Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 oktober 2014, 16:59
naomivandersan naomivandersan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2014
Berichten: 4
naomivandersan is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief project ondernemen

Geachte mevrouw/meneer,

Mijn oude studieloopbaanbegeleider tipte mij voor jullie project. Zodoende kwam ik op de website, bekeek ik de filmpjes, en werd ik enthousiast! Ik vind het geweldig dat mij zoiets wordt aangeboden. Een project waarbij leerlingen die studeren voor het ondernemerschap hun passie kunnen uiten, kennis en ervaring kunnen opdoen, en door middel van een startkapitaal zelfs de mogelijkheid krijgen om verder te gaan met hun idee.

Ik zit op de opleiding Small Business & Retail Management. Ik ben deze opleiding begonnen omdat ik van kleins af aan al roep dat ik een kledingwinkel wil beginnen. Of ik later iets met kleding ga doen daar ben ik nog niet over uit, maar dat mijn beroep iets met ondernemen te maken gaat hebben is wel zeker. Met het project ervaar ik, als ondernemer in spe, hoe het is om een eigen bedrijf te hebben, bereid ik mijn netwerk uit en kom ik in contact met experts op dit vakgebied.

Op de opleiding SBRM worden we allemaal opgeleid tot ondernemer, manager, o.i.d. Als wij straks afgestudeerd zijn dan hebben we allemaal nagenoeg dezelfde kennis. Een reden waarom ik mee wil doen aan het project, is omdat ik me hiermee als persoon wil onderscheiden van de anderen met dezelfde opleiding.

Daarnaast ben ik erg creatief, helaas kan ik dit niet goed uiten op mijn opleiding. Bij het project is creativiteit erg belangrijk en daarom denk ik dat dit goed bij mij past.

Ik denk dat ik met mijn doorzettingsvermogen, creativiteit, ambitie en wilskracht kan bijdragen aan een resultaatgericht team, en daarom ga ik graag deze uitdaging aan. Mijn wens is daarom ook om uitgenodigd te worden om deze week mee te helpen aan het bedenken en vermarktbaar maken van een innoverend product.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 oktober 2014, 19:16
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door naomivandersan Bekijk bericht
oude studieloopbaanbegeleider
Dat 'oude' klinkt wat onvriendelijk. Bedoel je misschien 'vorige'?

Citaat:
tipte mij voor jullie project.
In zakelijke correspondentie zou ik altijd 'uw' gebruiken.

Citaat:
Ik zit op de opleiding
Ik volg de opleiding ...

Citaat:
Of ik later iets met kleding ga doen
komma,

Citaat:
bereid ik mijn netwerk uit
Eet smakelijk! Je bereidt een maaltijd, serveert deze uit, of breidt je netwerk uit. Het werkwoord is uitbreiden.


Citaat:
Een reden waarom ik mee wil doen aan het project, is omdat ik me hiermee als persoon wil onderscheiden van de anderen met dezelfde opleiding.
Dit vind ik een tikje vaag klinken. Misschien kun je het wat concreter maken. Of weglaten.

Citaat:
Daarnaast ben ik erg creatief, helaas kan ik dit niet goed uiten op mijn opleiding. Bij het project is creativiteit erg belangrijk en daarom denk ik dat dit goed bij mij past.
Het helaas-deel zou ik gewoon weglaten.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 oktober 2014, 13:05
naomivandersan naomivandersan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2014
Berichten: 4
naomivandersan is on a distinguished road
Standaard

Bedankt René voor je feedback!

Van het stukje over creativiteit heb ik nu dit gemaakt, om het iets concreter te maken:

Daarnaast ben ik erg creatief. Bij het project is creativiteit erg belangrijk en daarom denk ik dat dit goed bij mij past. Thuis ben ik regelmatig bezig met Do-It-Yourself projecten, zoals het maken van een fotolijst met behulp van kippengaas of het maken van armbandjes.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 oktober 2014, 13:41
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door naomivandersan Bekijk bericht
Thuis ben ik regelmatig bezig met Do-It-Yourself projecten, zoals het maken van een fotolijst met behulp van kippengaas of het maken van armbandjes.
Als je denkt dat dit als een aanbeveling wordt gezien, prima. Maar ik ben daar niet helemaal zeker van
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief Project Manager Schottey Sollicitatiebrief en cv 3 18 september 2013 13:23
Motivatiebrief voor opleiding Sport, Management en Ondernemen Juannito Sollicitatiebrief en cv 4 24 januari 2011 14:40
Motivatiebrief adviseur/student Tom Sollicitatiebrief en cv 2 25 mei 2007 17:52
Sollicitatiebrief & CV - Project engineer Qube Sollicitatiebrief en cv 1 26 juni 2006 12:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon