Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 april 2012, 16:56
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Ongelukkig met werk in familiebedrijf

Hallo allemaal,

Ook ik ben ziels ongelukkig op werk. Ongeveer een half jaar geleden kreeg ik het verzoek van familie om mijn baan op te zeggen en voor hen te komen werken als office manager. Het leek mij destijds een leuke uitdaging om in dit nieuwe bedrijf aan de slag te gaan samen met familie.
Niets is minder waar. In het begin was ik super gemotiveerd en kwam ik alle dagen met plezier naar werk. Ik verslond het werk en voelde mij aan het eind van een dag altijd voldaan.
Ik kreeg de vraag of ik in de weekenden boodschappen wou doen voor de lunch doordeweeks. Geen probleem, doe ik graag. Helaas hoort dit inmiddels al tot een van mijn 'taken' en wordt ik er op aangesproken als er geen 'kaas' is.
Alle 'rotklusjes' behoren ineens tot mijn taken. Zo doe ik inmiddels de schoonmaak, verzorgen van de lunch, boodschappen doen in mijn weekend waarvan ik het geld in de meeste gevallen niet eens terug krijg.
Dit alles heb ik zelf natuurlijk een beetje veroorzaakt doordat ik het 'toelaat'. Als klap op de vuurpijl krijg ik niet eens aan het eind van iedere maand betaald, maar moet ik begrijpen dat die rekeningen van dit en dat voor gaan en dat ik theoretisch gezien voor mezelf werk omdat het een 'familiebedrijf' is.
Ik vind het heel moeilijk om ze te zeggen wat ik er van vind en hoe ongelukkig ik van alles word, omdat het familie is.
Normaal gesproken ben ik een pittige dame die op dr strepen staat wanneer nodig, maar ik weet nu echt niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik weet alleen dat ik hier heel ongelukkig van word.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 april 2012, 22:46
Pieter-Claus
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Normaal gesproken ben ik een pittige dame die op dr strepen staat wanneer nodig, maar ik weet nu echt niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik weet alleen dat ik hier heel ongelukkig van word.
ZSM op zoek naar een andere baan lijkt me.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 april 2012, 13:11
SteenbergenConsultancy SteenbergenConsultancy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 51
SteenbergenConsultancy is on a distinguished road
Standaard

Je hebt ook nog altijd zoiets als trouw zijn aan jezelf. Je bent dan wel onderdeel van die familie, maar wat heeft die eraan als je zelf eraan onder door gaat?

Er zijn keuzes mogelijkheid in je leven en die moet je vol benutten. Ik zou je adviseren eens goed om je heen te kijken naar een baan die bij jou past.

Hoe langer je in deze setting blijft functioneren hoe meer je zelfs achteruit loopt. Door die "rotklusjes" ontwikkel je je namelijk ook niet en wordt het straks nog lastiger om ergens aangenomen te worden.
__________________
Ontdekken van je kwaliteiten? Twijfel over je loopbaan of ontwikkelingen op je werk?
Begeleiding en coaching van Steenbergen Consultancy kan je daarbij helpen! Bezoek de website voor meer info.

Ook te vinden op Twitter
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 april 2012, 13:48
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Ik zie twee reacties die je adviseren om te vertrekken. Ik zou dit nog niet doen omdta je niks besproken hebt. Zoals je zelf zegt ben je een pittige tante, dat mag je ook hier zijn.

Ik adviseer je om in eerste instantie jouw ongenoegen te bespreken. Nee, niet in de wandelgangen, maar echt ervoor gaan zitten. Jouw familie kan niet gedachtenlezen en een antwoord van dat andere rekeningen voor gaan, daar koop jij niks voor.

Zet op papier wat je wilt bespreken en na het gesprek, als er niks veranderd, kun je nog de beslissing nemen om te vertrekken. Je familie kan dan niet zeggen dat ze van niks wisten.

Succes ermee, en laat je horen hoe je het aangepakt hebt.

Groet,
rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarom ben je tevreden met je werk? Jerry22 Alle andere carričreonderwerpen 2 28 mei 2013 20:31
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Ongelukkig met mijn werk voetbaldier Loopbaanvragen 4 9 september 2011 11:26
Ongelukkig met baan als IT auditor / adviseur op groot accountantskantoor dennis.l Loopbaanvragen 4 30 maart 2010 17:20
Heel erg ongelukkig op mijn werk... Wensie Loopbaanvragen 14 26 augustus 2008 11:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon