Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 februari 2009, 13:06
cherry cherry is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 6
cherry is on a distinguished road
Standaard vragen over per e-mail solliciteren

Ik heb een aantal vragen over het solliciteren per email, ik stuur de brief en de cv apart mee als bijlage, maar waar moet ik in de brief mijn contactgegevens zetten, bovenaan zoals bij een echte brief of juist onderaan de brief?
En wat hoor je in het mailtje te zetten?

alvast bedankt voor het antwoord!

Ik heb ook nog een vraag over de aanhef, ik heb de voor en achternaam van degene naar wie ik moet mailen, maar er staat niet bij of het een man of een vrouw is. De voornaam kan mannelijk maar ook vrouwelijk zijn al denk ik meer aan een vrouw. Is het raar om dan in de aanhef te zetten; geachte heer, mevrouw achternaam?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 februari 2009, 13:22
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: vragen over per e-mail solliciteren

Citaat:
Ik heb een aantal vragen over het solliciteren per email, ik stuur de brief en de cv apart mee als bijlage, maar waar moet ik in de brief mijn contactgegevens zetten, bovenaan zoals bij een echte brief of juist onderaan de brief?
En wat hoor je in het mailtje te zetten?
Je kan voor deze brief het beste de indeling gebruiken zoals je die ook zou gebruiken wanneer je er een envelop omheen zou doen. Het IS namelijk een echte brief, alleen je verstuurt het op een andere manier.

In het mailtje zou ik aangeven voor welke functie je solliciteert en verwijzen naar de brief en de CV. Geef duidelijk aan dat je twee bijlagen meestuurt. Het is niet erg als het mailtje kort is.

Citaat:
Ik heb ook nog een vraag over de aanhef, ik heb de voor en achternaam van degene naar wie ik moet mailen, maar er staat niet bij of het een man of een vrouw is. De voornaam kan mannelijk maar ook vrouwelijk zijn al denk ik meer aan een vrouw. Is het raar om dan in de aanhef te zetten; geachte heer, mevrouw achternaam?
Ik zou bellen naar het algemene nummer en het aan de telefoniste vragen. Dan hoef je geen rare, onpersoonlijke constructie met heer/mevrouw te hanteren.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 februari 2009, 14:07
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: vragen over per e-mail solliciteren

Zie ook deze link http://www.carrieretijger.nl/carrier...tie-via-e-mail
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'lastige' vragen bij sollicitatiegesprek hannah Loopbaanvragen 20 20 januari 2011 17:19
Beste manier om te solliciteren? Robbert24 Alle andere carričreonderwerpen 2 14 januari 2009 10:24
Wat kan ik telefonisch vragen naar aanleiding van deze vacature? lala Sollicitatiebrief en cv 25 16 juli 2007 15:37
Ongepaste vragen in sollicitatiegesprek Synove Sollicitatiegesprek 4 28 januari 2007 11:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon