Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 januari 2009, 09:12
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Controller of Accountant

Geachte forumleden,

Op school is er bij ons de discussie ontstaan wat heden de beste optie is in de financiele wereld: Werken als accountant of controller?
Is natuurlijk afhankelijk van wat je wilt en zoekt natuurlijk maar in deze tijd denk ik dat je in het algemeen als controller breder inzetbaar bent dan als accountant.
Hoe denken jullie hierover?
Ik denk ook dat de accountancy steeds meer verschoven wordt richting puur consultancy.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 januari 2009, 09:56
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Controller of Accountant

1: Volgens mij zit je hier niet op een forum waar veel controllers/accountants komen. Dit is ook al de 3e of 4e vraag met weinig tot geen reacties met betrekking tot dit vakgebied.
2: Wat beter is zal inderdaad persoonlijk zijn. Zie www.bspd.nl voor eenzelfde discussie.
3: Accountancy schuift tot op zekere hoogte op naar meer advies. Zeker in het MKB (met zaken zoals financiële planning, overnameadvies, interim controlling, valuations, fiscaal advies enzovoorts). In de controlepraktijk is er echter al jaren een trend van minder advies en meer pure controle. Het advies gaat daar naar de adviespraktijken van de grote kantoren en daar zie je niet zo veel RAs meer.
4: Verder is een RC iets heel anders dan een controller binnen het MKB. De laatste blijft doen wat hij altijd al deed. De naam controller in het MKB is namelijk een nieuwe voor hoofd administratie in de meeste gevallen. Dus een MKB controller is toch vooral bezig met de boekhouding, aangiftes en een stukje rapportage en automatisering.
5: Qua inzetbaarheid is er weinig verschil tussen accountants en controllers.

Heb je al een nieuwe baan gevonden?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 januari 2009, 10:10
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Controller of Accountant

Hallo Henk,

Nee,ik heb nog geen nieuwe baan gevonden, ik heb wel nog enkele sollicitaties lopen maar ik heb daar voorlopig nog niks van gehoord.

Gr

Pamo
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
accountant, controller

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Assistent Controller Noud Sollicitatiebrief en cv 4 26 oktober 2008 21:40
Sollicitatiebrief assistent accountant Claudia_1979 Sollicitatiebrief en cv 2 28 januari 2008 13:57
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22
sollicitatiebrief Controller Lynn Sollicitatiebrief en cv 2 22 januari 2007 11:36
Sollicitatie Junior Assistent Accountant AA Danny Sollicitatiebrief en cv 8 15 april 2006 20:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon