Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 oktober 2010, 13:40
biatch!! biatch!! is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2006
Berichten: 10
biatch!! is on a distinguished road
Standaard Voor mezelf beginnen vanuit ww?

Hoi goedemiddag allemaal,

Na vier jaar ben ik toch hier maar weer eens gaan kijken.

Heb via carrieretijger ooit een loopbaanadvies traject gewonnen. Dat was erg leuk en leerzaam. In de afgelopen vier jaar heb ik veel meegemaakt. Toen het traject was afgelopen ben ik aan genomen als vertegenwoordiger bij een groothandel in kantoorartikelen. Daar heb ik twee jaar gewerkt en ben toen een half jaar gaan werken als media adviseur.

(In die tussentijd zijn er prive matig heel wat veranderingen op mijn pad gekomen. Mijn vader overleed, mijn relatie ging uit terwijl we net een huis hadden gekocht, en ik raakte mijn eerste baan kwijt. Ik kwam toen thuis (betaald) thuis te zitten en de tijd had ik benut om het huis te kunnen kopen en op zoek te gaan naar nieuw werk. Dat is ook gelukt nog voor het eind van mijn dienstverband.)

echter was ik al een aantal keren gevraagd door een ander bedrijf om te komen werken en gezien het feit dat ik bij mijn toenmalige werkgever het iets te benauwend vond wat betreft bedrijfscultuur ben ik overstag gegaan en terug in de kantoorbranche gekomen bij de concurrent van mijn eerste werkgever.

Echter merkte ik al snel dat dit niet de plek was voor mij. Ik ben zelf behoorlijk intuďtief aangelegd en merkte dat er bepaalde zaken niet klopte. Maar ik was natuurlijk ook niet in de positie om daar tegen te vechten. Ik werd letterlijk beroerd als ik naar mijn werk moest gaan en heb daarom ook de keus gemaakt om te stoppen. Nu ben ik nog tot november in dienst en hard opzoek naar een baan.

Ondertussen was ik er wel al achter gekomen dat mijn hart ligt bij het begeleiden en coachen van mensen in hun persoonlijke ontwikkeling.

Ik heb dit jaar dan ook een coachingsopleiding nlp gedaan en dat vond ik heel leuk.

Nu wil ik dus voor mezelf gaan beginnen om alvast mensen te coachen, en daarbij vier dagen per week te werken in loondienst... alleen dat is erg lastig.. De kans is aanwezig dat ik straks de ww in raak en dat is niet erg prettig gezien het feit dat ik wel alleen een hypotheek alleen betaal.


zijn er mensen die ervaring hebben met deeltijd ww en voor jezelf beginnen? en hier tips voor hebben? of gedeeltelijk in loondienst en 1 dag voor jezelf?

Graag lees ik jullie verhalen en ontvang ik tips.

Alvast bedankt

Groetjes

Biatch!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 oktober 2010, 19:29
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga voltijd aan het werk en bouw je toekomstige praktijk door middel van vakantiedagen, weekeinden en feestdagen op. Je zult hoogstwaarschijnlijk niet van stel op sprong voldoende clieenten weten te werven.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 oktober 2010, 22:29
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Hoi Biatch,

Wil je naast je baan voor jezelf beginnen, terwijl je werkloos dreigt te worden, schrijf je dan vast in bij het Werkplein. Dan kan je met een werkcoach je plannen uitstippelen. Zie https://www.werk.nl/werk_nl/werkneme...ij_werkbedrijf

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 oktober 2010, 08:38
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 90
Isabelle is on a distinguished road
Standaard

Beste Biath,

Wat goed dat je weer eens op CT laat weten hoe het met je gaat. Op de zustersite van CT, Lancelots.nl, lees je veel over starten vanuit een uitkering.

Groetjes,
Isabelle (destijds projectleider van het loopbaanadviestraject)
__________________
Isabelle
Projectleider Carričretijger

www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 oktober 2010, 17:13
NickV
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi Biath,

Ik zie dat je ambitieus bent en dat is natuurlijk prima.
Gezien de beperkte vraag, op dit moment, naar coaches zou ik in loondienst gaan/blijven werken en gelijktijdig een klantenkring trachten op te bouwen in je vrije uren.

Alle succes gewenst.

Nick Verhagen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Blijven werken of beginnen met mijn Master MvBruchem Opleiding kiezen en volgen 1 2 september 2010 16:28
Wil voor mezelf beginnen, waar te beginnen? m1mi.dan0s Loopbaanvragen 3 2 augustus 2010 16:37
Nieuw idee, waar te beginnen? TheFlippo Loopbaanvragen 3 22 januari 2010 20:28
Regelen Afstudeerplek vanuit buitenland Sollicitatiebrief Berenschotgroep fokie28 Sollicitatiebrief en cv 1 27 november 2008 16:58
latere leeftijd beginnen met hbo Bunnyman Loopbaanvragen 3 20 augustus 2008 11:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon