Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 september 2008, 16:54
kissis4ever kissis4ever is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 12
kissis4ever is on a distinguished road
Red face Solliciteren met alleen havo

zou iemand mijn motivatie email willen beoordelen?

xxxxxxxxxx, 17 September 2008


Betreft: sollicitatie

Geachte mevrouw xxxxxxxx,

Afgelopen dinsdag, 16 September 2008 heb ik via de mail contact met u gehad. U gaf aan dat er plek was voor enkele HAVO studenten die zouden willen leren en werken in de accountancy. De omschrijving sprak mij erg aan.

Het lijkt mij erg leuk om te leren en te werken tegelijk, op die manier kan ik de theorie en praktijk gelijk combineren en ook nog werkervaring opdoen. Ik ben geschikt voor deze baan omdat ik erg accuraat ben, veel discipline heb en me goed kan aanpassen zit en op die manier de combinatie van studie en carrière goed kan combineren.

Graag licht ik mijn motivatie en cv verder toe in een gesprek.

Met vriendelijke groet,


xxxxxxxxxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 september 2008, 17:23
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren met alleen havo

Hallo Kissis4ever,

In rood heb ik hieronder aanpassingen gedaan.

Groeten van Hetty


xxxxxxxxxx, 17 September 2008


Betreft: sollicitatie ..... (hier de naam van de vacature invullen)

Geachte mevrouw xxxxxxxx,

Afgelopen dinsdag, 16 September 2008, heb ik via de mail contact met u gehad. U gaf aan dat er plek is voor een Havo student die leren en werken wil combineren. Wat ik hoorde/las (welke van de twee is het?) over werken in de accountancy spreek mij erg aan.

Leren en werken lijkt mij leuk en leerzaam, want hierdoor kan ik de theorie gelijk in praktijk brengen en werkervaring opdoen.

Ik ben geschikt voor deze baan omdat ik erg accuraat ben, veel discipline heb en me goed kan aanpassen en studie en werken goed kan combineren.

Graag ontvang ik van u een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek, zodat ik mijn motivatie en cv toe kan lichten.

Met vriendelijke groet,


xxxxxxxxxxx[/QUOTE]
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 september 2008, 21:49
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Solliciteren met alleen havo

Is studeren niet veel leuker dan al op jonge leeftijd aan het werk gaan? Dat lijkt me van wel.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 september 2008, 17:41
isabelle.langeveld isabelle.langeveld is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2008
Berichten: 5
isabelle.langeveld is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren met alleen havo

Hoi Kissis,

Heb je informatie gekregen van de dame met wie je contact hebt gehad over de selectiecriteria? Accuratesse is natuurlijk belangrijk voor een baan in de accountancy, maar waar zal de selectiecommisie nog meer naar kijken?

Ik ben benieuwd wat het doel van de mail precies is. Hangt van deze mail af of je wordt uitgenodigd voor een echt sollicitatiegesprek voor de leer-werkplek of is het voldoende als je alleen je interesse kenbaar maakt, waarna je nog een sollicitatieformulier of iets dergelijks mag invullen. Als het er echt om gaan uitgenodigd te worden voor een gesprek, en dat lees ik aan het eind van je brief, kun je beter een echte sollicitatiebrief schrijven en niet volstaan met zo'n kort algemeen mailtje. Ik hoop dat je hem nog niet verstuurd hebt?

"De omschrijving sprak mij erg aan." Wat precies? Er zijn nog meer branches waarin je leer-werkplekken hebt. Waarom nu juist deze bij dit bedrijf?

"Het lijkt mij erg leuk om te leren en te werken tegelijk, op die manier kan ik de theorie en praktijk gelijk combineren en ook nog werkervaring opdoen." Maak van deze zin liever twee zinnen. En probeer dan het woord "leuk" te vermijden. Betrek het meer op jezelf. Ben jij een echte doener die het beste leert in de praktijk? Zoals Henk ook al zegt: als je net van de HAVO komt, zullen de meesten liever eerst gaan studeren en het werken nog even uitstellen. Maar jij wil dat niet. Jij wilt de meeste tijd besteden aan werken en daarnaast leren. Dat is namelijk het verschil met mensen die een gewone hbo-opleiding doen. Die leren primair en lopen een deel van hun tijd stage. De selectiecommissie wil lezen waarom jij voor die minder gebruikelijke weg gemotiveerd bent. Theorie en praktijk combineren en werkervaring opdoen is dan te algemeen. Kun je iets vertellen over je schoolervaringen of heb je bijvoorbeeld al een forse bijbaan en dus veel werkervaring waardoor je graag meteen een baan wilt?

"Ik ben geschikt voor deze baan omdat ik erg accuraat ben, veel discipline heb en me goed kan aanpassen zit en op die manier de combinatie van studie en carrière goed kan combineren." Dit zijn drie eigenschappen in één zin. Het zijn eigenchappen die me voor de leer-werkplek accountancy absoluut belangrijk lijken, maar je onderbouwt ze geen van allen. Je kunt eens kijken op de pagina over accuraat zijn. Vergelijk die informatie eens met jouw manier van werken, bijvoorbeeld in je studie, werk of bijbaan. Op welke manier ben jij accuraat?

En waarom kies je precies voor accountancy? Als je de informatie over dit beroep leest, waar word jij dan heel enthousiast van?

Ik zie uit naar je antwoord en hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr,
Isabelle
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kun je opleiding voor archeoloog of historicus doen met vooropleiding havo? Robert Opleiding kiezen en volgen 10 31 oktober 2011 16:16
Is het raar om te solliciteren met gedeeltes van brieven die je hier kunt lezen? Sandy-38 Alle andere carrièreonderwerpen 3 19 september 2007 12:36
Ik mag weer beginnen met solliciteren voor begeleidster nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 2 15 maart 2007 19:25
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
wil iemand aub hiernaar kijken zo snel mogelijk want ik wil beginnen met solliciteren jamila Sollicitatiebrief en cv 2 5 oktober 2005 22:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon