Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 maart 2012, 11:37
Kumralche Kumralche is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Berichten: 1
Kumralche is on a distinguished road
Standaard Werkgevers betaalt te weinig, contant

Hallo,

De werkgever van mijn pa betaalt hem te weinig uit. Hij ontvangt wel een specificatie, maar het bedrag wat hij in zijn handen krijgt is honderden euros minder. Hij werkt ook in de nachten en ontvangt hier geen toeslag voor. Ook ontvangt hij geen kwitantie van de betalingen. Het gaat om een Turkse werkgever(via uitzendbureau, zonder bureau). Hij dreigt hem te ontslaan als hij hier een klacht over aan gaat dienen. Ook moet mijn vader vaak naar HEM toe om zijn geld dan eens te ontvangen. Wat kunnen wij het beste doen? Praten helpt niet. Het geld wilt hij ook niet op de bank storten omdat hij beweert dat dit veel geld kost. Hierdoor kunnen wij ook niks bewijzen. Dit gaat al een tijdje zo. Ook kan hij zich niet ziekmelden omdat hij dan de wind van voren krijgt.

Dank
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 maart 2012, 11:53
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat je vader het beste naar een rechtswinkel, vakbondsjurist, rechtsbijstandsverzekering of gewone advocaat kan gaan om het achterstallig loon te vorderen van het uitzendbureau. Dat wordt natuurlijk een conflict met het uitzendbureau of de werkgever, maar dat lijkt me niet te vermijden.

Dat je vader niets kan bewijzen is misschien geen punt, zolang hij niet getekend heeft voor contante ontvangst van het hele loon. De werkgever kan dan namelijk ook niets bewijzen. En het Nederlands recht legt de meeste verplichtingen aan de kant van de werkgever en beschermt vooral de werknemer.

Het lijkt me ook in verband met het ontslagrecht en het recht op een uitkering erg belangrijk om juridisch goed te handelen.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe zorg ik dat werkgevers verder kijken dan een 15 jaar oud diploma? sanderv Loopbaanvragen 19 21 februari 2012 14:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon