Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 oktober 2006, 23:45
gerros gerros is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 1
gerros is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief groepshoofd distributie

Hallo, na vele jaren - ik rolde van de ene baan naar de andere - heb ik een sollicitatiebrief geschreven. Ik ben hierin dus absoluut niet ervaren en heb hiervoor diverse sites en brieven gelezen voordat ik deze brief maakte. Hij is m.i. niet optimaal dus is het mogelijk om deze na te kijken en te corrigeren.
Bij voorbaat dank, Gerard
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatie Gerros.doc‎ (179,5 KB, 157x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 oktober 2006, 12:35
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief groepshoofd distributie

In het Algemeen Dagblad van 7 oktober en op uw website heb ik uw vacature gelezen waarin u een groepshoofd distributie vraagt. Graag wil ik solliciteren op deze vacature.
Ik zou alleen de krant vermelden en i.p.v. 'heb gelezen' schrijven 'las'.

Sinds 2003 ben ik werkzaam bij een bedrijf waar ik de inkoop de exportplanning en exportdocumenten verzorg.
Na 'inkoop' moet een komma en voor 'exportdocumenten' 'de'.

Helaas is dit niet helemaal de baan waar ik op mijn plek zit. Het is voornamelijk een 100% kantoorbaan terwijl ik het zelf erg leuk en uitdagender vind om behalve een kantoorfunctie ook actief deel te nemen aan de uitvoering van de werkzaamheden.
Als je huidige baan voornamelijk uit kantoorwerk bestaat, kan hij niet 100% uit kantoorwerk bestaan. Ik zou 100% weglaten, dan klopt die zin wel.
Van 'om behalve enz.' kun je misschien maken: 'om naast kantoorwerk ook actief deel te nemen aan de uitvoering van de werkzaamheden' of 'om naast kantoorwerk ook uitvoerende werkzaamheden uit te voeren, zoals [en dan voorbeelden noemen].

Tevens mis ik in mijn huidige functie het leidinggeven, organiseren en motiveren van mensen.
Doordat ik vele jaren als planner heb gewerkt is het planmatig en accuraat werken voor mij heel normaal.
Ik ben verantwoordelijk, kan goed in een team functioneren maar ook goed zelfstandig werken.
Helaas ben ik niet in het bezit van een MBO opleiding maar functioneer op MBO werk/denkniveau.
Ik denk dat je in je brief kunt volstaan met de mededeling dat je een MBO-niveau hebt en waarom je dat niveau hebt. Bv. door te schrijven 'Ik bezit door mijn eerdere werkervaring een MBO werk- en denkniveau'. (Dat je geen MBO-diploma hebt, klinkt misschien te negatief.)

Ik heb sterk de indruk nadat ik u website heb gelezen dat u een goede positie in neemt op de markt en het lijkt mij een uitdaging om deze positie verder uit te bouwen.
'in neemt' moet aan elkaar, dus: 'inneemt'.

Ik vertrouw erop dat ik de kans krijg om u in een gesprek van mijn capaciteiten te kunnen overtuigen.
Ik vind dit een vreemde zin, omdat het klinkt alsof je zeker weet dat je wordt uitgenodigd (en dat weet je immers niet). Suggestie: 'Ik vertrouw erop dat ik een prima kandidaat ben voor deze functie. Hopelijk geeft u mij de kans om u in een gesprek van mijn capaciteiten te overtuigen.'
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste Tamara23 Sollicitatiebrief en cv 7 24 februari 2007 14:43
Sollicitatiebrief Media- Adviseur Simply Sollicitatiebrief en cv 2 13 november 2005 13:33
SPW opleiding sollicitatiebrief (ben duits) - please help! julia Sollicitatiebrief en cv 2 21 oktober 2005 13:38
sollicitatiebrief Marketing medewerker victory Sollicitatiebrief en cv 4 7 oktober 2005 15:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon