Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 mei 2008, 00:58
HAXIMO360 HAXIMO360 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 1
HAXIMO360 is on a distinguished road
Standaard Hoe van HAVO naar WO-theologie?

hallo,

Ik ben 19 jaar en zit door allerlei omstandigheden in HAVO 4. 11 november wordt ik 20, ik hoop dat jaar mijn HAVO diploma te halen.

Nu wil ik na de HAVO Theologie studeren aan de pthu (www.pthu.nl). het liefst zou ik na de HAVO meteen naar het WO gaan. dat zou kunnen d.m.v. Colloquium Doctum, is dit zwaar? Ik heb geen zin om na de HAVO nog eens VWO te doen, gezien mijn leeftijd. Of kan ik beter eerst mijn HBO Propedeuse halen? is dat te doen in 1 jaar? Ik wil namelijk de snelste weg. en weet iemand hoe de opleiding zelf is aan de pthu? zou er een kleine mogelijkheid bestaan, om van de HAVO direct naar het WO Theologie te gaan, als je Grieks al deels kan? dus niet d.m.v. het Colloquium Doctum.

alvast bedankt,

PS: ik ben bezig met het leren van Grieks.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 mei 2008, 03:17
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Waarom bel je niet gewoon even met de PTHU?

Waarom bel je niet gewoon even met de PTHU? Dan weet je direct waar je aan toe bent.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 mei 2008, 20:42
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe van HAVO naar WO-theologie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAXIMO360 Bekijk bericht
hallo,
dat zou kunnen d.m.v. Colloquium Doctum, is dit zwaar?
Wat het precies inhoudt en hoe je je kunt voorbereiden, kun je vragen bij de instelling. Waarschijnlijk moet je een aantal toetsen doen op vwo-niveau.

Citaat:
Of kan ik beter eerst mijn HBO Propedeuse halen? is dat te doen in 1 jaar?
Dat is best te doen, zeker als je een opleiding uitzoekt met vakken waar je goed in bent. Er zijn ook theologie-gerelateerde hbo-opleidingen trouwens.

Citaat:
zou er een kleine mogelijkheid bestaan, om van de HAVO direct naar het WO Theologie te gaan, als je Grieks al deels kan? dus niet d.m.v. het Colloquium Doctum.
Nee, niet dat ik weet. Ze moeten toch op de een of andere manier nagaan of je aan het vereiste ingangsniveau voldoet.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 december 2008, 23:25
martinemussies martinemussies is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 9
martinemussies is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar martinemussies
Standaard Re: Hoe van HAVO naar WO-theologie?

Als ik jou was, dan ging ik een P halen in Godsdienst-Pastoraal Werk, bijvoorbeeld op de Christelijke Hogeschool Ede (een vriendin van me is laaiend enthousiast over die school). Dan heb je een officieel papier en weet je zeker dat je de uni aankunt. Bovendien ben je dan al een jaartje ingewerkt in het jargon, in het studeren op zich én heb je mogelijk al kennis die je in het eerste jaar van Theologie ook krijgt. Bovendien kun je GPW ook alleen op de zaterdagen doen, zodat je door de weeks kunt werken (of Grieks en Latijn leren!)

Idee? Laat ons weten wat je gaat doen, dan kunnen we voor je duimen! Liefs van Martine (die stiekem zelf ook nog Theologie wil studeren!)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Open sollicitatie ergotherapeut Wens Sollicitatiebrief en cv 0 25 juni 2007 19:27
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon