Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 februari 2014, 19:45
IBM IBM is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2014
Berichten: 3
IBM is on a distinguished road
Standaard studie international business

Hallo iedereen,

Ik zit met een paar vragen. Ik zit pas in 4 havo maar heb al wat oriëntatie gedaan over mijn vervolg opleiding. Ik wil graag de studie IB gaan doen, waarschijnlijk in Maastricht. Dit is een wo opleiding maar ik wil na mijn havo ook graag door naar vwo. Ik vind de vakken economie, m&o en wiskunde leuk en ben er vrij goed in. Het lijkt me ook leuk om in het buitenland te werken en vooral in Amerika. Nou is het enige probleem dat ik niet zo een aanleg heb voor talen en vooral Engels vind ik lastig. Ik sta er wel een 6 voor maar dit is op havo en aangezien de studie IB geheel in het Engels is ben ik bang dat dit een struikelblok voor mij gaat worden. Nu is dus mijn vraag of je echt goed moet zijn in Engels om die studie te kunnen doen of dat het wel mogelijk zal zijn voor mij.
Alvast bedankt!
(sorry dat ik zo van de hak op de tak spring:$)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 februari 2014, 01:41
Keizerrr Keizerrr is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2014
Berichten: 7
Keizerrr is on a distinguished road
Standaard

Hee IBM,

Ik heb zelf International Business gestudeerd (niet in Maastricht, maar in Tilburg), en zoals je zelf al weet is de hele studie Engelstalig en werk je veel met buitenlanders. Nu heb ik op mijn opleiding wel genoeg studenten gezien die zich 3 jaar lang met steenkolen-Engels overeind hebben kunnen houden, maar vooral het academisch Engels kan erg pittig zijn.

Hier zeg ik wel gelijk bij dat ook bij Nederlandse opleidingen in de commerciële sector (bijv Bedrijfseconomie) bijna alle boeken in het Engels zijn. Engelse taalvaardigheid is dus handig, en soms is het zelfs makkelijker om puur in het Engels te studeren omdat je dan niet twee keer de begrippen hoeft te leren!

Aangezien je nog VWO gaat doen, leg je zorgen even voor bij je mentor of bij je docent Engels. Vaak kan je wel bijles krijgen om je zo voor te bereiden op je WO-bachelor (Om het wat specifieker te maken kan je vragen of je tenminste naar CEFR B1 of B2 niveau getraind kan worden.) Goed dat je hier op tijd mee begint en als je er moeite instopt dan overkom je dit struikelblok zo!

Ik hoop dat je er wat mee kan, veel succes!

Keizerrr
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 februari 2014, 16:26
IBM IBM is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2014
Berichten: 3
IBM is on a distinguished road
Standaard

bedankt voor de reactie.
Ik heb nog een 2 vraagjes:
Hoe goed was je in Engels op de middelbare en welk cijfer haalde je voor je eindexamen?
Welk beroep beoefen je nu?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 februari 2014, 19:46
Harry Rooijmans
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

1: Doe een traditionele beroepsgerichte WO en geen pretopleiding zoals IB.
2: Neem wiskunde bijles.
3: Kijk veel Engelse/Amerikaanse TV/films/YouTube zonder ondertiteling.
4: Ga naar Engeland/de VS op vakantie.
5: Doe een jaar middelbare school in de VS (www.ustudy.nl / www.travelactive.nl).

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 februari 2014, 19:49
Harry Rooijmans
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Naar de VS verhuizen / er gaan werken kan niet, tenzij:
1: Je met een Amerikaanse staatsburger trouwt.
2: Een overplaatsing krijgt van je niet VS werkgever vanuit het buitenland.
3: Je over bijzondere talenten beschikt en een baanaanbod krijgt vanuit de VS.
4: Je de groene kaart loterij wint.
5: Eerst in de VS studeert (volledige bachelor en/of master) en dan tot 2 jaar verlengd met stage.

Binnen de EU en ook AU / CA heb je betere kansen. Daar hebben ze werkvakantievergunningen voor jongeren.

Succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 februari 2014, 23:58
IBM IBM is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2014
Berichten: 3
IBM is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de tips maar hoezo de opmerking pretopleiding. Het is volgens mij een goede studie aan een hele goede universiteit. Verder staat er op sites zoals qompas dat de studie goed aansluit op de arbeidsmarkt en dat het startsalaris gemiddeld 3200 is. Terwijl het gemiddelde startsalaris voor mensen met een afgeronde wo studie 2300 is.
Ik hoor graag de reden waarom het volgens jou een pretstudie is.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 februari 2014, 18:56
Harry Rooijmans
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Doe met het advies wat je wil. Ik ga niet in discussie.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 februari 2014, 17:11
Keizerrr Keizerrr is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2014
Berichten: 7
Keizerrr is on a distinguished road
Standaard

Harry Rooijmans, ik weet niet waar je je opmerking op baseert, en vind het jammer dat je hier niet op in wil gaan. Vooruit, als je IB gaat vergelijken met technische natuurkunde, dan kan je stellen dat het een pretopleiding is, maar wil je werken in de (internationale) commerciële sector zit je met IB gewoon goed. Zonder argumentatie verkondigen dat het een pretstudie is, is een zwaktebod.

IBM, mijn niveau Engels is vrij hoog, maar zoals ik al zei kan je ook met minder Engelse kennis vooruit. Leg de focus op je eigen ontwikkeling en waar jij wil komen. Wil je Engels op niveau spreken? Veel oefenen, de tips van Harry opvolgen, dit kan je vervolgens toetsen met een internationaal diploma (TOEFL, IELTS, etc). Ik studeer nu nog steeds in een internationale context.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn ervaring met HBO International Business & Languages Marrie Opleiding kiezen en volgen 12 6 april 2015 17:21
Opleiding 'International Business and Management studies' GioK Opleiding kiezen en volgen 3 5 juli 2010 22:04
International business & languages: wat is de kans om aan een baan te komen? Thu Trinh Opleiding kiezen en volgen 5 4 december 2009 02:55
Wil hbo International Business and Languages, maar ben niet goed in economie Madelon Opleiding kiezen en volgen 3 22 april 2009 13:55
International Economics & Business studies Shalloe Opleiding kiezen en volgen 1 15 oktober 2008 10:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon