Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 maart 2009, 18:34
annie03 annie03 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 1
annie03 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie juridisch secretaresse

Hoi allemaal,

Als studente hbo rechten ben ik op zoek naar een parttime baan die wat beter aansluit bij mijn opleiding. Op de website van advocatenkantoor *** werd je uitgenodigd om een open sollicitatie te sturen en ben dit dan ook van plan. Omdat ik niet zo goed weet hoe ik dit aan moet pakken zou ik graag jullie commentaar op mijn brief willen vragen.

Bij voorbaat dank!

Groetjes, annie03



Geachte mevrouw ***,

Aangemoedigd door de uitnodiging op uw website stuur ik u een open sollicitatie voor de functie van parttime juridisch secretaresse.

Al sinds de middelbare school heb ik interesse in de juridische wereld. Daartoe ben ik ook de opleiding HBO Rechten gaan volgen. Dit heeft mijn interesse in het juridische werkveld alleen nog maar vergroot. Graag zou ik de kennis die ik tijdens mijn opleiding opdoe meer willen gebruiken in mijn dagelijks werk. Als secretaresse bij een advocatenkantoor zou dat denk ik heel goed kunnen.

Enkele van mijn competenties zijn zelfstandigheid en zorgvuldigheid. Van nature ben ik zeer zorgvuldig, sommige mensen zouden misschien zeggen een “Pietje precies”.
Dit komt zowel in mijn huidige functie, als kassamedewerkster in een supermarkt, als ook in mijn vorige functie, als notarieel medewerkster belast met het invoeren van hypotheken in het Kadaster, heel goed van pas. Beide functies vereisen immers nauwkeurigheid en zorgvuldigheid.
Zowel tijdens mijn studie als in eerdere functies heb ik een grote mate van zelfstandigheid ontwikkeld. In mijn werk neem ik bijvoorbeeld regelmatig zelf het initiatief om aan een volgende opdracht te beginnen en mochten er nog zaken onduidelijk zijn, dat probeer ik deze eerst zelf op te helderen.

Verder werk ik graag met mensen en heb een klantgerichte instelling. Dit komt ook goed tot uiting in mijn huidige baan, waar de klant natuurlijk “koning” is. Mijn huidige werkgever hecht veel waarde aan klantvriendelijkheid en ik heb hier dan ook enkele cursussen in mogen volgen.

In mijn vrije tijd ben ik vaak achter de computer te vinden. Naast internet en email maak ik regelmatig gebruik van MS Office en andere programma's. Mijn kennis van MS Word en mijn typevaardigheid is daardoor zeer goed te noemen.

Hoewel ik geen specifieke opleiding voor secretaresse heb gevolgd denk ik dat ik deze functie goed zou kunnen vervullen. Ik ben leergierig, laat me niet snel uit het veld slaan en sta open voor nieuwe ervaringen. Daarom ben ik er van overtuigd dat ik de vaardigheden die ik eventueel nog mocht missen snel zal kunnen aanvullen.

Uiteraard zal ik mijn motivatie en curriculum vitae in een persoonlijk gesprek graag nader toelichten.

Met vriendelijke groet,

***
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2009, 00:21
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie juridisch secretaresse

Beste Annie,

Ik denk dat de functie en je opleiding niet echt Matchen. Als je echt secretaresse wilt worden, denk ik dat het belangrijk is dat je aangeeft daar in ieder geval een opleiding in te willen volgen, of nog beter, dat je daar al mee begint.

Je geeft dan aan supergemotiveerd te zijn en de functie niet alleen als een leuke opstap te zien. Dit zal je kansen aanzienlijk vergroten.

Veel succes.
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
juridisch secretaresse

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
open sollicitatie juridisch assistent feedback gevraagd kleine_rood Sollicitatiebrief en cv 4 10 oktober 2007 14:50
Sollicitatiebrief juridisch secretaresse csaenen71 Sollicitatiebrief en cv 1 4 september 2007 09:19
Open sollicitatie secretaresse ziekenhuis Ingrid180 Sollicitatiebrief en cv 2 16 april 2007 11:30
Open sollicitatie secretaresse en/of p&o-medewerkster Marlies Sollicitatiebrief en cv 1 6 augustus 2006 17:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon