Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 juni 2010, 22:36
Andres Andres is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 11
Andres is on a distinguished road
Exclamation Sollicitatie startersfunctie (geen ervaring in de branche)

Beste Carrieretijgers,

Na vier leuke jaren van studeren moet ik ook aan de slag met het zoeken van een leuke baan. Bij gebrek aan vacatures in de branche waarin het liefst zou willen werken, kwam ik de volgende interessante vacature tegen. Graag zou ik feedback van jullie ontvangen op de eerste brief welke ik heb geschreven.

Functiekenmerken:

Verkooptalenten die commercieel zijn ingesteld en een leuke uitdaging zoeken.
Inlevingsvermogen in de klant
Verkopen tweede natuur

Eisen
Hbo werk- en denkniveau
Commercieel ingesteld
Representatief
Langere periode beschikbaar en ambitie om door te groeien.

De brief

xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx

xxxxxx, xx xxxx xxxx


Betreft: Sollicitatie topbaan als verkoper bij xxx xxxxxx


Geachte mevrouw .......,

Met veel belangstelling las ik op de website www..........nl dat u op zoek bent naar verkooptalenten welke commercieel ingesteld zijn. Naar aanleiding van de vacaturebeschrijving ben ik zeer geďnteresseerd geraakt in de functie en wil ik middels deze brief mijn interesse kenbaar maken.

Allereerst wil ik mezelf aan u voorstellen; Ik ben xxxxx xxxxx, xx jaar en op dit moment bevind ik mij in de afrondende fase van de HBO studie Sportmanagement aan de xxxxxxxx te xxxxxx, welke ik na verwachting negen juli 2010 heb afgerond. Ik zou mezelf omschrijven als een leergierige, ambitieuze en gedreven persoon welke een uitdaging niet uit de weg gaat. Daarnaast vind ik het leuk om met mensen te werken en leg ik gemakkelijk contacten.

De functie als verkoper bij xxx xxxxx xx spreekt mij om diverse redenen aan. xxx is de leidende aanbieder op het gebied van vaste- en mobiele telefonie, Internet en televisie in de consumentenmarkt. Dit komt mede naar voren in uw doelstelling om deze leidende positie te verstevigen in 2010. Graag zou ik mee willen werken deze doelstelling te bereiken. Verder blijkt uit de vacaturebeschrijving dat u uw medewerkers de mogelijkheid biedt zich te ontplooien en door te groeien binnen de organisatie, mede hierdoor zie ik in deze functie de perfectie start van mijn carričre.

Graag pak ik deze kans om mijzelf verder te ontwikkelen, en met mijn doorzettingsvermogen en gedreven instelling denk ik een positieve bijdrage te kunnen leveren aan uw organisatie. Daarom hoop ik uitgenodigd te worden voor een persoonlijk gesprek waarin ik mijn brief en curriculum vitae nader toe kan lichten.



Met vriendelijke groet,



xxxxx xxxxxxxx



Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juni 2010, 12:29
TommyN TommyN is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 mei 2010
Berichten: 25
TommyN is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie startersfunctie (geen ervaring in de branche)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres Bekijk bericht
Beste Carrieretijgers,

Na vier leuke jaren van studeren moet ik ook aan de slag met het zoeken van een leuke baan. Bij gebrek aan vacatures in de branche waarin het liefst zou willen werken, kwam ik de volgende interessante vacature tegen. Graag zou ik feedback van jullie ontvangen op de eerste brief welke ik heb geschreven.

Functiekenmerken:

Verkooptalenten die commercieel zijn ingesteld en een leuke uitdaging zoeken.
Inlevingsvermogen in de klant
Verkopen tweede natuur

Eisen
Hbo werk- en denkniveau
Commercieel ingesteld
Representatief
Langere periode beschikbaar en ambitie om door te groeien.

De brief

xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx

xxxxxx, xx xxxx xxxx


Betreft: Sollicitatie topbaan als verkoper bij xxx xxxxxx


Geachte mevrouw .......,

Met veel belangstelling las ik op de website www..........nl dat u op zoek bent naar verkooptalenten welke commercieel ingesteld zijn. Naar aanleiding van de vacaturebeschrijving ben ik zeer geďnteresseerd geraakt in de functie en wil ik middels deze brief mijn interesse kenbaar maken.
'welke commercieel ingesteld zijn'
Is dit een zin zoals je die zelf normaal zou gebruiken? ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel even heb zitten twijfelen of dit wel een correcte zin is.
IMHO zou 'commercieel ingestelde verkooptalenten' beter zijn.

Citaat:
Allereerst wil ik mezelf aan u voorstellen; Ik ben xxxxx xxxxx, xx jaar en op dit moment bevind ik mij in de afrondende fase van de HBO studie Sportmanagement aan de xxxxxxxx te xxxxxx, welke ik na verwachting negen juli 2010 heb afgerond. Ik zou mezelf omschrijven als een leergierige, ambitieuze en gedreven persoon welke een uitdaging niet uit de weg gaat. Daarnaast vind ik het leuk om met mensen te werken en leg ik gemakkelijk contacten.
Persoonlijk zou ik nooit een 'ik ben pietje en ik ben 20 jaar oud' zetten in een brief. Daarvoor kijken ze maar op je CV. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Verder zou ik er niet inzetten dat je jezelfs 'omschrijft als', maar dat je 'iemand bent die' (ik ben leergierig, ambitieus, etc.) het liefst nog met een voorbeeld.
En natuurlijk ga je je studie in juli afronden. Dat hoef je niet te verwachten, dat weet je gewoon.
(zo kom je sterker en zelfverzekerder over)

Citaat:

De functie als verkoper bij xxx xxxxx xx spreekt mij om diverse redenen aan. xxx is de leidende aanbieder op het gebied van vaste- en mobiele telefonie, Internet en televisie in de consumentenmarkt. Dit komt mede naar voren in uw doelstelling om deze leidende positie te verstevigen in 2010. Graag zou ik mee willen werken deze doelstelling te bereiken. Verder blijkt uit de vacaturebeschrijving dat u uw medewerkers de mogelijkheid biedt zich te ontplooien en door te groeien binnen de organisatie, mede hierdoor zie ik in deze functie de perfectie start van mijn carričre.

Graag pak ik deze kans om mijzelf verder te ontwikkelen, en met mijn doorzettingsvermogen en gedreven instelling denk ik een positieve bijdrage te kunnen leveren aan uw organisatie. Daarom hoop ik uitgenodigd te worden voor een persoonlijk gesprek waarin ik mijn brief en curriculum vitae nader toe kan lichten.
Heel netjes

Hoort alleen die komma daar wel voor die 'en'?

Is dit je eerste brief? Dan vind ik hem sowieso gewoon goed geschreven. Kijk alleen nog eens goed of je een paar gevraagde vaardigheden kan bewijzen met een voorbeeld. Verwijs gerust naar bijbaantjes of studentenverenigingwerk.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juli 2010, 12:50
Andres Andres is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 11
Andres is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie startersfunctie (geen ervaring in de branche)

Bedankt voor de reactie.
Helaas ben ik niet uitgenodigd voor een gesprek omdat ik niet voldeed aan het geschetste profiel.. dus we gaan beginnen aan de volgende brief!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Administratief Medewerker (Geen ervaring!) DeRoovere Sollicitatiebrief en cv 1 16 februari 2010 13:42
Pff, sollicitatie voor media-adviseur, maar geen ervaring, please help Tricia Sollicitatiebrief en cv 1 16 februari 2009 21:43
Op sollicitatie maar geen nieuws Allure Sollicitatiebrief en cv 2 9 oktober 2007 20:59
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon