Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2006, 14:10
peterstarter peterstarter is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2006
Berichten: 2
peterstarter is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief sales trainee, graag beoordeling!

Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier dus stel me ff voor: ben een student aan de RuG en ben over twee maand klaar met mijn studie. Nu wil ik solliciteren naar een startersfunctie. De brief staat hieronder. Graag wil ik jullie reactie hierop. Alvast bedankt!

Peter


Betreft: sollicitatie Trainee Sales


R....., 13 juni 2006


Geachte heer P....,

Na ons telefoongesprek van 6 mei jongstleden ben ik nog enthousiaster geworden over de Trainee Sales functie dan dat ik al was. In deze brief zal ik u overtuigen waarom ik denk dat ik de Trainee Sales ben waar u naar op zoek bent.

Gedurende mijn studie heb ik met veel plezier als vulploegleider gewerkt in een supermarkt. Doordat de supermarkt relatief klein is heb ik veel verantwoordelijkheden gehad en een brede kennis opgedaan van de retail. Deze heb ik nog verder verbreed gedurende een stage bij S......, (hoofdkantoor supermarktorganisatie [FONT=Wingdings]<-- [/FONT]dit staat niet in de echte brief) waar ik in aanraking kwam met formulemanagement en marktonderzoek.

Het leidinggeven aan de vulploeg deed ik met plezier en gaf mij veel voldoening. Tevens heb ik er geleerd te werken met targets. Gedurende andere nevenactiviteiten heb ik verder gewerkt aan mijn communicatieve, sociale en leidinggevende capaciteiten. Capaciteiten die in mijn ogen belangrijk zijn voor deze functie.

De internationale orientatie, de merken die Z.......... voert en de branche waar uw bedrijf zich in bevindt spreken mij bijzonder aan. De mogelijkheid om mezelf door “learning on-the-job” verder te ontwikkelen en door te groeien naar een hogere functie sluiten aan bij mijn ambities voor een carričre in de retail.

Graag licht ik u mondeling mijn sollicitatie toe.

Met vriendelijke groet,



P….. .…………
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juni 2006, 14:35
Soeske Soeske is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2006
Berichten: 11
Soeske is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie sales trainee, graag beoordeling!

Tsja, altijd lastig dit soort brieven. Ben ook wel erg benieuwd waar je gaat solliciteren...Schuitema...dus, could be any supermarktketen. Ahold zoekt trouwens ook trainees. Anyway, daar vroeg je niet naar.

Eigenlijk heb ik alleen commentaar op de zin "De internationale orientatie, de merken die Z.......... voert en de branche waar uw bedrijf zich in bevindt spreken mij bijzonder aan." Mijn vraag zou gelijk zijn, WAAROM? Misschien hier nog 1 zin toevoegen met waarom je dit aanspreekt.

Ook zou ik ietsje meer vertellen over die nevenactiviteiten. Wat heb je geleerd daar en wat voegen die dingen toe...welke dingen die je daar geleerd hebt, komen ook van pas als salestrainee?

In het grote geheel vind ik het trouwens een goede brief. Lekker praktisch en 2 the point.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag beoordeling op mijn sollicitatiebrief secretaresse werktijger Sollicitatiebrief en cv 4 29 januari 2009 15:48
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18
Sollicitatiebrief marketing & sales assistant Soja Sollicitatiebrief en cv 1 24 februari 2006 19:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon