Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 30 oktober 2008, 15:04
exodian exodian is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 7
exodian is on a distinguished road
Standaard Re: Oefenen voor Assessment?

De discussie of het helpt om te oefenen wil ik graag met je aangaan, want ik ben er zeker van dat het helpt als j weet wat je precies kan verwachten.

Je kan toch ook bij assessment bureau's een "oefen assessment" aanvragen voor 800-1500 euro en naderhand krijg je uitleg waar ze op letten en hoe de score wordt bepaald.

Waarom zou je dit doen als voorbereiden toch niet helpt? Simpel, omdat het wel helpt. Als je echt bereid bent om door het gaatje te gaan, kan je die informatie ook uit boeken halen, internet website's / forums, door met mensen te praten die al een assessment hebben gedaan etc.

De capaciteits testen kan je ook tot zeker hoogte oefenen al is het maar om jezelf op te krikken tot 100% van je kunnen. Als je Syllogismen m.b.v. Venn diagrammen leert analyseren en conclusies te trekken dan gaat het je een stuk makkelijker af tijdens zo'n test. Met cijferreeksen en analogien etc net zo, al is het bij analogieen wel sterk afhankelijk of je een grote woordenschat hebt of niet.
De variaties op de Fibonacci reeks komen in nagenoeg elke test voor als je die herkent hoef je niet eens meer na te denken voor de oplossing. Ruimtelijke voorstellingen gaat je na wat oefenen ook makkelijker af.

Iedereen die Big Brain Acadamy of Brain Training op resp. Nintendo Wii of DS heeft gespeeld, snapt dit principe.

Vergelijk je eerste score maar eens met die van na een week intensief spelen. HBO- of Universitair? Ik weet waar ik voor kies.

PS De baan bevalt mij super! Kan in Q1 van volgend jaar zelfs na China
Met citaat reageren
  #22  
Oud 30 oktober 2008, 17:16
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Oefenen voor Assessment?

Leuk om te lezen dat de baan je goed bevalt.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #23  
Oud 2 september 2013, 14:50
John37 John37 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2013
Berichten: 2
John37 is on a distinguished road
Standaard Assessment oefenen heeft wel zin

Ik lees een aantal reacties van leden die beweren dat het oefenen van een assessment niet of geen zin heeft. Uiteraard is het niet handig om een persoonlijkheidstest te oefenen of te sturen. Want daar prikt men op den duur wel heen.

Maar het oefenen van cijferreeksen of oefenen van figuurreeksen is wel degelijk slim om te oefenen op internet. Daarnaast kun je antoniemen oefenen, analogieën oefenen, syllogismen oefenen. Door deze onderdelen van het assessment veel te oefenen zul je beter worden en gemakkelijker de testen maken. Daarnaast ga je sneller worden omdat je verbanden gaat zien. Kortom het is slim om deze standaard testjes veel te oefenen. Deze testen maken onderdeel uit van de capaciteitentest wat weer onderdeel is van het assessment.

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 2 september 2013 om 16:27
Met citaat reageren
  #24  
Oud 2 september 2013, 20:09
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Ook hier kun jeoefen testen vinden:
http://www.picompany.nl/test/dotest/type/1

Je moet alleen even je niveau invoeren. (MBO4, HBO, VMBO etc...)

Succes, het is vaak logisch denken en kijken
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
assessment

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon