Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 mei 2007, 02:16
Tom Tom is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 2
Tom is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief adviseur/student

Hallo allemaal,

Ik ken deze site pas sinds kort maar mijn complimenten naar de makers! Goede, uitgebreide info over alles wat maar te maken kan hebben met het opbouwen van een goede carriere. Met behulp van de site heb ik een motivatiebrief opgesteld.

Het is een functie waarin ik fulltime deel uit zal maken van een projectteam en daarnaast 1 avond in de week een master zal volgen.

Ik heb me zojuist ingeschreven hier op dit forum, want wil om jullie commentaar op mijn brief vragen.

De brief:

Beste heer X

Zoals ik u al in ons telefoongesprek duidelijk maakte, ben ik zeer geďnteresseerd om binnen uw instituut mijn kennis in te zetten en verder te verdiepen. Ik denk dat een frisse technisch bedrijfskundige als ik uw projectteam zal versterken. Waarom? Dat zal u na het lezen van deze brief duidelijker worden.

Mijn interesse naar het optimaliseren van processen is de laatste jaren sterk toegenomen en het belang hiervan is mij hoogst benadruk door Prof. Dr. A.R. van Goor tijdens een symposium bij Vanderlande Industries te Veghel. Daarnaast heb ik tijdens mijn probleemoplossende stage bij X zelf ervaren dat processen, met oog op de toekomst, beter kunnen en moeten. Het onderwerp van de stage was het reduceren van pickfouten en was onderdeel van een Six Sigma project.

Gedurende de opleiding Technsiche Bedrijfskunde is het projectonderwijs mij uitstekend bevallen. In teams samenwerken waardoor je kennis kan delen, heeft een positieve invloed bij procesverbetering. Met een medestudent ben ik momenteel aan het afstuderen bij X. Hierin hebben wij onze opdrachtgever een spiegel voorgehouden een aangetoond dat er een te groot gat is tussen theorie en praktijk. De opdrachtgever heeft inmiddels aangegeven dat enkele aanbevelingen om dit gat te verkleinen, niet alleen binnen deze afdeling winstgevend zijn, maar ook bij andere divisies geďmplementeerd zullen worden.

Tijdens mijn hbo-opleiding ben ik ervan overtuigd dat mijn studieperiode hier niet zal eindigen. Uw organisatie biedt een combinatie van deelname aan projecten en het volgen van een aansluitende Masteropleiding, welke mij als leergierige doorzetter erg aan spreekt. Ik verwacht in de drie jaar veel te kunnen leren en ben dan ook erg gemotiveerd om met een project aan de slag te gaan.

Mocht mijn enthousiasme u nog niet hebben overtuigd, dan licht ik mijn motivatie en cv graag verder toe in een gesprek.


Met vriendelijke groet,

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 mei 2007, 12:51
simplyred simplyred is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 mei 2007
Berichten: 3
simplyred is on a distinguished road
Standaard Re: Verzoek om commentaar op motivatiebrief adviseur/student

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik ken deze site pas sinds kort maar mijn complimenten naar de makers! Goede, uitgebreide info over alles wat maar te maken kan hebben met het opbouwen van een goede carriere. Met behulp van de site heb ik een motivatiebrief opgesteld.

Het is een functie waarin ik fulltime deel uit zal maken van een projectteam en daarnaast 1 avond in de week een master zal volgen.

Ik heb me zojuist ingeschreven hier op dit forum, want wil om jullie commentaar op mijn brief vragen.

De brief:

Geachte heer X,

Na ons telefonisch contact d.d. (datum), is mijn enthousiasme om binnen uw instituut mijn kennis in te zetten en verder te verdiepen nog meer toegenomen. Daarom stel ik mij graag kandidaat voor de functie van (functietitel).

Dit zou ik weglaten (komt een beetje arrogant over): Ik denk dat een frisse technisch bedrijfskundige als ik uw projectteam zal versterken. Waarom? Dat zal u na het lezen van deze brief duidelijker worden. [/I]


Mijn interesse naar het optimaliseren van processen is de laatste jaren sterk toegenomen. Het belang hiervan is mij nog duidelijker geworden tijdens een symposium bij Vanderlande Industries waar ik gesproken heb met/ een lezing heb bijgewoond van (oid) Prof. Dr. A.R. van Goor. Daarnaast heb ik tijdens mijn weglaten: probleemoplossende stage bij X zelf ervaren dat processen, met oog op de toekomst, beter kunnen en moeten. Het onderwerp van de stage was het reduceren van pickfouten en was onderdeel van een Six Sigma project.

Gedurende de opleiding Technsiche Bedrijfskunde is het projectonderwijs mij uitstekend bevallen. In teams samenwerken waardoor je kennis kan delen, heeft een positieve invloed bij procesverbetering. Met een medestudent ben ik momenteel aan het afstuderen bij X. Hierin hebben wij onze opdrachtgever een spiegel voorgehouden een -> en aangetoond dat er een te groot gat is tussen theorie en praktijk. De opdrachtgever heeft inmiddels aangegeven dat enkele aanbevelingen om dit gat te verkleinen, niet alleen binnen deze afdeling winstgevend zijn, maar ook bij andere divisies geďmplementeerd zullen worden.

Tijdens mijn hbo-opleiding ben ik ervan overtuigd geraakt dat na mijn afstuderen mijn studieperiode hier niet zal eindigen. Uw organisatie biedt een combinatie van deelname aan projecten en het volgen van een aansluitende Masteropleiding, welke mij als leergierige doorzetter erg aan spreekt. Ik verwacht in de drie jaar veel te kunnen leren en ben dan ook erg gemotiveerd om met een project aan de slag te gaan.

Mocht mijn enthousiasme u nog niet hebben overtuigd Vervangen voor: Ik ga er vanuit dat ik u van mijn enthousiasme heb overtuigd,. Uiteraard licht ik mijn motivatie en cv graag verder toe in een gesprek.


Met vriendelijke groet,

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Ik heb hier en daar wat aangepast zodat het beter leest. Hoop dat je wat hebt aan mijn suggesties. Succes ermee!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 mei 2007, 17:52
Tom Tom is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 2
Tom is on a distinguished road
Standaard Re: Verzoek om commentaar op motivatiebrief adviseur/student

Ik heb inmiddels een verbeterde versie, erg bedankt voor de opmerkingen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief, open sollicitatie ziekenhuispsycholoog evawerk Sollicitatiebrief en cv 5 17 mei 2007 13:46
motivatiebrief, graag jullie mening Gipsy Queen Sollicitatiebrief en cv 3 11 april 2007 21:18
Motivatiebrief voor de politie Erik Sollicitatiebrief en cv 2 8 november 2006 11:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon