Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juli 2011, 17:16
Sha Sha is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 3
Sha is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief administratie functie bij telecombedrijf, graag feedback

Beste Carrieretijgers,

Ik heb alweer een tijdje niet gesoliciteerd en vraag vriendelijk jullie hulp.
Ik twijfel of mijn motivatiebrief wel goed en duidelijk is...en of de zinnen kloppen.

Ik soliciteer voor een administratie functie in een telecombedrijf
,
Verheugd las op ik .............dat u op zoek bent naar een Administratief medewerker. Dit is precies de baan die ik zoek. Momenteel werk ik als verkoopster bij .................. op de zaterdagen. En hoewel het werken bij een internationaal telecom bedrijf mij goed bevalt, ben ik wel toe aan een volgende stap in mijn carrière.

Zoals u kunt zien op mijn bijgevoegde CV werkte ik hiervoor bij diverse bedrijven als Commercieel Medewerker Binnendienst, callcentermedewerkster en Administratief medewerker. De ervaring die ik hier opdeed sluiten naadloos aan bij de functie-eisen uit uw vacature. Zo kan ik werken onder hoge druk en ben ik gewend te werken in een soms chaotische omgeving.

Als persoon ben ik loyaal, betrokken en neem ik graag initiatief. Mede door mijn werkervaring binnen ................en in het buitenland ben ik erg resultaatgericht, flexibel, klantgericht en communicatief vaardig geworden. Ik heb geleerd doorzettingsvermogen te tonen en zelfstandig te zijn. Dankzij verschillende projecten waar ik aan heb meegewerkt tijdens mijn studie en opgedane werkervaring, weet ik dat ik zowel in een team als zelfstandig mijn werk kan uitvoeren.

Zoals u kunt zien op mijn bijgevoegde CV volgde ik een mbo-opleiding Marketing en Communicatie niveau 4 en behaalde ik daarnaast diverse certificaten. Ook heb ik het diploma Assistant Export Manager behaald. Ik ben dan ook van mening dat ik met mijn ervaring een waardevolle bijdrage zou kunnen leven aan uw bedrijf.

Ik kijk uit naar uw reactie en licht ik mijn sollicitatie graag in een persoonlijk gesprek aan u toe.

Met vriendelijke groet,

...............
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juli 2011, 18:18
madje88 madje88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 16
madje88 is on a distinguished road
Standaard

Beste Sha,

graag voorzie ik je brief van feedback. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

* De brief dient te beginnen met adresgegevens, het onderwerp van je brief (betreft: sollicitatie administratief medewerker), plaatsnaam en datum waar en wanneer je de brief hebt geschreven.

* verheugd las OP IK...--> ik op

* Administratief medewerker --> geen Hoofdletter

* Dit is precies de baan die ik zoek --> dit klinkt overdreven. Geef aan dat de baan mogelijk goed bij je zou passen, en jij bij de baan. Want: waarom lijkt dit je zo'n geweldige baan? Geef argumenten!

* Begin een zin niet met 'En'.

* Heel goed dat je aangeeft wat jouw kwaliteiten zijn en belangrijker; wat deze baan daar voor profijt van kan hebben!

* een waardevolle bijdrage zou kunnen LEVEN --> leveren typefoutje

* zeer sterke opsomming eigenschappen. Geef ook aan wat de baan voor jou belangrijk en interessant maakt.

Ik denk dat je een duidelijke en goede brief hebt geschreven, op die paar zaken na. Succes met solliciteren!!

Mvg,

Mandy.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juli 2011, 22:19
Fiana Fiana is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2011
Berichten: 13
Fiana is on a distinguished road
Standaard

Op de gegeven tips na, weinig op aan te merken. Ik vind wel je gebruik van verleden tijd eigenlijk raar overkomen . Waarom gebruik je niet de voltooide tijd?
Hier lees je over het verschil: http://www.onzetaal.nl/advies/ovt-vtt.php (lees m.n. punt 3)

Ik weet niet of het persé fout is, maar op mij komt het toch raar over.

De ervaring die ik hier opdeed sluiten naadloos aan bij de functie-eisen uit uw vac.... SLUIT en niet "Sluiten": immers "Ervaring" is enkelvoud en daar hoort "sluiten" bij, niet bij "de functie-eisen"

Succes met je sollicitatie!

Angelina
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 juli 2011, 13:54
madje88 madje88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 16
madje88 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiana Bekijk bericht
Op de gegeven tips na, weinig op aan te merken. Ik vind wel je gebruik van verleden tijd eigenlijk raar overkomen . Waarom gebruik je niet de voltooide tijd?
Hier lees je over het verschil: http://www.onzetaal.nl/advies/ovt-vtt.php (lees m.n. punt 3)

Ik weet niet of het persé fout is, maar op mij komt het toch raar over.

De ervaring die ik hier opdeed sluiten naadloos aan bij de functie-eisen uit uw vac.... SLUIT en niet "Sluiten": immers "Ervaring" is enkelvoud en daar hoort "sluiten" bij, niet bij "de functie-eisen"

Succes met je sollicitatie!

Angelina
@ Angelina: persé moet zijn...per se....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 juli 2011, 18:07
Fiana Fiana is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2011
Berichten: 13
Fiana is on a distinguished road
Standaard

You gotta be kidding?!
Dat heb ik nog nooit gezien, raar, die taal van ons. Heb toch volgens mij ooit in een grijs verleden echt "persé" geleerd.
Tegenwoordig kan je beter alles nakijken geloof ik, haha, dan is de DD hét boek, dan het groene boekje en nou weer het witte boekje. Om simpel van te worden.
Thx voor de tip in ieder geval

Wat denk jij nou over het gebruik van verleden tijd i.p.v. voltooide tijd trouwens?

Angelina
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 juli 2011, 18:33
madje88 madje88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 16
madje88 is on a distinguished road
Standaard

Ja staat stom hè vind ik ook. Maar goed, het is wel hoe je het moet schrijven.

Ik ben het met je eens wat betreft de verleden tijd. Je hebt het afgerond en dus kun je in dat geval het beste de voltooide tijd gebruiken. Staat en voelt beter. Is wel iets waar ik zelf ook nog wel eens de fout mee inga..
Maar ik zou ook 'heb gevolgd' preferen boven 'volgde'... I totally agree

Mandy.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 juli 2011, 17:31
Sha Sha is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 3
Sha is on a distinguished road
Standaard Beste Mandy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madje88 Bekijk bericht
Beste Sha,

graag voorzie ik je brief van feedback. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

* De brief dient te beginnen met adresgegevens, het onderwerp van je brief (betreft: sollicitatie administratief medewerker), plaatsnaam en datum waar en wanneer je de brief hebt geschreven.

* verheugd las OP IK...--> ik op

* Administratief medewerker --> geen Hoofdletter

* Dit is precies de baan die ik zoek --> dit klinkt overdreven. Geef aan dat de baan mogelijk goed bij je zou passen, en jij bij de baan. Want: waarom lijkt dit je zo'n geweldige baan? Geef argumenten!

* Begin een zin niet met 'En'.

* Heel goed dat je aangeeft wat jouw kwaliteiten zijn en belangrijker; wat deze baan daar voor profijt van kan hebben!

* een waardevolle bijdrage zou kunnen LEVEN --> leveren typefoutje

* zeer sterke opsomming eigenschappen. Geef ook aan wat de baan voor jou belangrijk en interessant maakt.

Ik denk dat je een duidelijke en goede brief hebt geschreven, op die paar zaken na. Succes met solliciteren!!

Mvg,

Mandy.

Beste Mandy,

Sorry voor mijn late reactie ik ben net nieuw op deze site dus moet even wennen, ik weet nog niet precies hoe je een bericht beantwoord vandaar dat ik het op deze manier doe.

Hartelijk dank voor je feedback ik heb er veel aan!

Mvg,

Sha
Met citaat reageren
  #8  
Oud 6 augustus 2011, 13:31
Orkide Orkide is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2011
Berichten: 15
Orkide is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sha Bekijk bericht
Als persoon ben ik loyaal, betrokken en neem ik graag initiatief. Mede door mijn werkervaring binnen ................en in het buitenland ben ik erg resultaatgericht, flexibel, klantgericht en communicatief vaardig geworden. Ik heb geleerd doorzettingsvermogen te tonen en zelfstandig te zijn. Dankzij verschillende projecten waar ik aan heb meegewerkt tijdens mijn studie en opgedane werkervaring, weet ik dat ik zowel in een team als zelfstandig mijn werk kan uitvoeren.
Volgens mijn bescheiden mening is het beter een selectie te maken uit al deze mooie eigenschappen, en met voorbeelden te illustreren waarom je ze écht wel mag aanhalen. Opsommen is makkelijk, maar een werkgever wil concrete voorbeelden.
(zegt zij die op dit ogenblik ook worstelt met sollicitatiebrieven )


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sha Bekijk bericht
Ik kijk uit naar uw reactie en licht ik mijn sollicitatie graag in een persoonlijk gesprek aan u toe.
"Ik kijk uit naar uw reactie en licht mijn sollicitatie graag toe tijdens een persoonlijk gesprek", vind ik vlotter klinken.

Veel succes!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 6 augustus 2011, 13:47
Orkide Orkide is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2011
Berichten: 15
Orkide is on a distinguished road
Standaard

Oei, ik zie nu pas dat er al een paar weken zitten tussen jouw bericht en mijn reactie van daarnet..
Hoe is het afgelopen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Motivatiebrief grondstewardess, graag feedback nmj Sollicitatiebrief en cv 1 24 mei 2011 19:51
Sollicitatie naar medewerker financiële administratie > Graag feedback Doubledutch67 Sollicitatiebrief en cv 1 11 juni 2010 22:33
Sollicitatie hoofd administratie, graag feedback Vlammetje Sollicitatiebrief en cv 0 16 maart 2009 15:15
Sollicitatiebrief heao'er ondersteunende functie administratie ReMcOrE Sollicitatiebrief en cv 8 15 maart 2007 20:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon