang van de reis naar huis is teruggekeerd en dus niet de hele vakantie heeft hoeven 'uitzitten', acht de kantonrechter een vergoeding groot € 100 voor immateriële schade billijk.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 november 2008, 11:09
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Hulp gevraagd bij parafraseren juridische tekst en brief schrijven

Ik zou elk punt goed lezen, zodat je het zelf begrijpt en de inhoud in je hoofd hebt zitten. Vervolgens kun je de tekst daarna in je eigen woorden op papier zetten. Verder kun je de zinnen korter maken (lange zinnen opdelen in kortere) en alle moeilijke woorden 'vertalen' in een makkelijker woord.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp gevraagd bij schrijven aanvraag onbetaald verlof fabio Sollicitatiebrief en cv 7 1 juni 2008 15:17
hulp gevraagd voor mijn sollicitatie bij de Hema monique16 Sollicitatiebrief en cv 1 14 oktober 2007 22:52
sollicitatiebrief dierenartsassistente..hulp gevraagd bij mamsvanindy Sollicitatiebrief en cv 1 18 september 2007 11:40
Hulp gevraagd bij mijn 1e sollicitatiebrief Nathaley Sollicitatiebrief en cv 3 18 april 2006 16:40
Graag hulp bij het schrijven van een brief lienthju Sollicitatiebrief en cv 6 24 november 2005 17:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon